Letošnje leto je za Volkswagen zelo posebno, saj najbolj priljubljen in prodajan model s to značko praznuje abrahama. In pol stoletja bo kmalu praznoval tudi avtomobil, ki je definiral razred dostopnih športnih avtomobilov oziroma razred športnih kombilimuzin – golf GTI.
Letošnje leto pa sovpada tudi s premiero prenovljene osme generacije golfa in s tem tudi vseh njegovih različic. V Avtomobilnosti smo se na premieri poglobili v glavne izboljšave, ki jih prinaša ta prenova. Začenjamo z najboljšim, kar ponuja oznaka GTI – z golfom GTI clubsport.
Beseda clubsport nakazuje na to, da je ta golf namenjen tistim, ki želijo z njim uživati na track-dayih. Ta različica je v primerjavi s klasičnim GTI-jem precej zmogljivejša, ampak izboljšave ne zajemajo le povečane moči motorja.
Že na pogled so opazni aerodinamični dodatki na zunanjosti, ki sicer dodajo nekaj zračnega upora na ravninah, a v zavojih poskrbijo za stabilnejšo lego avtomobila. Torej ne gre le za “pobalinske” spojlerje in podaljške odbijačev, ampak ima tukaj vse točno določeno nalogo.
Golf GTI clubsport ima v slogu tipičnih turnih avtomobilov – kot je na primer golf TCR – pogon le na prednji kolesni par. Torej prednji pogon ima kljub svojim “hendikepom” na dirkališču svoj čar in prinaša tradicionalno zelo priljubljen način dirkališčne vožnje.
A za pravo vozniško zabavo mora biti prednji pogon ustrezno prilagojen in dodelan – za začetek z “darilom dirkaških bogov” – zaporo diferenciala, pri novodobnih športnih avtomobilih pa je zelo pomembno tudi primerno vmešavanje ali pa celo nevmešavanje elektronike.
V programu Nürburgring
Potem imamo še štirikolesno gnanega športnega golfa – golfa R. Vozili smo testnega golfa R, ki naj bi na Nürburgringu postavil nov rekord v svojem segmentu. Na kratko smo ga preizkusili na cestah in avtocesti v okolici dirkališča Lausitzring. Ob testni vožnji sem se še posebej spoprijateljil z voznim programom Nürburgring.
Ta program je namreč zelo primeren za dinamično vožnjo po javnih cestah. V primerjavi z najbolj ekstremnimi nastavitvami vozilo nekoliko zmehča, da imamo boljšo trakcijo prek grbin in avto tako ne odskakuje, kar lahko vodi v izgubo nadzora.
In kaj je običajno glavna razlika med dinamično vožnjo po odprtih cestah in dirkaško vožnjo na dirkališčih? Na odprti cesti si nikakor ne moremo privoščiti zaviranj v zadnjem trenutku — torej zaviranj v točki, kjer se pred zavojem – po dirkaško – optimalno zavira.
Takšno vožnjo pa nam je na dirkališču demonstriral glavni Volkswagnov testni voznik Benny Leuchter. Voziti vozilo, ki v osnovi ni dirkalnik na meji mogočega, pomeni izjemno velike obremenitve za tehniko. Pogosto se tako ob preizkušanju vozil na poligonih srečamo s pregretimi zavorami, ki niso kos motornim zmogljivostim in velikim hitrostim, ki jih lahko s takšnimi športnimi avtomobili dosegamo.
Kako so se tega izziva lotili pri Volkswagnu in še več o zelo dinamičnih različicah golfa pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje