Ali poznate dirkaško tehniko “heel and toe” - torej dirkaško tehniko “prsti-peta”? Ne gre za kakšen ples, pa čeprav tudi pri tem početju voznik potrebuje kar nekaj učinkovite koordinacije in mišičnega spomina. Sploh, ko to tehniko uporablja na dirkališču, ko se dogajanje odvija zelo hitro.
Za kaj pravzaprav gre? Gre za tehniko, ki pride v poštev pri dirkaški vožnji z avtomobilom, ki ima ročni menjalnik. Ko moramo ob približevanju zavoju zmanjšati hitrost, to pomeni prestavljanje v nižjo prestavo. In ker to počnemo zelo hitro, to v športnem avtomobilu pomeni skokovito dvigovanje motornih vrtljajev. Voznik to občuti po domače s “cukanjem”. To “cukanje” lahko vozilo, ki ga vozimo na meji, spravi iz ravnotežja, oziroma mu celo nevarno zmanjša stabilnost. Medtem ko prsti naše desne noge močno zavirajo, peto potisnemo na stopalko za plin in z njo dvignemo vrtljaje, še preden ročica pade v nižjo prestavo. Takšno početje je seveda primerno za dirkaško vožnjo, na dirkališčih. Razen če to namesto voznika opravi kar sam avto.
Prava športna klasika
Moram priznati, da že kar nekaj časa nisem testiral avtomobila z ročnim menjalnikom in ford focus ST je, lahko rečem “končno”, opremljen s prav takim. Elektronika tega focusa pametno poskrbi, da se v športnih načinih vožnje ob prestavljanju navzdol vrtljaji samodejno dvigujejo, to pa je zelo koristno tudi pri dinamični vožnji na odprti cesti. Če boste prestavljali hitreje, oziroma bolj agresivno, bo tehnika precej manj trpela, vožnja pa bo precej prijetnejša tudi za sopotnike, ki še toliko bolj občutijo vse sile med vožnjo.
Dirkaška vožnja je v družbi samodejnega menjalnika preprostejša in verjetno bi bil na ta način za volanom tega avtomobila hitrejši. Ampak ročnega menjalnika sem se v focusu razveselil predvsem zaradi ugotovitve, da izjemno lepo pristaja njegovemu značaju. Žalostna resnica je namreč, da se bodo avtomobili s tovrstnim pogonom poslovili. Ford je že napovedal, da bo šel tudi focus po poti fieste, odstopil bo svoj prostor električnim avtomobilom.
Tako je ta strupeno zelen, rohneč ST, že danes prava športna avtomobilska klasika. Za pogon skrbi 2,3-litrski turbobencinski štirivaljnik z 204 kilovati moči oziroma 280 “konjiči”. Gre za motor, ki poganja tudi mustanga, pa preteklo generacijo focusa RS.
Ker različice RS ni več, je ST postal tisti najbolj zmogljivi focus v ponudbi. Postal je zastavonoša Fordovega “hot hatch” oddelka, ki je predvsem po zaslugi focusa in fieste zelo priljubljen med avtomobilskimi navdušenci.
Kako zmogljiv je torej zadnji ST? Vabimo vas, da si ogledate videoprispevek iz oddaje Avtomobilnost. Preizkusili smo tudi sistem launch control.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje