GTI-ja je sprva poganjal 1,6-litrski motor in tako je tudi v primeru avtomobila, ki smo ga spoznali. Kasneje so Peugeotovi inženirji pod pokrov stlačili še nekoliko večji 1,9-litrski štirivaljnik in ta je bil še zmogljivejši. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
GTI-ja je sprva poganjal 1,6-litrski motor in tako je tudi v primeru avtomobila, ki smo ga spoznali. Kasneje so Peugeotovi inženirji pod pokrov stlačili še nekoliko večji 1,9-litrski štirivaljnik in ta je bil še zmogljivejši. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

205 je Peugeotov “sacré numéro”, torej Peugeotova sveta številka, oziroma, če prevedemo v kontekstu, Peugeotova srečna številka. Prav model 205 je temu proizvajalcu namreč odločilno pomagal, da se je izvil iz primeža poslovnih težav, ki so ga pestile ob začetku 80. let. In prav letos mineva 40 let od njegovega rojstva.

Ta avtomobil je bil priljubljen zaradi več razlogov. Prvi je na primer njegov dizajn, ki je, čeprav se govori tudi o vplivu Pininfarine, delo Peugeotovih oblikovalcev. Dizajn je bil že pri osnovni različici za tiste čase dokaj športen, kar je bilo takoj všeč mladim voznikom in avtomobilskim navdušencem.

1,6-litrske različice so med ljubitelji zelo priljubljene. Predvsem zaradi svojega zelo živahnega karakterja, ki kar kliče po tem, da se motor zavrti v višje območje vrtljajev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
1,6-litrske različice so med ljubitelji zelo priljubljene. Predvsem zaradi svojega zelo živahnega karakterja, ki kar kliče po tem, da se motor zavrti v višje območje vrtljajev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

In njegovo podobo je nadgradila tudi vsebina. Številne pogonske opcije, tudi zmogljive, lahkotnost v zavojih, cenovna dostopnost in seveda vsestranska uporabnost. Slednjo je omogočala nadpovprečna prostornost - tako za potnike kot prtljago.

Priljubljen starodobnik

Peugeot 205 je danes že postal eden najbolj priljubljenih starodobnikov. No, višek priljubljenosti pa zagotovo predstavljajo posebne različice, predvsem tiste športne. Razred športnih kombilimuzin, oziroma “hot hatch” razred je pomagal utemeljiti peugeot 205 z dodatno oznako GTI.

GTI je skupaj s športno “petko” in športnim golfom praktičnost in vsakodnevno uporabnost majhnega družinskega avtomobila združil z voznimi lastnostmi in zmogljivostjo športnega avtomobila.

Kaj povezuje e-208 in 205 GTI? Ker oznake GTI pri Peugeotu ni več, odgovorni pravijo, da je prav električna različica zdaj tista najbolj dinamična in atraktivna v ponudbi tega modela. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kaj povezuje e-208 in 205 GTI? Ker oznake GTI pri Peugeotu ni več, odgovorni pravijo, da je prav električna različica zdaj tista najbolj dinamična in atraktivna v ponudbi tega modela. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Z zelo vzorno ohranjenim primerkom dvestopetice smo se v Avtomobilnosti pripeljali v Tolmin. In ni povsem odveč poudarjati, da smo na tem potepu v evropsko avtomobilsko zgodovino izjemno uživali. Tudi štirideset let kasneje je povsem jasno, zakaj je predstavitev modela 205 leta 1983 poskrbela za pravo senzacijo. Spoznali smo Darka Šturma, ki je tudi ljubiteljski dirkač. Pravi, da njegov GTI ni muzejski primerek, pač pa avtomobil, ki mu še danes prinaša obilo užitkov za volanom in ta trditev je že sama po sebi izjemno zgovorna.

Vabljeni k ogledu video reportaže iz oddaje Avtomobilnost.