
Ali bo kitajska škatla končala evropski lov na dostopen električni avto? Vprašanje je na mestu. Dongfeng box (v prevodu škatla) je majhen kitajski avto z velikimi evropskimi cilji. Evropejci smo namreč že dolgo v lovu za dostopnimi električnimi avtomobili in številni stavijo, da ga bo uspelo zaključiti prav Kitajcem.
Box pri dostopnosti, vsaj ko govorimo o današnjih normah na trgu električnih vozil, vsekakor dobi kljukico. Je nekoliko cenejši od najbližjih tekmecev, vsekakor pa je povsem primerljiv z bencinskimi oziroma hibridnimi vozili v tem razredu.
Celoten test avtomobila si poglejte v vidu iz oddaje Avtomobilnost.
Ni cenen avto
Kar je zelo pomembno, box generalno gledano ni cenen avto. Pravzaprav ima precej tistega, kar imajo veliki, na primer potopne kljuke. Še več zanimivosti pa se skriva v notranjosti.
Štirimetrski mestni malček je nezgrešljivo tipično kitajski avto. Danes znamke “izdelano na Kitajskem” pomeni, da bomo naleteli na nekaj specifičnih značilnosti pri uporabi avtomobila.
Ob vsakem stiku s kitajsko kulturo lahko ugotovimo, da imajo v tej deželi zelo radi risanke in videoigrice. Recimo različne simpatične avatarje in “emodžije”, ki jih na veliko uporabljajo celo v uradni ali poslovni komunikaciji. Na simpatično kitajski način z vami komunicira tudi osrednji zaslon v boxu. S klikom lahko zbudimo mucko, ali pa si na sredino zaslona prilepimo pomenljivo sporočilo.

Samosvoje uporabne rešitve
Da box res ne želi biti bolj resen, smo spoznali tudi ob glasnem zvoku ob odklepanju in zaklepanju vrat. Zvok lahko tudi izklopite. Ob digitalni razigranosti notranjost vseeno postreže s precej avtomobilske zrelosti, predvsem pri materialih. Zajetna sredinska konzola je zelo prijetna na otip, pa tudi veliko odlagalnih površin imamo po kabini. Telefon odložimo na vrh konzole, kjer je mesto za brezžično polnjenje. Ker je to mesto zelo učinkovito hlajeno, se telefon ne pregreva in se obenem zelo hitro polni.
Zelo prijeten na otip je volanski obroč s fizičnimi gumbi, za njim pa je zaslon, ki nudi ključne informacije za vožnjo. Sovoznik ima pred seboj ličen predal. Čeprav je box homologiran za pet potnikov in ima pet varnostnih pasov, sta na zadnji klopi le dve naslonjali. V primerjavi z ostalimi mestnimi malčki se bosta potnika zadaj vozila nadpovprečno udobno. Predvsem je zares veliko prostora za kolena. Kot bi sedeli v veliko večjem vozilu.

Po kosilu na počitek na zadnje sedeže
Kako še vemo, da je ta avto tipično Kitajski? Zadaj lahko iztegnemo noge. Dongfengovi “šefi” so nam povedali, da je ta možnost namenjena kitajskemu spancu na delovnem mestu, torej, da po kosilu naredimo kratek premor in si privoščimo pol ure dremeža. Kabino boxa bi lahko proglasili za “prostorski čudež”. Tudi v prtljažniku je za 326 litrov prostora, kar je nadpovprečno. Morda boxa od tega naziva loči še en uporaben prostor za polnilne kable – vsekakor bi lahko bil ta spredaj.
Z boxom se boste lahko vozili tudi po avtocesti, z večjimi hitrostmi. Električni avto boste sploh dobro izkoristili, če se boste veliko vozili. A elektromotor, ki poganja prednji kolesi, ima 70 kilovatov moči, kar je razmeroma malo. Zato ne pričakujte preveč, sploh takrat, ko bo bateriji začelo zmanjkovati energijske zaloge. Tudi regionalna cesta z zavoji ni njegovo naravno okolje. Tako kot pri večini kitajskih avtomobilov imajo kitajski inženirji še veliko prostora za napredek. Krmiljenje je bistveno bolj “odsotno” kot pri evropskih avtomobilih, vzmetenje pa bi lahko bolje blažilo udarce. Kakšna luknja namreč zelo močno in nepričakovano “udari”.

Doma je v mestu
Kar je najpomembneje, vozne lastnosti boxa povsem zadostujejo za mestno vožnjo. Sam bi rekel, da je v mestu celo precej prijeten in lahkoten za vožnjo. Tudi sedeži so oblikovani skoraj brez bočne opore, da je čim lažje vstopati in izstopati, pa čeprav to ni kakšen križanec, ampak tipična kombilimuzina. Tehnični priboljšek, ki bo zelo koristen v mestu, je 360-stopinjska kamera, ki ne pomaga le na parkirišču, pač pa se vklopi tudi v ostrih zavojih, da morda s prednjim ali zadnjim kolesom ne bi na kakšnem robniku podrsali platišča. V mestu bo več kot zadostovala litij-železo-fosfatna baterija s kapaciteto 40 kWh. Na normnem krogu smo imeli pri mešanem ciklu porabo 15,6 kWh/100 kilometrov, a z zgolj mestno vožnjo in morda v nekoliko bolj prijaznih pomladnih temperaturah, jo boste lahko še bistveno znižali. Tako tudi preseganje 300 kilometrov z enim polnjenjem ne bi smelo predstavljati težave.
Polnjenje z enosmernim tokom je glede na velikost baterije s 60 kilovati dovolj močno, pa čeprav se večina sodobnih avtomobilov lahko polni hitreje. Sam sem bolj pogrešal močnejše polnjenje z izmeničnim tokom. Box se namreč na taki javni polnilnici lahko polni le enofazno, z največ 6,6 kilovata moči.

Plusi in minusi
Dostopen električni avto dongfeng box ima torej nekaj minusov, poleg voznih lastnosti in AC polnjenja moram dodati še konstantno rosenje stekel v slabem vremenu in preveč svetel zaslon pred voznikom, ki me je ponoči neugodno slepil. Tudi povezava z Android Auto ali Apple CarPlay je bolj zasilna.
Po drugi strani pa prinaša številne napredne tehnologije ter udobje, ki jih lahko najdemo celo v veliko dražjih avtomobilih. Tudi pri asistenčnih sistemih so med drugim kitajski proizvajalci naredili korak naprej in res vam toplo priporočam, obiščite prodajalce teh avtomobilov, oglejte si jih od blizu, jih potipajte in morda odpeljite na testno vožnjo. Preverite, kakšna vozila prihajajo in so že prišla iz Kitajske.
Dongfeng box: ključni tehnični podatki
Tip baterije: Litij-železo-fostatna (LFP)
Uporabna kapaciteta baterije: 40 kWh
Sistemska moč: 70 kW
Največji navor: 160 Nm
Pogon: dvokolesni (na prednji par)
Povprečna poraba energije na normnem krogu: 15,6 kWh/100 km
Doseg glede na normno porabo energije: 256 km
Največja hitrost: 140 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s
Največja moč AC polnjenja: 6,6 kW
Največja moč DC polnjenja: 60 kW
Masa praznega vozila: 1.324 kg
Dolžina: 4.030 mm
Širina: 1.810 mm
Višina: 1.570 mm
Medosna razdalja: 2.660 mm
Prostornina prtljažnika: 326 l
Predlagamo, da pridobite širšo sliko o kitajskem avtomobilskem pohodu na evropski trg. Kakšne načrte ima Dongfeng na stari celini? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost pod člankom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje