Dobrih osem let od izdaje albuma Grande Finale in po uspešni zgodbi, ki jo je spisal skupaj s Srbskim vojaškim orkestrom Stanislava Biničkega ob albumu filmske glasbe Montevideo, Bog te video!, Magnifico prihaja z novim avtorskim izdelkom. Glasbenik, ki zase pravi, da je kantavtor, je v tem času dopolnil 50 let.
Sledovi o "zelencu", ki je prepeval 24.000 poljubov in za nameček na album uvrstil še zimzeleno priredbo Pastirče mlado, so se izbrisali. Nove Silvije ne boste našli na novem albumu, so pa zato tu približki skladb, kot je Hir Aj Kam Hir Aj Go, s katero se je že mudil po evropskih odrih.
Na albumu Charlatan de Balkan postreže z desetimi skladbami, med katerimi je še zdaleč najbolj usidran Tivoli - vsaj za slovenske poslušalce, a se ta znajde na albumu zgolj kot dodatek. V izvirniku ga nadomešča angleška različica Shabadadaba. Poleg omenjenih pa sta na albumu končala še singla Kuku Lele in Ya Mustafa. Popolnoma sveže pa so skladbe Technique Magnifique, Goodbye Devushka, So Lonely, Cici Mici, Dalazia, I'm the Man in Ay, Ay.
Zmedo v industriji razume kot priložnost in še zdaleč ne kaže znakov, da bi se umiril.
Več o novem albumu in prihajajočem dokumentarnem filmu, ki ga pripravlja za Televizijo Slovenija režiserka in urednica Aritmije Maja Pavlin, pa si lahko preberete spodaj.
Magnifico, poletje ste preživeli v družbi televizijskih kamer, nastaja namreč dokumentarec, ki bo v prihodnjih mesecih predvajan na Televiziji Slovenija – kakšno je življenje, ko vas zasleduje kamera?
Če nisi profesionalec, če delaš kot televizijski voditelj ali filmski igralec, je kot čevelj s preveliko številko ali dvema. Neprijetno.
Kakšna je resničnost brez fikcije?
Samo resničnost. Precej dolgčasna.
Boste rekli, da je nastal dolgčas?
Lepoto vidim samo v fikciji.
Pri 25 letih ste se zavestno odločili, da boste posneli prvo ploščo. To je bilo tudi obdobje, ko je Nirvana postregla s skladbo Smells Like Teen Spirit. Lahko govorimo o kakšnih generacijskih vzporednicah?
Mislim, da nimamo kakšne stične točke, razen da smo si generacijsko blizu. Prihajamo iz drugačnih okolij in mislim, da so kakšno leto ali dve mlajši od mene. Ampak njih je gnalo nekaj drugega kot mene.
Pri 25 letih številni glasbeniki obupajo, še težje vztrajajo tisti pri 50 letih. Kaj vas žene?
Pri 25 letih se je moja generacija nehala ukvarjati z glasbo, češ da se bodo ukvarjali s čim pametnejšim. Sam pa sem šele začel svojo pot. Še dobro, da je bilo tako. Veliko mi pomeni, da še vedno lahko ustvarjam glasbo. Še več: da lahko preživim sebe in družino. Ne vem, ali bi lahko počel kaj boljšega. To bi počel tudi za manj denarja.
Kakšen je miselni tok človeka, da pri 25 letih ugotovi, da se bo ukvarjal z glasbo?
Moraš skozi pekel Vietnama. Nič ne zavidam mladim, ki odraščajo. Poskušaš se najti. Tudi sam sem se. Na podlagi empiričnih izkušenj, da nisem za v službo, sem poskusil, ampak sem videl, da ne gre. Poskusil sem tudi s faksom, ampak sem videl, da tudi ne gre. Bil sem 'faliran' študent, ki se mu ne da delati. To je precej težko spoznanje za nekoga, ki odrašča. Z glasbo sem se rad ukvarjal, ampak nisem imel prave samozavesti, da bi se z njo ukvarjal. Mislil sem si: a ni tako, da te nekdo pokliče in reče, da si čisto hud? Potem pa že bi. Ampak, ko sem se odločil, da bom glasbenik, sem ugotovil, da moram prav tako zjutraj vstati in se ukvarjati z njo vsakodnevno. Vse sem pustil in se ukvarjal samo še s tem.
Osem let smo čakali, da je prišel nov avtorski izdelek. Koliko je na novi album vplivalo dejstvo, da sta za vami dva albuma s filmsko glasbo? Je album posledica preteklega dela?
Film mi je vzel veliko časa. Bila sta dva. Primarno ni moj poklic, da ustvarjam glasbo za film, ampak sem se tega lotil z velikim veseljem. Vzelo mi je veliko časa in energije. Plošča je nastajala vmes. Mislil sem, da jo bom že zdavnaj končal. Imel sem pripravljene zametke za njo, ampak sem jih uporabil za filmsko glasbo. Nimam sto žakljev, iz katerih vlečem material. Treba je ves čas sejati, da lahko žanješ. Zato se je tudi malo zavleklo.
Ampak to niso zdaj rezervni deli?
Tega pa ne povem. Skrivnost umetnikov.
Glede na to, da ste najprej predstavili neke vrste "teaser" v obliki skladbe Tivoli, nato pa je prišla plošča, na kateri je mogoče slišati vse, le slovenščine ne – razen Tivolija – zakaj takšna napoved?
Rad imam slovenščino in tudi najlažje se z njo izražam, ko hočem povedati kaj več, kot "I love you" in "I hate you". Slovenščina, srbščina, hrvaščina so mi najbližje za to, kar počnem. Predvsem se je pri Tivoliju mudilo, saj me je Volkswagen najel za oglas in sem moral nekaj narediti. Načeloma je bila ta skladba narejena kot Shabadadaba, ampak nisem našel gostujoče pevke, da bi ga posnela z mano, zato sem ga pretvoril v slovenščino – ker mi je šel "zlahka od rok". Zabavalo me je pisanje.
Igranje z besedami … Ali je res tako lahko vzeti motiv, kot je "tik, tak", in ga spremeniti v besedilo?
Ne. Za vsako besedo potrebujem en mesec. Najbolj težavni del ustvarjanja je, ko moram napisati besedilo. Eno črko na dan. Sprašujem se, ali naj začnem s črko a. Zelo mi gredo na živce površna besedila, slaba besedila. Tudi sam sem jih nekaj ustvaril. Nekaj mi je všeč, toda če bi bil resen pevec, kar nisem – sem kantavtor. Igram, da pojem. Zato moram imeti zanimivo besedilo, da bi zapeljal ljudi. Dober pevec lahko prepeva "li la, lu lu" in zveni dobro. Toda moj vokal ne zapelje tako hitro – je nizek in votel. Meglen. Z besedilom moram nekaj povedati.
Kakšna je definicija za šlager?
Šlager je glasbena oblika s preprostim, zapeljivim besedilom. Glasbena oblika je sestavljena iz kitice, refrena - dvakrat kitica, dvakrat refren, brez solaž. Mogoče c-part. Mora se zgoditi še ponovitev v dveh minutah in pol, največ v treh.
Radi kršite pravila?
Sem in tja jih moram. Kadar se ne znam parkirati, jih kršim.
Osrednja tema novega albuma ostajajo ljubezen in odnosi – želite z novimi skladbami na neki način povedati, da ostajate romantik tudi v tej dobi instantnih odnosov?
Romantika je romantika, tudi če je instantna, je stvar sloga. Pri tem se razlikuješ od drugih. Po vsebini se najboljša besedila ne razlikujejo. V glavnem so ljubezenska. Gre za vprašanje interpretacije, ali ljudje verjamejo besedam.
Bi lahko rekla, da je skladba Cici Mici priročnik za dvorjenje?
Ne bi rekla (smeh). To je opus za stare prasce.
Koliko se trudite, da s svojimi besedili vzpostavljate parodijo? V mislih imam skladbo Dalmazia.
Parodija je lahko sama po sebi zelo enodimenzionalna in nevznemirljiva. Pazim, da poslušalec nikoli ne ve, ali je parodija ali ne. Tudi sam ostajam na tej meji. Ker čez nekaj časa, ko se pozabi ime avtorja in zakaj je nastala skladba, ostane samo besedilo. In takrat nikogar ne zanima, ali gre za parodijo in kaj je želel avtor povedati z njim. Ni pomembno, kaj je mislil umetnik.
Kam boste popeljali album glede na to, da bo izšel tudi v Angliji?
Spremenjeni odnosi v šovbiznisu so privedli do tega, da so mogoče neke stvari, o katerih včasih nismo niti razmišljali. Tako nisem niti iskal multinacionalk, kot je bil Sony, da bi izdal album. Odločili smo se, da bomo nastopili s svojo založbo na svetovnem trgu. Ves tehnološki napredek mi to omogoča, kot tudi zmeda v šovbiznisu. Izkoriščam "favle". Ves čas sem v "ofsajdu", a sodnik tega ne vidi.
Vratar pa ostala Shatzi.
Da, ampak on varuje obrambo, jaz napadam.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje