ZF Lifetec je razvil aktivno petno zračno blazino, ki lahko pomaga zagotoviti stabilno točko udarca v peto tudi v sproščenem položaju sedenja s sedeži, potisnjenimi nazaj. Foto: ZF Lifetec
ZF Lifetec je razvil aktivno petno zračno blazino, ki lahko pomaga zagotoviti stabilno točko udarca v peto tudi v sproščenem položaju sedenja s sedeži, potisnjenimi nazaj. Foto: ZF Lifetec

Nova tehnologija je zasnovana tako, da zmanjša tveganje resnih poškodb stopal med prometnimi nesrečami, zlasti, ko so sedeži nagnjeni v udoben položaj. To je še posebej pomembno, ker vse več voznikov uporablja sisteme za samodejno vožnjo.

V običajnem položaju sedenja nudi pod vozila zadostno oporo za stopala voznika in sovoznika, s čimer zagotavlja stabilno oporo za pete. Če bo v prihodnje med vožnjo dovoljeno pomikati sedeže bolj nazaj, v tako imenovane udobne položaje, bodo stične površine za stopala morda preveč oddaljene. V primeru nesreče lahko posledično nenadzorovano premikanje nog poveča tveganje za poškodbe spodnjih okončin. Čeprav številne od teh poškodb niso nevarne za življenje, lahko povzročijo dolgotrajno okvaro mišično-skeletnega sistema voznika in sovoznika.

Pri samodejni vožnji je položaj sedenja za volanom povsem drugačen, kot, med vožnjo avtomobila. Foto: Volvo
Pri samodejni vožnji je položaj sedenja za volanom povsem drugačen, kot, med vožnjo avtomobila. Foto: Volvo

V avtomobilih leta 2028

Testi pa so pokazali, da se ob nagnjenem sedežu nazaj razdalja med peto in oporo za noge poveča in povezava s tlemi ni več optimalna, zato je potrebna dodatna oporna točka za peto. Zato so pri podjetju ZF Lifetec predstavili tehnologijo Active Heel Airbag. V prihodnje bi lahko sistem aktivirali s pritiskom na tipko za udoben položaj ali prek kamer za spremljanje notranjosti vozila, npr. v načinu avtopilota.

S poglobitvijo pedalov zračna blazina ustvari enakomerno kontaktno površino za stopala v primeru trka. To zmanjša tveganje za poškodbe zaradi zvijanja stopala po stiku s pedali.
Aktivna petna zračna blazina je vgrajena neposredno v prostor za noge in ne potrebuje dodatnega prostora, v primeru trka pa se zračna blazina napihne izpod talne obloge. Sistem je mogoče prilagoditi za skoraj vsak model avtomobila, proizvajalcem avtomobilov pa bo na voljo od leta 2028.

V Avtomobilnosti veliko pozornosti posvečamo varnostnim sistemom v avtomobilih. Kako delujejo napredni asistenčni sistemi? Vabljeni k ogledu videoreportaže.