Pri visokih temperaturah se ne segreva le kabina avtomobila. Pri električnih avtomobilih se postavlja tudi vprašanje, kako dobro baterije prenašajo toploto? Nemška strokovna organizacija KÜS je pripravila nekaj nasvetov za lastnike električnih vozil.
Litij-ionske baterije, običajno nameščene v električnih avtomobilih, so delovale dobro v temperaturnem območju od približno 15 do 35 stopinj Celzija. Pri nižjih temperaturah se poraba električne energije poveča, kar vpliva na manjši doseg vozila. Na drugi strani tudi temperature nad 35 stopinj Celzija negativno vplivajo na življenjsko dobo baterije – in s tem tudi na doseg vozila. Druga pomanjkljivost v vročini je tudi, da je polnilna moč baterije manjša, kar podaljša čas polnjenja baterije. Kljub temu se za varnostno kritične štejejo le temperature nad 120 stopinj Celzija. To lahko privede do kratkega stika in kemičnih reakcij, opozarjajo pri KÜS-u.
Proizvajalci so razmišljali o težavah
Temperaturni monitor, ki ga je vgradil proizvajalec, zagotavlja, da se baterija predhodno izklopi. Nekateri modeli imajo tudi vgrajene sisteme toplotnega upravljanja, ki zagotavljajo, da temperatura baterije ves čas ostane v optimalnem območju.
S pravilnimi ukrepi pa lahko po mnenju strokovnjakov pozitivno vplivate na življenjsko dobo baterije električnega avtomobila. Pri KÜS-u priporočajo, da je baterija napolnjena od 40 do 80 odstotkov. Polnjenje in praznjenje v omenjenem območju manj obremenjuje baterijo, kar pozitivno vpliva na njeno življenjsko dobo.
Raven polnjenja v tem območju je priporočljiva zlasti, če z vozilom vozite na kratkih razdaljah. Tudi na daljših poteh baterija ne sme biti popolnoma napolnjena, ampak po priporočilu strokovnjakov do največ 90 odstotkov. Popolnoma napolnjena baterija se namreč stara hitreje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje