Lani sta vsako minuto na Volkswagnove proizvodne trakove zapeljala dva passata. Toda ta uspešnica se zadnja leta na svetovnem trgu spoprijema z novimi težavami, nemška premijska trojica si je namreč začela rezati občutno večje kose tržne pogače, že kar 57 odstotkov. Seveda se je prvega mesta navajenim menedžerjem zdelo naravnost nedopustno, da bi modelu, ki že vse od leta 1973 določa raven ponudbe limuzin in karavanov srednjega razreda, obesili katero koli od manj žlahtnih medalj. Zato so se odzvali odločno, veliko odločneje kot pred nekaj leti, ko na cesti sedmega passata nobeden ni ločil od šestega. Ne, osmi passat že z obliko sporoča, da odpira novo poglavje v svoji zgodovini!
Pa vseeno passat noče biti enakovreden tekmec audiju, beemveju in mercedesu, hoče biti boljši. Ob premijski kakovosti razvaja tudi s prostornostjo, ta je bila doslej vrlina predvsem fordov, oplov, peugeotov in drugih dostopnejših limuzin. Ko so kolesa pomaknili za osem centimetrov bolj narazen, so potniki pridobili dobre tri centimetre za noge in kljub znižanju karoserije dober centimeter tudi za glave. Prtljažnik je ob tem ostal vzorno velik, število litrov se je celo povzpelo že na 650 litrov pri variantu in na 586 pri limuzini.
Elektronska podpora vožnji za več varnosti in tudi več udobja
Novinec ponuja tudi novost, ki bo razveselila ljubitelje karavaninga in domače mojstre, skratka vse, ki vlečejo prikolice. Pri vzvratni vožnji zna namreč passat samodejno vrteti volan v pravo smer, voznik mora samo nakazati, kam želi parkirati svojo prikolico.
Sploh z asistenčnimi sistemi ta nemški prvak spet kaže hrbet svojim tekmecem - je namreč prvi, ki v jutranjih zastojih vozniku ponuja varno telefoniranje med vožnjo. Še več, voznik se lahko v zastoju posveti popolnoma drugim opravilom, pisanju e-pošte, branju MMC- ja ali igranju z otroki, avtomobil bo v zastojih kot avtopilot popolnoma samodejno vozil. Samodejno bo passat zaviral in pospeševal tudi pri večjih hitrostih, vse bolj uveljavljeni aktivni tempomat bo namreč serijski že v drugem paketu opreme. Avtonomni avtomobili so, kot kaže, res že zelo blizu.
Ljubitelji elektronskih napravic bodo zadovoljni, da lahko svoj pametni telefon zrcalijo na zaslon na sredinski konzoli, pred voznikom pa ni več klasičnih merilnikov, ampak velik digitalni zaslon s številnimi možnostmi glede prikaza za vožnjo potrebnih podatkov.
Lažji in učinkovitejši
Osmi passat je 85 kilogramov lažji, od tega so 33 kilogramov pridobili z novo prečno modularno platformo MQB, 40 kilogramov pa z motorji. Med njimi največ novega najdemo pri različicah za bolj razvajene kupce. Passat torej ponuja ta hip najzmogljivejši dvolitrski dizelski motor, ki ob pomoči dveh turbinskih polnilnikov ponuja 176 kilovatov moči, torej 88 kilovatov oziroma 250 Nm na liter prostornine.
In čeprav bo glavnino prodaje zagotovo predstavljal klasični dvolitrski dizel s 110 kilovati, pa si več pozornosti gotovo zasluži tudi komaj 1,4 litra velik bencinski turbomotor, ki ob jadranju izključi dva valja in tako varčuje z bencinom.
Že zdaj napovedujemo tudi passata GTE, priključnega hibrida, ki bo ponujal petdeset kilometrov vožnje na elektriko in hkrati tudi energijsko avtonomijo bencinsko gnanih avtomobilov.
Volkswagen passat | |
Dolžina | 4767 mm |
Medosna razdalja | 2791 mm |
Višina | 1456 mm / 1477 mm (variant) |
Prtljažnik | 586 l / 650 l (variant) |
1,4 TSI | 4-valjni bencinski turbo, 1395 cm3, 110 kW, 250 Nm, 6-stopenjski ročni menjalnik, prednji pogon, poraba 5,0 l/100 km, emisije CO2 116 g/km |
2,0 TDI | 4-valjni dizelski turbo, 1986 cm3, 110 kW, 340 Nm, 6-stopenjski ročni ali 6-stopenjski samodejni menjalnik, prednji pogon, poraba 4,1 l/100 km, emisije CO2 109 g/km |
2,0 TDI biturbo DSG 4MOTION | 4-valjni dizelski biturbo, 1986 cm3, 176 kW, 500 Nm, 7-stopenjski samodejni menjalnik, štirikolesni pogon, poraba 5,3 l/100 km, emisije CO2 139 g/km |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje