Pri porabi se je spet potrdilo, da je pri električnih avtomobilih v bolj ali manj dinamični vožnji po regionalnih cestah z omejitvijo hitrosti do 90 km/h, pa pri mestnih vožnjah in tudi pri vožnji po makadamu razlika relativno majhna, manjša kot pri avtu z na primer bencinskim motorjem, največji izziv za električna vozila pa ostaja avtocesta. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri porabi se je spet potrdilo, da je pri električnih avtomobilih v bolj ali manj dinamični vožnji po regionalnih cestah z omejitvijo hitrosti do 90 km/h, pa pri mestnih vožnjah in tudi pri vožnji po makadamu razlika relativno majhna, manjša kot pri avtu z na primer bencinskim motorjem, največji izziv za električna vozila pa ostaja avtocesta. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V Avtomobilnosti smo gostili še enega od nosilcev trendovskih sprememb. Seveda je električen in seveda je športni terenec – ampak je pa tudi štirikolesno gnan in ne samo to, pogon in njegova konstrukcijska arhitektura sta zasnovana tako, da ne skriva želje po makadamu in še zahtevnejših terenih.

Toyotin bZ4X, ki je tipičen predstavnik trenda najsodobnejših elektrificiranih športnih terencev, je moral za vozniško delavnico, v katero smo povabili gledalce in bralce, ponuditi še nekaj več. bZ je nova kratica v Toyotini modelski abecedi in pomeni beyond Zero – onkraj ničle, kar je širši koncept Toyotinega razmisleka o poti v novo bolj trajnostno mobilnost, o kateri smo v Avtomobilnosti že govorili, 4X pa pomeni, da so bili tokrat naši avtomobili opremljeni z zmogljivim električnim štirikolesnim pogonom.

Tudi tokrat smo bili v družbi zelo dobrih avtomobilskih poznavalcev, ki pozorno sledijo sodobnim avtomobilskim trendom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tudi tokrat smo bili v družbi zelo dobrih avtomobilskih poznavalcev, ki pozorno sledijo sodobnim avtomobilskim trendom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zaradi vsestranske nadarjenosti bZ4X smo za tokratno testno progo izbrali mešanico primestne vožnje, regionalne ceste, makadamske poti in avtoceste, vsem tem pa dodali še trening vozniških spretnosti, ki je bil na vsaki vozni podlagi nekoliko drugačen. Preden smo speljali, smo kot vselej pravilno nastavili sedežni položaj in se seznanili s postavitvijo stikal in upravljanjem asistenčnih sistemov, saj jih je bilo treba med vožnjo vsekakor večkrat preizkusiti.

Naše tokratne voznike je precej navdušil Lane Tracing Assist (LTA) se pravi sistem, ki avto vodi po sredini voznega pasu, če so sredinske in robne črte dobro označene ter bele ali rumene, potem pa smo sistem izključili in se podali najprej v zavite ovinke, v katerih je bil močan vzpon in zelo dober asfalt.

Zapeljali pa smo tudi onkraj dobrega mestnega asfalta in onkraj običajnih vozniških izzivov ter spoznali, kaj se je našim tokratnim voznikom najbolj vtisnilo v spomin. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.