Volvo je sicer opozarjanje na to, da so se na nekem avtomobilu prižgale štiri utripalke in opozarjanje na spolzko podlago v avtomobilih serije 90 že leta 2016 uvedel na Norveškem in Švedskem, zdaj pa bosta obe funkciji na voljo kupcem po celotni Evropi. Z njima bodo z modelnim letom 2020 serijsko opremljeni vsi volvi, naknadno pa ju bo mogoče vgraditi tudi v starejše avtomobile.
Opozarjanje preko oblaka
Ko so ju leta 2016 uvedli, sta bila oba sistema nekaj popolnoma novega v avtomobilskem svetu. Ko voznik prižge štiri utripalke, avtomobil na njegov ukrep opozori vse avtomobile v okolici, ki so z njim povezani v oblaku. Vozniki teh avtomobilov so torej samodejno opozorjeni na potencialno nevarnost. Sistem za opozarjanje na spolzko podlago po drugi strani preko svojih tipal zazna nevarnost zdrsa in o njej s pomočjo oblaka prav tako pozori druge voznike, da se lahko pravočasno pripravijo nanjo. Obe funkciji sta koristni predvsem na nepreglednih cestah z veliko ovinki.
Kot pravi vodja Volvovega varnostnega centra Malin Ekholm, se lahko s pravočasnim opozarjanjem na nevarnost med avtomobili v veliki meri izognemo prometnim nezgodam. Vozniki z omenjenima funkcijama opremljenih avtomobilov pa ne bodo izboljšali le lastne varnosti, ampak tudi varnost drugih udeležencev v prometu.
Pomen prilagoditve hitrosti
Volvove raziskave varnosti so namreč pokazale, da lahko zgolj s prilagoditvijo hitrosti avtomobila trenutnim razmeram precej pripomoremo k zmanjšanju tveganja nesreče. S pravočasnim opozarjanjem voznikov na nevarnosti pred njimi jim lahko omogočimo, da se pravočasno pripravijo nanje in se izognejo tveganju. Varnostne tehnologije lahko v tem primeru torej močno izboljšajo vedenje udeležencev v prometu, hkrati pa pripomorejo tudi k povečanju splošne prometne varnosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje