"Rada bi samo rekla, kako dobro je nastopati za vse vas nocoj na tem odru. Nisem prvič na Hrvaškem. Na Hrvaško me vežejo čudoviti spomini. Zdaj bom zapela za vse vas," je po uvodni trojici skladb pevka delila svoje misli z razprodano Areno in jo obnorela z nagovorom.
Zadnji manjkajoči košček mozaika, za katerega se je zdelo, da po grenkem pečatu, ki ga je pustila na letošnji inavguraciji Baracka Obame, popravnem izpitu z nastopom med odmorom letošnjega finala Super Bowla in v dokumentarcu o lastni veličini, zdaj sije v svojem spektaklu. Brez dvoma je Beyoncé svojo vrnitev po rojstvu hčerke odigrala na premišljene karte, toda nekje v ozadju so se začela postavljati vprašanja, kaj je lahko nova stopnja preživele "okovov", ki jih zaveže pritisk nastopanja v eni izmed najuspešnejših r'n'b dekliških skupin na prelomnici novega tisočletja.
Invazija slovenskih oboževalcev v Zagrebu
Medtem ko so najbolj neučakani odgovore odšli iskat že v ponedeljek v srbsko prestolnico, je velika večina njenih slovenskih oboževalcev to storila sinoči v Zagrebu. Med 18.000-glavo množico, ki se je stiskala pod vročo streho zagrebške Arene, ste morda še hitreje kot hrvaškega zaslišali slovenski jezik. Samo največji slovenski koncertni prevoznik je proti Zagrebu v popoldanskih urah odpeljal za dvanajst avtobusov oboževalcev, ki so pohiteli z nakupom aranžmajev. Vstopnice so se sicer gibale med 30 in nekaj več kot sto evri, a so že februarja odšle kot za med. Zamudniki, ki jih je zadnje dni premamila vsa medijska pozornost okoli Beyoncé, so svojo srečo lahko iskali med spletnimi oglasi, kjer so cene poskočile ponekod tudi za dvakratno vrednost.
Množica, razpeta med dvema odroma na parterju, je pred deveto uro zvečer vedno bolj neučakano strmela proti črni zavesi, ki jo je krasila bela črka B.
Vročina je naraščala (kar se je videlo tudi pri nesrečnikih, ki so končali pod odrom v zdravniških rokah) in tema je privabila na plan svetleče LED-zaslone prenosnih telefonov - edinega sredstva za dokumentacijo, katerega uporaba ni bila strogo prepovedana. Zavesa je padla in na velikem premičnem videozidu so se začela odpirati vrata v svet kraljice, ki je pod svoje okrilje združila vse neodvisne ženske z Independent Women (Part I in II) in samske dame s Single Ladies (Put a Ring on It).
Bežno že slišano, a še nikoli videno
Na uvodno vprašanje, kaj ostane ženski, ki je pokazala že vse in navsezadnje tvori polovico najbolj dobičkonosnega zakonskega para v svetu zabave ta hip, se odgovor ponudi v hipu, ko se začne popotovanje po fantazijski graščini, prikazanem na velikem premičnem zaslonu, ki je spremljal njen odrski nastop. Beyoncé vas popelje v svet, ujet med barokom in scenografijo, podobno svetu bogatašev iz Iger Lakote. A ikonografija nerealnega razkošja in estetike je samo kulisa v dvourno popotovanje po skoraj že vsem znanem (vsaj v glasbenem smislu), toda nadgrajenim na vsaj drugo potenco (v vizualnem smislu). A zdi se, da nekaj vseeno manjka in to so po mnenju mnogih nasledniki njenega najnovejšega singla Bow Down (iz katere je izvirala večina ikonografije iz videoprojekcij prikazanih med njenimi menjavami garderobe), s katerim si je ustvarila nove temelje za še en alterego.
Minimalizem je bil sinoči bolj izjema kot pravilo. Količina pa je dobila novo razsežnost. Večer nizanja uspešnic preteklih štirih albumov in izvedbe skladb s posebne izdaje četrtega studijskega albuma 4 je imel skupni imenovalec: šov. Naj bo to zaradi njenih desetih oprav, ki jih zamenja med nastopom; žerjava, ki jo ponese z enega dela odra na drugega, ali virtuoznosti spremljevalnih članov njene zasedbe.
Že ob Run the World (Girls), ki je princeso r'n'b-ja in popa čez noč odnesel med jezdece komercialnega udobja na krilih alternativnih hip-hop-dancehall žanrov in hkrati nežno dekle, pojočo o ljubezni, prelevil v agresivnejšo interpretko, se je arena razživela.
Zapete besede je nadgrajevala igralska drža. Ob baladi Flaws and All je bilo tako mogoče razbrati vse neizrečeno s pogledom na veliki zaslon. S skladbo, ki gradi na ranljivosti, je še dodatno zgradila dramaturgijo, ko se je ustavila in počakala na zadnjo kitico. A tudi najbolj naštudirane poteze včasih padejo v vodo. Tako je njen veliki finale za If I Were a Boy prekinilo navdušenje v dvorani, ki je v pevki vzbudilo čustva radosti. "Lomite me, zdaj bi morala biti močna," je dejala vmes.
Obiskovalec koncerta ga lahko še najbolje doživi ob izvajanju počasnejših skladb, saj - kot se je izkazalo sinoči - pri bolj prepoznavnih in produkcijsko bolj komercialnih pevka nekajkrat kar oddrvi čez zastavljene okvirje. Za primerjavo: hitrejša Diva je minila v nekaj sekundah (samo s ponavljanjem refrena). V celoti izvedena balada I Miss You pa je sprožila val spontanega mahanja z rokami. "Tako dobro občinstvo ste," je bila ganjena pevka.
V prvi vrsti nastop za obiskovalce
Daljših neposrednih komunikacij z občinstvom je malo, pogostejši so vzkliki in pohvale. Med temami pogovora po koncertu pa se je znašlo tudi ozvočenje, ki bi po mnenju mnogih lahko bil za nekaj decibelov tišji in bi še vedno deloval kot celota. Beyoncé je sicer ob vsej naštudirani koreografiji zavzela ves oder. Najprej se je spustila do svojih gorečih oboževalcev čisto ob odru, se nato - po preletu dvorane z žerjavom -spogledovala z zadnjim delom dvorane in puščala verze oboževalcem pod drugim odrom ob nastavljanju njihovim telefonom. Seveda pa niso manjkali impulzivni pozivi k mahanju rok in klišejska vprašanja: "Kako se počutite, Hrvaška?"
Ves čas nastopa pa vokalna energija ni niti za trenutek usahnila. Velik del zaslug ima za to trojica spremljevalnih vokalistk - ti. Mamas -, ki so kot neutrudni stroj. Občasno so kot pevkin odmev (Party), spet drugič mašilo (Freakum Dress) in pozneje glavna atrakcija (Schoolin' Life), čeprav ima glavne niti v rokah osrednja figura na odru.
Stroj pa ves čas teče tudi na račun dveh mojstric črno-belih tipk za klaviaturami, mojstrice syntha, bobnarke, kitaristke, basistke, dveh saksofonistk in trobentačice. Še zdaleč ne gre za natančno posnemanje instrumentalnih podlag. Pri klasiki If I Were a Boy se je vse začelo z ritemsekcijo, in medtem ko sta bas in boben narekovala tempo podlagi za vzbujanje alter ega Sashe Fierce (skladba namreč prihaja z albuma I Am ... Sasha Fierce), sta klaviaturistki odšli po poti Bitter Sweet Symphony (The Verve). In mešanica se je združila kje drugje kot v besedilu Beyoncé.
Nadaljevanje zgodbe s Super Bowla na nastopu doživi tudi vokalno-kitarska naveza, ko začnejo iskre deževati iz kitare Bibi ob začetku Freakun Dress. Tandem pa nadgradita v nadaljevanju ob elementarni združitvi soula in rocka v I Care.
In kar Beyoncé ne pove s svojim glasom, pokaže s plesnimi koraki. Udarec s peto je že bil dovolj za dvorano, da zaploska ob prvih taktih End of Time. V svojo predstavo pa vnese vse klasične gibe, ki jo spremljajo že od Crazy in Love, kjer je padala v počepe.
Animatorka, pevka, plesalka
A najpogosteje vse opisano združi v paketu, kjer v enem trenutku prepeva Baby Boy, v drugem - ko se že spusti veliki videozid in se na njem prikažejo sence in silhuete - pleše med posneto matrico rapanja Seana Paula. Vmes pa še sama poudari nekaj raperjevih besed. Plesalke so tako v enem trenutku kot njene kopije (Love on Top), v drugem kot pomožni del programa, ko se za improviziranimi vrati poigravajo z rokami, medtem ko pevka pred njimi izvaja zanjo značilne zapeljive gibe (Naughty Girl).
Sam oder skoraj nikoli ne sameva. Tudi ko je pevka odšla na menjave svojih devetih garderob, so večino dela prevzemali plesalci. Tu sta precej opazen delež odigrala brata dvojčka s svojo značilno "moonwalk" nadgradnjo za 21. stoletje, zaradi katerega ju je Beyoncé tudi opazila. Les Twins tako delujeta kot plesalca, ki ju ne bi z ravnotežja vrglo niti breztežno stanje na vesoljski postaji. Predvsem pa sta protiutež vedno bolj predvidljivim gibom Beyoncé. Prav ti dobijo novo podobo ob sinhronem ponavljanju, kjer velik del odigrajo spremljevalne plesalke. Naj bodo to z baletnimi vložki ali vložki sodobnega plesa (oboje med odmori, med katerimi se preoblači pevka).
Neutrudni stroj, ki je mlel vse pred sabo
V trenutek ujeto Areno, kjer ob sami dinamiki koncerta ni bilo niti časa za razmislek, kaj se dogaja vmes, je v zadnjo tretjino popeljal dobro znan glas iz videospota Why Don't You Love Me. Samo Mrs. Carter se je zaslišalo iz zvočnikov sredi posnetega govora in dvorana je že glasno kričala. Vzdušje se je dvignilo. Beyoncé je verze v refrenu prepuščala občinstvu. Kot da bi stiskala na tipke za ustavitev zvoka in predvajanje, je dirigirala dvorani in prevzemala nazaj pevsko pobudo - vse to ob plesnih vragolijah bratov dvojčkov. A še preden je dvorana dočakala venček najbolj pričakovanih, se je Beyoncé po klavirski solaži usedla na klavir in interpretirala 1+1, kjer je na začetku visoke tone prepuščala občinstvu. Ob intimnem preigravanju pihalne sekcije pa je zavreščalo na drugi strani dvorane, saj se je pevka vrnila s preletom na drug oder.
Čeprav je zaključek minil v slogu dive, ko je prišla pred bel žaromet in odpela v spomin na Whitney Houston del pesmi I Will Always Love You skupaj z dvorano ter se od nje poslovila s Halo in novim odmerkom naštudiranih kretenj, se je predtem temperatura konkretno dvignila. "To the left, to the left," je odmevalo po dvorani pred Irreplaceable, nato pa se je še zadnjič pozorneje posvetila svojim oboževalcem tik pred balado Resentment, kjer je večina tribun preprosto le obsedela.
"Ste zdaj pripravljeni za zabavo," je zakričala in začelo se je. Umetni veter je bil v njenih laseh z Love on Top, v nadaljevanju pa so bile v zraku njene roke ob ponavljanju "I'm a Survivor" - uspešnice Destiny Child's, kjer pevka ni pozabila omeniti svojih kolegic Kelly Rowland in Michelle Williams, ko je zaprosila občinstvo, da zakričijo za njih. Za nameček oz. nostalgike pa je pevka dodala še nekaj verzov Say My Name - preden se je z žerjavom popeljala nazaj na glavni oder. Arena je bila osvojena. Sledila je le sklepna poteza, ki je malokoga pustila mirnega. Crazy in Love, ki ga je napovedal uvod v Countdown, se je prelil v Single Ladies. Pozlačeni konfeti so začeli letati po areni. "Ooooowwww," je enoglasno odmevalo po dvorani. Občinstvo pa je sledilo vsakemu gibu pevke.
Kot se je glasilo eno izmed njenih sporočil med videoprekinitvami ob njenem preoblačenju: "Veste, seksualnost je dar. Dar daje moč. /.../ Kaj bi vi naredili s to močjo?" Beyoncé je znova dokazala, da ga je spremenila v večmilijonski posel.
Spodaj si lahko pogledate tudi krajši amaterski video z nekaj utrinki s koncerta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje