Zimska oprema za osebna vozila so zimske pnevmatike (M+S) na vseh štirih kolesih. Zimske gume morajo imeti najmanj 3 mm globoke žlebove na celotni tekalni površini.
Zimske gume ali poletne z verigami
Za zimsko opremo se štejejo tudi poletne pnevmatike in snežne verige v priboru vozila. Verige morajo biti nameščene v zimskih razmerah - takrat ko se sneg oprijema vozišča ali ko je to zaledenelo - na pogonskih kolesih.
To določa pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu, ki voznikom še zapoveduje, da morajo biti pnevmatike na vozilih, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h, enake velikosti in zgradbe (radialne, diagonalne). Pnevmatike morajo imeti enako nosilnost, hitrostni razred, istega proizvajalca in vzorca tekalne površine.
Vozniki tovornih vozil in avtobusov morajo imeti poleg zimskih pnevmatik v obvezni opremi še lopato.
Širok razpon cen
Zimske gume stanejo od 30 do 400 evrov, pravi vodja ene izmed ljubljanskih vulkanizerskih delavnic Igor Čandak. Pri njih stranke zahtevajo večje pnevmatike boljših proizvajalcev, zato so te tudi dražje, zamenjava gum pa jih stane 32 evrov. Tudi tokrat so imeli pred začetkom zimske sezone veliko naročil strank, gneči pa se izognejo tako, da stranke pri njih pustijo avtomobil in ponj pridejo pozneje.
M+S so zimske gume
Gordan Marina iz ene izmed vulkanizerskih delavnic v Ljubljani opozarja, da pnevmatike M+S niso zimsko-letne gume, kot meni mnogo ljudi, temveč zimske. Marina še pravi, da se stanje gum na naših cestah izboljšuje. Slovenski vozniki na svoja vozila dajemo vse boljše in varnejše zimske gume, ki zdržijo največ pet let, vse boljše pa so tudi poletne pnevmatike.
Previdno predvsem na poledici
V zimskim razmerah je treba prilagoditi vožnjo razmeram na cestah, pravijo na policiji. Treba je zmanjšati hitrost in povečati varnostno razdaljo. Zavirati je treba narahlo in po potrebi z večkratnim pritiskom na stopalko, prav tako pa ni dovoljeno sunkovito speljevanje.
Policisti opozarjajo, da je treba biti previden zlasti zaradi poledice, ki nastane na delih cest, ki so bolj izpostavljeni vlagi, vetru in mrazu. To je predvsem na prepustih, mostovih, viaduktih, cestah, ki vodijo skozi gozd, in na cestah, ki so izpostavljene vetru.
Nejc Gole
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje