Poudarjajo, da so v tem času, kolikor je le mogoče kreativni, da ustvarjajo in izboljšujejo tudi koncertno izkušnjo.
Zasedbo sestavljajo Martin Špendl, Rok Molnar, Rok Miže, Anže Mramor in Jan Otoničar, kljub odpovedanim koncertom pa poskušajo ostati optimistični in so mnenja, da imajo ljudje v tem obdobju čas, da še podrobneje odkrijejo slovensko sceno.
"Dana situacija zagotovo ne pomaga pri predstavljanju albuma javnosti 'v živo'. Vendar pa smo optimistični in menimo, da imajo ljudje v tem obdobju čas, da še podrobneje odkrijejo slovensko sceno. S tem bomo morda pridobili nove poslušalce, kar se že dogaja – delno zahvaljujoč tudi karanteni smo presegli 10.000 ogledov na dveh izmed naših videospotov, na kar smo izjemno ponosni in zelo hvaležni," so povedali za MMC.
Ko se zdravstvena situacija v Sloveniji umiri, želijo nadaljevati tam, kjer so ostali. Želijo odigrati vse koncerte, ki so bili zaradi novega koronavirusa odpovedani ali prestavljeni, vrniti pa se želijo še bolj pripravljeni in z večjim zagonom.
Več lahko preberete v spodnjem intervjuju.
Kaj Buržuazijo definira kot skupino? Kaj bi rekli, da je vaše glavno glasbeno poslanstvo?
Po eni strani enakost in po drugi strani različnost. Vsak ima svoj pristop in pogled na glasbo, a vendar imamo vsi jasno zastavljen cilj – pojavljati se na slovenski glasbeni sceni in s svojo glasbo na koncerte privabiti čim več ljudi. Z glasbenim poklicem pride nekakšna obveza, da znaš svojo umetnost izraziti in predstaviti ljudem. Z glasbo želimo predstaviti, kdo smo, v vsaki skladbi se skriva delček vsakega od nas in želimo, da nas ljudje spoznajo take, kot smo in kakršna je tudi naša glasba – sproščena.
Kako trenutne razmere v Sloveniji vplivajo na izvajanje tega vašega poslanstva?
Zdaj smo vsi na istem, koncerti so odpovedani, življenje se je ustavilo. Trenutne situacije ne jemljemo kot najslabši mogoč izid. V tem času smo, kolikor je le mogoče kreativni, pišemo pesmi, izboljšujemo stvari – šov program, izboljšujemo svoje znanje igranja – izkoriščamo več prostega časa, da vsak zase vadi več ur dnevno. Poskušamo ostati v stiku z našimi poslušalci in s to željo snemamo nov videospot "iz karantene" s pomočjo naših podpornikov. Radi bi imeli koncert na kakšni radijski postaji, poskušamo narediti načrte za prihodnost – kaj bomo počeli, kje in kako se bomo pojavljali ...
Glede na to, da ste ravno pred kratkim izdali studijski album – kakšen vpliv na njegovo promocijo ima epidemija, sredi katere se je znašla Slovenija? Boste načrtovane dejavnosti prestavili, odpovedali ...?
Album smo izdali ravno takrat, ko Slovenija še ni bila v takem položaju. CSK FP smo napolnili in na to smo res ponosni. Tako kot vsem drugim so tudi nam odpovedali vse koncerte, napovedane za marec in april, pod vprašajem so tudi nastopi v maju. Vsekakor pa komaj čakam, da se vrnemo na odre, svojo zgodbo bomo nadaljevali tam, kjer je trenutno/pred krizo obstala.
Se vam zdi, da bo zaradi celotne situacije album slabše "plasiran" med potencialno občinstvo ali morda še boljše, ker imajo ljudje več časa in posledično morda več odkrivajo novo glasbo?
Dana situacija zagotovo ne pomaga pri predstavljanju albuma javnosti "v živo". Vendar pa smo optimistični in menimo, da imajo ljudje v tem obdobju čas, da še bolj podrobno odkrijejo slovensko sceno. S tem bomo morda pridobili nove poslušalce, kar se že dogaja – delno zahvaljujoč tudi karanteni smo presegli 10.000 ogledov na dveh izmed naših videospotov, na kar smo izjemno ponosni in zelo hvaležni. Seveda računamo, da bo to pripomoglo k temu, da nas bodo tisti, ki nas do zdaj poznajo le na YouTubu, potem želeli slišati še v živo – pri tem jim bomo z veseljem ustregli.
Kakšen bo po vašem mnenju finančni udar na slovensko glasbeno sceno na splošno?
Finančni udarec na slovenski glasbeni sceni bo precejšen, saj vsak koncert deluje le ob podpori množice, kar pa zdaj ni mogoče. Zaradi prepovedi izvajanja koncertov je odpovedanih oziroma prestavljenih že nekaj slovenskih velikih festivalov, denimo Ortofest, Škisova tržnica … še več jih bo verjetno sledilo. Vsi upamo, da se situacija čim prej umiri in da se bo še vedno lahko izvedlo čim več festivalov in koncertov poleti, saj bi njihove odpovedi pomenile ogromen finančni izpad tako za organizatorje in umetnike kot tudi veliko kulturno in sprostitveno pomanjkanje oboževalcev in ljubiteljev glasbenih festivalov, ki jih gotovo nestrpno pričakujejo vse leto.
Kakšen je vaš recept za uspešno lansiranje glasbenika na glasbeno sceno?
Treba je biti čim bolj prisoten na sceni – tako s svojimi koncerti kot na dogodkih, ki jih organizirajo drugi, družbenih omrežjih, radijskih postajah, povsod, kjer te ljudje lahko spoznajo. Skovati je treba nova poznanstva, podpirati druge izvajalce. In pa seveda trdo delati, saj stvari ne pridejo kar čez noč. Ljudje te spoznajo in posledično, če si jim všeč in zanimiv, pridejo na koncert.
Kako težko si je v zadnjih letih poiskati svoj prostor pod slovenskim glasbenim soncem?
Menimo, da je v sodobnem času pojavljanje na glasbeni sceni veliko preprostejše, kot je bilo kadar koli v preteklosti, saj so sredstva za snemanje in širjenje svojih glasbenih idej tako rekoč neomejena. Vendar pa je potem preboj iz množice glasbenikov na redno pojavljanje in uveljavljanje imena na sceni veliko težje. Moraš predstaviti nekaj drugačnega, novega, svojega, kar te loči od drugih.
Bi zase rekli, da ste že našli svoj prepoznavni zvok ali se še vedno iščete?
Nekaj let smo se iskali, preizkusili smo vrsto različnih slogov in zvokov, zdaj pa menimo, da smo se končno našli v "funk-rockovskem slogu s spevnimi refreni", ki ga radi kakovostno zapakiramo v nekaj našega, v nekaj, v čemer vsi uživamo.
Se vam zdi denar bolj smiselno vlagati v marketing ali v drage produkcije videospotov?
Oboje je zelo pomembno, tako da je treba najti neko vmesno pot, iz katere lahko potegneš čim več. Kakovostno izdelani videospoti so zelo pomembni, saj so običajno prvi način, prek katerega te ljudje spoznajo. Je pa seveda tudi zelo pomembno, da znaš svoje izdelke dobro predstaviti na trgu. Glede na to, da smo vsi še študenti in denarja ni na pretek, se je pri vsakem novem projektu treba odločiti, kako razporediti finance, da bo projekt kar najuspešneje predstavljen.
Koliko birokracije prinese s seboj glasbeno udejstvovanje? Koliko časa ste potrebovali, da ste se je navadili?
Veliko več, kot bi si sprva mislili (smeh). Traja kar nekaj časa, da ugotoviš točno, kaj vse moraš izpolniti, pri nas se še vedno kdaj zgodi, da je treba izpolniti kakšen obrazec, ki ga prvič vidimo, in ga preprosto ne znamo. Vendar so ljudje običajno zelo prijazni in vedno lahko najdeš nekoga, ki ti svetuje in pomaga pri birokraciji.
Kako težko je po vaših izkušnjah všečke na družbenih omrežjih pretvoriti v kupce vstopnic oziroma obiskovalce koncertov?
Preprosto je všečkati objavo, nekaj čisto drugega pa je dejansko odločiti se, iti od doma in se udeležiti koncerta. Stvar je lahko zelo nepredvidljiva, samo s pomočjo družbenih omrežij težko sklepaš, koliko ljudi bo dejansko prišlo, saj na to vpliva še vrsta drugih dejavnikov, kje in kdaj poteka koncert, cena vstopnice, ob nastopih na prostem tudi vremenska napoved in pa seveda želja ljudi, da te vidijo in slišijo.
Se vam zdi, da slovenski glasbi primanjkuje osebnega stika? Nekje sem zasledila informacijo, da ste oboževalcem vstopnice za koncert dostavljali celo na dom.
Menimo, da se slovenski glasbeniki v večini kar trudijo pridobiti čim bolj oseben stik s svojim občinstvom, predvsem to opažamo pri mlajših bendih, ki so se vedno pripravljeni družiti s svojimi oboževalci. Tudi mi se trudimo delovati v tej smeri, da si vedno vzamemo čas in se z veseljem posvetimo vsakemu, ki nas podpira ali želi z nami govoriti, saj zelo cenimo osebni stik. Res je, da smo vstopnice za koncert dostavljali tudi na dom, saj smo tako lahko navezali še več novih stikov in spoznali več poslušalcev. Odziv ljudi je bil odličen, videlo se je, da jim to veliko pomeni in njihovo zadovoljstvo nam je izjemno pomembno. Podobne akcije bi verjetno izvajali za vsak koncert, ki ga igramo, če bi imeli dovolj denarja za bencin (smeh).
Kako se je spremenilo vaše ustvarjanje, ko ste podpisali pogodbo z založbo?
Naše ustvarjanje je dobilo neko novo težo, ob podpisu pogodbe z založbo Dallas, prešlo je iz popoldanskega hobija na neko večjo odgovornost, ki jo nosiš tako do založbe kot tudi do sebe. Dejanski ustvarjalni proces pa se ni toliko spremenil, saj še vedno želimo, da skladbe predstavljajo nas, za vsako si vzamemo čas, dokler nam ni popolnoma všeč. Se pa pozna vpliv založbe na drugih delih udejstvovanja, v veliko pomoč so nam bili pri organizaciji in izpeljavi koncerta ob predstavitvi albuma, pri promoviranju našega novega singla Na tleh, vedno se lahko zanesemo in obrnemo nanje, ko imamo kakšno vprašanje, pomagajo nam z birokracijo ...
Z njimi poskušamo čim več sodelovati, vemo, da imajo precej več izkušenj, kot jih imamo mi, tako da nam vsak njihov nasvet pride prav. Zelo cenimo, da so nas vzeli za svoje in so nam vedno pripravljeni pomagati. Celotna predstavitev albuma LP in njegov izid v digitalni in fizični obliki sta bila veliko lažja z njihovo pomočjo.
Na začetku kariere se na koncertih glasbeniki praktično ne morete izogniti preigravanju priredb. Kako potem narediti preskok, da vas občinstvo vzame za svoje tudi z avtorskimi skladbami?
Res je, preprosto nimaš dovolj lastnega materiala, da zapolniš koncertni repertoar. Ko pa prideš na točko, da imaš dovolj avtorskih skladb, potrebuješ uspešnico. Nekaj tvojega, kar je ljudem bolj všeč kot znane priredbe, ki jih preigravaš, nekaj, kar vzamejo za svoje in pričakujejo ter se veselijo, da boš izvajal na koncertu. Nam se je to prvič zgodilo s singlom Dej povej, vedno znova nas preseneti energija in navdušenje, ki jo kažejo ljudje, ko ga igramo. Občutek, ko ljudje skačejo, plešejo in prepevajo tvojo skladbo, je preprosto neprecenljiv. Postopoma pa potem spoznajo tudi druge avtorske skladbe in jim postanejo bolj všeč kot priredbe, ki jih igraš, tako da se lahko popolnoma usmeriš v igranje avtorske glasbe na odru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje