Enyaq coupe iV je v Sloveniji že mogoče naročiti. Za zdaj le v najboljši, torej različici RS, za katero je treba odšteti vsaj nekaj malega več kot 60.000 evrov. Foto: Škoda
Enyaq coupe iV je v Sloveniji že mogoče naročiti. Za zdaj le v najboljši, torej različici RS, za katero je treba odšteti vsaj nekaj malega več kot 60.000 evrov. Foto: Škoda

V današnjih časih, ko se križanci prodajajo kot vroče žemljice, si ne znamo predstavljati, da znamke ne bi ponudile tudi kupejevske različice. V Avtomobilnosti pa smo Škodine strokovnjake kar naravnost vprašali, ali je ta košček odrezane strehe res tisto, kar privablja kupce.

"Seveda ne. Se pa po tem bistveno loči od klasičnega enyaqa. Lepa kupejevska silhueta poudarja športnost in čustva. Avtomobil je hkrati še vedno zelo praktičen, ergonomičen in prostoren. Veseli smo, da smo z novo elegantno obliko izboljšali količnik zračnega upora na od 0,2 do 0,4, kar je najboljši količnik v tem razredu," je za Avtomobilnost povedal produktni vodja pri Škodi Jiri Stepanek.

V zadnjem času vse več avtomobilskih izdelovalcev posega po recikliranih materialih. Najdemo jih tudi v novem enyaqu. Foto: Škoda
V zadnjem času vse več avtomobilskih izdelovalcev posega po recikliranih materialih. Najdemo jih tudi v novem enyaqu. Foto: Škoda

Dražji, a bolje opremljen

V primerjavi z običajnim enyaqom kupejevska različica razvaja še z več serijske opreme, prvič pa je na voljo tudi različica RS s povsem električnim pogonom. Pogoni in baterije so v skladu s koncernsko ponudbo. Moč motorjev je od 132 do 220 kW, izbirati je mogoče zadnji ali štirikolesni pogon, ob izbiri najmočnejše baterije (82 kWh) pa je s cnyaqom coupe v idealnih razmerah mogoče prevoziti do 545 kilometrov.

In še podatek za športne navdušence – žal različica RS s pospeškom 6,5 sekunde do 100 km/h ne prinaša nadpovprečnega pospeševanja, je pa od drugih različic hitrejša za 20 km/h pri končni hitrosti, saj je le ta omejena na 180 km/h.

Kot se za športni karakter škod z oznako RS spodobi, ta prinaša tudi odlične školjkaste sedeže. Foto: Škoda
Kot se za športni karakter škod z oznako RS spodobi, ta prinaša tudi odlične školjkaste sedeže. Foto: Škoda

Slovenski podpis

Novi enyaq coupe RS je serijsko opremljen še z eno posebnostjo, ki je nastala tudi s slovensko pomočjo, s kristali na prednji maski.

Jiri Stepanek o tem pravi: "To je velik dosežek. Glavni navdih za oblikovanje je češki kristal. To je dediščina, obrt in umetnost. Kristal je navzoč v podrobnostih v kabini, žarometih, ostrih in natančnih linijah zunanjosti. Narediti želimo korak naprej z namensko kristalno masko. Vsi naši razstavni avtomobili imajo kristalne lamele. Čas je že bil, da gre v proizvodnjo. Bilo je vznemirljivo. Izdelava ni bila lahek zalogaj, saj je bilo treba ustreči homologaciji. Toda prizadevnost in sodelovanje s strokovnjaki iz slovenske Helle sta se obrestovala. Ponosni smo, da nam je uspelo izdelati prvi avtomobil na svetu s kristalno masko. Ta mu daje pristen, izrazit videz in lep oblikovalski pečat."

Vabimo vas da škodo enyaq coupe iV spoznate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.