Pri 24-urnem rekordu na stezi Nardo so z električnim CLA-jem vozili s hitrostjo 210 km/h. Tako hiter bo tudi serijski avto, so nam povedali Nemci. Foto: Mercedes-Benz
Pri 24-urnem rekordu na stezi Nardo so z električnim CLA-jem vozili s hitrostjo 210 km/h. Tako hiter bo tudi serijski avto, so nam povedali Nemci. Foto: Mercedes-Benz

Prav koncept EQXX je pokazal, da strojna in programska oprema lahko naredita pri avtomobilu veliko razliko. In to je recept za uspeh. To so dokazali z rekordnimi vožnjami.

Tim Wölfel, vodja testiranja električnih pogonov pri znamki Mercedes-Benz, je za Avtomobilnost navedel nekaj izjemnih dosežkov koncepta EQXX: "Testirali smo ga na poti iz Stuttgarta do Cassisa v Franciji, to je blizu Nice. Na cilj smo prišli brez ustavljanja za polnjenje baterije, s preostankom 14 odstotkov kapacitete baterije. Povprečna poraba je bila 8,7 kWh/100 km. Nato smo se odpeljali v Silverstone v Veliki Britaniji, do dirkališča, kjer potekajo dirke formule 1. Ostalo nam je še toliko baterije, da smo lahko na koncu z njim odpeljali še hiter dirkaški krog. Do Silverstona smo prevozili več kot 1.200 kilometrov. Želeli smo baterijo izprazniti do konca, da smo baterijo lahko polnilni iz ničle. Povprečna poraba tega testa je bila 8,3 kWh/100 km. Tretji test je vključeval pot od Riada v Savdski Arabiji do Dubaja. Pot je bila dolga 1.010 kilometrov. S povprečno porabo 7,4 kWh/100 km smo dokazali, da je tudi vožnja po avtocesti v puščavi lahko učinkovita z električnim avtomobilom."

Baterijo so morali med 24-urnim hitrostnim testom tudi polniti, in to kar 40-krat. Po zaslugi hitrega polnilnika lahko kupci prihodnjega CLA-ja računajo, da bodo baterijo v le desetih minutah napolnili za 300 kilometrov vožnje. Foto: Mercedes-Benz
Baterijo so morali med 24-urnim hitrostnim testom tudi polniti, in to kar 40-krat. Po zaslugi hitrega polnilnika lahko kupci prihodnjega CLA-ja računajo, da bodo baterijo v le desetih minutah napolnili za 300 kilometrov vožnje. Foto: Mercedes-Benz

Koliko lahko električni avto prevozi v 24 urah?

Na omenjenih treh potovanjih so se naučili veliko o učinkovitosti, hkrati pa so pridobili pomembno znanje, kako podatke uporabiti pri serijskem avtomobilu. In tako se je zgodil novi CLA. Ta bo v električni različici učinkovit v sami vožnji, učinkovit pa bo ves dan. Ne govorimo več o energijski učinkovitosti, novo merilo je namreč časovna učinkovitost.

Svojo kompetentnost so Nemci spet dokazali z rekordno vožnjo. Tokrat so obiskali čudovito Apulijo v Italiji oziroma testno dirkališče Nardo. Lahko rečemo ponovno. Na tem dirkališču so namreč 23. aprila 1978 12 ur vozili s povprečno hitrostjo 320 km/h. Avgusta, leta 1983, so se po ovalu podili točno 201 uro, 39 minut in 43 sekund. V tem času so rekordno hitro prevozili 50.000 kilometrov. To jim je uspelo z modelom 190 E 2.3-16.

V realnih okoliščinah bo imel novi električni CLA doseg 750 kilometrov. Baterija bo imela kapaciteto 85 kilovatnih ur. Foto: Mercedes-Benz
V realnih okoliščinah bo imel novi električni CLA doseg 750 kilometrov. Baterija bo imela kapaciteto 85 kilovatnih ur. Foto: Mercedes-Benz

Tokratni rekord je trajal samo 24 ur, izvedli pa so ga s prihajajočim mercedesom CLA. Wölfel nam je razložil cilj testa: "Koliko lahko električni avto prevozi v 24 urah." In rezultat? 3.717 kilometrov. To je, kot bi v 24 urah prevozili pot iz Trondheima na Norveškem do Istanbula v Turčiji.

Vabljeni, da si ogledate videoprispevek iz oddaje Avtomobilnost in izveste še več o prihajajočem Mercedes-Benzovem modelu CLA.