Atraktivna lada nosi oznako GT. Foto: Lada
Atraktivna lada nosi oznako GT. Foto: Lada
Lada kalina TMS GTI
Zadek krasi na center postavljena dvojna izpušna cev. Foto: Lada
Lada kalina TMS GTI
Notranjost je oblikovana po meri dirkačev. Foto: Lada
Lada kalina TMS GTI
Nič manj športno se ne bodo počutili niti potniki na zadnjih sedežih. Foto: Lada

Kratica GT (gran turismo) je predznak za vozila s športnim značajem, za popularizacijo tovrstnih vozil pa so najbolj zaslužni pri nemškem proizvajalcu Volkswagnu in njegovem modelu golf GT.

Kratico so v zadnjih letih prevzela številna avtomobilska podjetja, med zadnjimi tudi Lada. Kalina je nastala v režiji tunerskega podjetja TMS.


Povečana moč
"Golf z vzhoda", kot so štirikolesnika poimenovali, ima prav gotovo športne gene. Namesto serijskega 1,6-litrskega bencinarja (66 kW/90 KM) se pod motornim pokrovom kaline skriva 1,8-litrski bencinski agregat, ki pri 6.500 obratih v minuti razvije najvišjih 118 kW (161 KM) in 169 Nm okretnega momenta (navora) pri 5.400 obratih v minuti.


Izboljšana končna hitrost
Avtomobil je zelo lahek, tehta namreč le 1.090 kilogramov, zato kakšna večja predelava ni bila potrebna. Najvišja hitrost je iz serijskih 185 km/h poskočila na zavidljivih 220 km/h.


Poleg vpadljive oranžne barve avtomobil krasijo še 16-palična aluminijasta platišča, pnevmatike dimenzije 205/50 in aerodinamični paket z najrazličnejšimi spojlerji, reli meglenkami, difuzorji in masivnimi pragovi.


Kopica novosti
Izboljšane so tudi zavore, ki imajo spredaj diske debeline 280 mm, zadaj pa 240 mm. Pri podjetju TMS so se potrudili tudi pri zvenu avtomobila in mu vgradili športni izpušni sistem, ki so ga postavili na sredino.


Lotili so se tudi notranjosti. Ne kaj preveč všečna kabina je z nekaj potezami postala raj za ljubitelje športne vožnje. Športni sedeži, preoblečeni v usnje, so postavljeni tako spredaj kot zadaj, športnejši je menjalnik, čas pa se je našel tudi za različne atraktivne dodatke iz kroma.


Cena je zaenkrat še skrivnost, prav tako tudi serijska proizvodnja vozila. Pri TMS-ju upajo, da bi bil lahko avtomobil med evropskimi vozniki dobro sprejet, posebno v izvedbi s petimi vrati.