VW je razkril naslednika modela Up!, ID.1., ki je za zdaj še koncept. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
VW je razkril naslednika modela Up!, ID.1., ki je za zdaj še koncept. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ni se še povsem polegel prah po pompozni Volkswagnovi predstavitvi “ljudskega” koncepta ID.2 all, to je neke vrste električni pol, pa smo že bili priča novi predstavitvi, za katero v Volkswagnu pravijo, da bo morda celo še bolj prelomna.

V Düsseldorfu se je premierno predstavil koncept s pomenljivim imenom ID. every1. Celo sami pri VW priznavajo, da so se odmaknili od svojega bistva. Pravijo, da se vračajo in ključni model pri tem je končno razkrit. ID. every1 bo še manjši od modela ID. polo. To bo vstopni električni avto s predvidenim dosegom okoli 250 kilometrov. Z njim si Volkswagen nalaga odgovornost popolnoma demokratizirati električno mobilnost in tako upravičiti ljudskost, ki jo nosi v svojem imenu.

V Avtomobilnosti smo se na razkritju v Nemčiji pogovarjali z Volkswagnovimi strokovnjaki. Kaj so nam povedali, si oglejte v videoreportaži.

Pravzaprav bo to naslednik volkswagna e-up!, ki je že pred nekaj leti pokazal, da si trg tovrstnih avtomobilov še kako želi. A električni up je bil zgolj predelava bencinskega avtomobila, njegov naslednik pa bo električen od glave do peta. Zasnovan je na znani električni platformi MEB, za nameček pa Volkswagen obljublja, da bo novinec cenejši. Njegova začetna cena naj bi bila okoli 20 tisoč evrov. Kot nakazuje koncept, se Volkswagen vnovič vrača k svojim oblikovnim koreninam in se še naprej odmika od smernic, ki so jih nakazali prvi modeli z oznako ID.

Dizajn se verjetno ne bo veliko spremenil, preden bo šel avtomobil v proizvodnjo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Dizajn se verjetno ne bo veliko spremenil, preden bo šel avtomobil v proizvodnjo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ta dizajn je še tipično koncepten, z velikimi platišči in majhnimi okni, a sam v njem prepoznam nekaj obrisov nekdanjih volkswagnov, na primer modelov lupo ali pa četrte generacije golfa. V primerjavi s predhodnikom bo novinec nekoliko prostornejši v notranjosti, na zunaj pa podobno kompakten. Imel bo tudi večji električni doseg, kar morda obeta, da ta malček ne bo več le mestni malček.

Dolga leta se ugiba o pravem ljudskem električnem avtomobilu iz Wolfsburga. Zdaj je tu. S študijo ID.every1 Volkswagen daje konkreten pogled na serijski model, napovedan za leto 2027. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen
Dolga leta se ugiba o pravem ljudskem električnem avtomobilu iz Wolfsburga. Zdaj je tu. S študijo ID.every1 Volkswagen daje konkreten pogled na serijski model, napovedan za leto 2027. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen

Pogon na prednji kolesi

Morda bo malo bolj mestni njegov elektromotor, ki bo imel 75 kilovatov moči, poganjal pa bo prednji kolesni par, kar je novost pri električnih volkswagnih. Volkswagen je z dvema ljudskima konceptoma napovedal pravo revolucijo, vsaj v lastni ponudbi električnih vozil, ki jih je doslej prodal že skoraj poldrugi milijon. Serijska proizvodnja koncepta s številko 2 se bo po napovedih začela v letu 2026, številka 1 pa bo sledila v letu 2027.

Ni skrivnost, da je nemški gigant danes v zahtevnem finančnem položaju zaradi počasne rasti trga električnih vozil, visoke cene investicij ter nazadovanja na kitajskem trgu. Zdaj je čas, da dobičkonosnost zagotovi tipičen evropski model na domačem terenu.

Volkswagen nam do leta 2027 obljublja kar devet novih modelov. In prvega izmed njih napoveduje koncept ID.2 all, ki smo ga v Avtomobilnosti v živo že spoznali. Vabljeni k ogledu videoreportaže.