Golf praznuje 50 let in rojstnodnevna zabava je vključevala tudi zabavo z GTI-jema prve in druge generacije, na trasi gorske dirke blizu nemškega mesta Osnabruck. Hkrati smo si ogledali tudi interno zbirko Volkswagnovega arhivarja, oddelka Classic, v kateri so tudi številni unikatni golfi, ki jih sploh ni bilo mogoče kupiti. Foto: Volkswagen
Golf praznuje 50 let in rojstnodnevna zabava je vključevala tudi zabavo z GTI-jema prve in druge generacije, na trasi gorske dirke blizu nemškega mesta Osnabruck. Hkrati smo si ogledali tudi interno zbirko Volkswagnovega arhivarja, oddelka Classic, v kateri so tudi številni unikatni golfi, ki jih sploh ni bilo mogoče kupiti. Foto: Volkswagen

Volkswagen nam je ob častitljivem jubileju svojega najpomembnejšega modela zadnjih 50 let na enem mestu pokazal tudi športne izvedenke: golf GTI, golf R, številne tovarniške študije z legendarnega srečanja ljubiteljev vozil golf Wörthersee GTI, pa tudi poseben izbor dirkalnih golfov. V Avtomobilnosti smo zato obiskali Volkswagnovo tovarno v Osnabrücku. Volkswagnova avtomobilska zbirka tam je sicer prava zakladnica: vključuje več kot 100 modelov in si jo je mogoče ogledati z vodenimi ogledi.

Kot so nam povedali sogovorniki, je bil golf že od samega začetka zasnovan kot športno vozilo. Tehnični DNK je zasnovan za zmogljivost. Ta pot se je začela pred 50 leti z razvojem modela golf GTI. V zgodnji fazi, leta 1974, je bila sprejeta odločitev, da mora biti model GTI (ki je debitiral leta 1976) homologiran v skladu z mednarodnimi predpisi FIA. Tako je tudi bilo. Športne ikone, kot sta GTI ali R in dirkalnika golf rallye G60 ter sedanji golf GTI clubsport 24h, so bile predstavljene na praznovanju v Nemčiji.

Kaj je na golfu tako posebnega?

Ko sem nekoč vprašal, kaj je tako zelo posebnega na golfu, sem dobil odgovor, nič. Prav nič. Ampak, če dobro razmišljamo, je pravzaprav v tem poanta. Zato, ker je golf univerzalec. In to že 50 let! In tudi ko me ljudje vprašajo, kaj naj izberejo, mi povejo, da razmišljajo o golfu. Včasih mislim, pa saj obstaja še kaj drugega na trgu. Kaj drugega, kar jim morda ustreza bolj. Ampak potem nekako skupaj seštejemo pluse in minuse, na koncu pa se pogosto izkaže, da pravzaprav golf izredno dobro opravlja svojo nalogo. Enako velja za golfa GTI, zato ker ta univerzalec vsakdanji uporabnosti doda tudi zabavo.

Volkswagen je praznovanje 50. obletnice golfa izkoristil za prikaz različnih modelov različnih generacij, ki ponazarjajo pomemben vpliv golfa na razvoj avtomobilske industrije in motošporta. Foto: Volkswagen
Volkswagen je praznovanje 50. obletnice golfa izkoristil za prikaz različnih modelov različnih generacij, ki ponazarjajo pomemben vpliv golfa na razvoj avtomobilske industrije in motošporta. Foto: Volkswagen

V Volkswagnu so mi rekli: Miha, tukaj imaš ključe prvega GTI-ja, dvajset kilometrov stran od Osnabrücka je prizorišče gorske hitrostne dirke. Tam mi redno priganjamo te stare GTI-je. Na teh ovinkih je takoj postalo očitno, da se moderni težki električni avtomobili nikakor ne morejo kosati s temi lahkimi zabavnimi starodobniki. Skoraj 50-letnik, ki sem ga vozil, tehta komaj 850 kilogramov.

Zdaj pa pomislite, koliko tehtajo današnji električni avtomobili. 850 kilogramov je enkrat manj, kot pa tehta moderni VW ID. 3. Med preizkušanjem golfovih legend smo se na praznovanju v Avtomobilnosti z najboljšimi poznavalci golfa zapletli v številne debate, tudi o tem, ali je bolj zabavno voziti prednje- ali pa štirikolesno gnanega golfa. Na vprašanje nam je iz prve roke odgovoril tovarniški testni dirkač Manuel Carraro.

Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost, v kateri boste spoznali tudi nekatere najbolj ekskluzivne golfe.