Največji evropski sejem pričakuje 700.000 obiskovalcev. Foto:
Največji evropski sejem pričakuje 700.000 obiskovalcev. Foto:
Audi A5
Z modelom A5 bo Audi po več kot desetletju znova vstopil v razred velikih kupejev.
Citroen C-crosser
C-crosser je rezultat sodelovanja s Peugeotom (4007) in Mitsubishijem (outlander).
Fiat bravo
Ford mondeo
Mondeo tretje generacije bo ostal zelo močno orožje Forda.
Mala mazda pričakuje veliko več kupcev, kot jih je uspelo pridobiti njeni predhodnici.
Mercedes C
Četrta generacija bo nadaljevala uspešno zgodbo stuttgartskega razreda C.
Renault twingo concept
V Ženevi bo končno padla zavesa z novega twinga.
Nova škoda fabia
Fabia prve generacije se po evropskih statistikah pojavlja na vrhu lestvic po zadovoljstvu voznikov.
Volvo V70
Švedi se vračajo s še večjim in še udobnejšim karavanom V70.
77. avtomobilski salon v Ženevi

Na 77. avtosalonu se na 77.000 kvadratnih metrih predstavlja več kot 250 razstavljavcev, ki so v švicarsko mesto pripeljali več kot 80 premier.

Med njimi so prvič do zdaj v Evropi svoj model predstavljali Kitajci, svoj košček kolača milijardnega evropskega posla z avtomobili pa bi si radi znova odrezali tudi Rusi. Veliko poudarka je tudi na do okolja prijaznih vozilih in novi tehnologiji, ki bo vožnjo v prihodnje delala še udobnejšo in varnejšo.

Organizatorji pričakujejo na salonu okoli 700.000 obiskovalcev iz 80 držav. Že dva dni pred uradnim odprtjem je salon vrata odprl za novinarje, med katerimi MMC seveda ne manjka.


Poglavitne svetovne in evropske premiere na salonu

Audi
A5 je ena najbolj skrivnostnih in težko pričakovanih premier ženevskega salona. O njem se ve le, da bo kupe, ki se bo umeščal med A4 in A6 ter bo resno mešal štrene bavarski dvovratni trojki in stuttgartskemu CLK-ju. TT roadstar bo doživel evropsko premiero.

BMW
Bavarci bodo predstavili pomlajeno serijo 5, ki so ji nekoliko popravili starostne gube. Zanimivi bosta tudi predstavitvi modelov B5 in B3 alpina. Serija 3 s trdo zložljivo streho bo predstavljena še evropskim kupcem.

Brilliance
Kitajski proizvajalec, za katerega do zdaj v Evropi ni slišalo prav veliko ljudi, ima z modelom BS4 na stari celini drzne načrte v razredu priznanih kompaktnih športnikov. V salone bo prišel sredi leta, konec leta mu bo sledil še ugledni kupe BC3. Kako se izdeluje avtomobile, so se Kitajci učili tudi pri sodelovanju z BMW-jem, Toyoto in Mitsubishijem. Prvi kitajski proizvajalec v Ženevi in prav gotovo ne zadnji.

Chrysler
Dodge avenger bo poskusil najti svoje mesto v evropskem segmentu vozil D. Jeep patriot bo zapeljal še na evropske ceste.

Citröen
C-crosser, prvi Citröenov poskus v razredu SUV, bo na prvi uradni predstavitvi paša za oči na Citröenovem razstavnem prostoru. Sedem sedežev, pogon na vsa štiri kolesa in motor 2,2 HDi s 116 kW (156 KM). Predstavljen bo tudi petsedežni C4 picasso.

Fiat
Pri Fiatu se bo vse vrtelo okoli modela bravo, od katerega v Torinu pričakujejo zelo veliko, saj polomija s stilom še vedno boli. Da so na pravi poti, pričajo pohvale z vseh strani in tudi zelo dobri varnostni testi všečnega brava. Prav gotovo ena izmed zvezd avtosalona.

Ford
Po štirinajstih letih od začetka uspešne zgodbe bo predstavljena tretja generacija mondea. Ena najsvetlejših Fordovih zgodb bo v segment velikih družinskih avtomobilov v treh različicah prinesla nove mejnike tehnologije in udobja. Svetovno premiero bo doživel tudi prenovljeni C-max.

Hyundai
Korejski velikan bo v Ženevo pripeljal petvratni koncept srednjega razreda arnejs.

Jaguar
Športni kupe XKR in limuzina XJR bosta dobila razkošno nadgradnjo portfolio. Evropska premiera modela C-XF.

Kia
Od predstavitve koncepta cee'd je minilo natanko leto dni. Kia zdaj predstavlja še limuzinsko različico svojega vročega orožja v nižjem srednjem razredu, pri tem pa poudarja prav evropske korenine izdelka.

Koenigsegg
Ideja o neposredni obliki in brutalnih zmogljivostih, ki je zrasla na (plodnem) zelniku švedskega plemiča Christiana von Koenigsegga in je združena v modelu CCX, bo doživela svetovno premiero.

KTM
Avstrijci slovijo kot drugi največji proizvajalci motociklov v Evropi, zdaj pa so se odločili presedlati še na štiri kolesa. Predstavljen bo konceptni avtomobil x-bow.

Lamborghini
Prah bo dvigal model gallardo superleggera.

Lancia
Prikupni malček ypsilon bo dobil različico sport.

Lexus
Japonci z velikimi koraki osvajajo Evropo. Vstopni model IS je dobil še športno različico IS-F.

Mazda
Prihaja povsem novi razred 2, s katerim imajo na Daljnem vzhodu zelo velike načrte v boju za kupce mestnih avtomobilov. Ena najtežje pričakovanih premier salona. Premierno bo predstavljen še koncept compact crossover SUV.

Mercedes-Benz
Razred C, ki so ga v dosedanjih treh generacijah prodali že šest milijonov primerkov, bo predstavil svojo četrto obliko. Obliko je mogoče prilagajati kupcem, nove tehnologije pa ne manjka, pravijo v Stuttgartu. Nesporno eden vrhuncev avtosalona.

Mini
Cooper D je ime cooperja na dizelski pogon. 1,6-litrskemu motorju kljub varčnosti nikakor ne bo manjkalo minijeve poskočnosti.

Opel
Popoprana corsa OPC (143 kW, 198 KM) bo zavzemala osrednji del Oplovega razstavnega prostora.

Peugeot
Lev bo nasršil dlako predvsem s premiero svojega prvega SUV-a 4007. V projektu sta sicer z lastnima voziloma udeležena še Citröen (C-crosser) in Mitsibushi (outlander). Druga, tudi težko pričakovana premiera Peugeota, bo uživaški 207 CC, malček pa bo dobil še različico GTi.

Renault
Twingo, ki ga bodo izdelovali v Novem mestu, bo v Ženevi predstavljen v svoji končni različici. Megane RS dCi bo dokazoval, kaj zmoreta skupaj narediti športno podvozje in dizelski pogon.

Rolls-Royce
Ena najrazkošnejših dvovratnih limuzin z zložljivo streho na svetu, RR drophead, išče kupce med petičnimi Evropejci. Drugi RR-ov model, odkar je prišel pod okrilje BMW-ja, skuša prepričati tudi s 6,7-litrskim V12 motorjem in 343 kW (460 KM) moči.

Russo-Baltic
Ruski eksot bo predstavil koncept športnega štirisedežnega kupeja z dvanajstvaljnikom in s kozaško konjenico 414 kW (555 KM). Vredno ogleda.

Škoda
Čehi bodo uspešno fabiino zgodbo nadaljevali z njeno drugo generacijo. Moderne oblike, povečana varnost, več udobja in nove tehnologije. Po zelo dostopni ceni, obljublja tovarna.

Volkswagen
Phaeton druge generacije naj bi VW-ju končno našel mesto med dragocenimi limuzinami. Passat blue motion bo pokazal, kako si Nemci predstavljajo zeleno prihodnost.

Volvo
Švedi so bili vedno znani po uglednih karavanih in novi V70 naj bi nadaljeval uspešno tradicijo. Prvič v Evropi bo na ogled tudi koncept "malega" SUV-a XC60.

Andrej Leban

77. avtomobilski salon v Ženevi