Zasedbo sestavljajo Gregor Videc, Goran Koražija, Luka Vinko in Urban Krč, v času skupnega sodelovanja pa jim je prav pred izbruhom epidemije uspelo predstaviti studijski prvenec, ki so mu nadeli preprosto, a jasno ime – 1.

Ker so sodelovali tudi pri številnih drugih projektih, so nekaj materiala uporabili tudi od tam, hkrati pa poskušajo ustvarjati tudi ločeno od tistega, kar je nastalo v preteklosti, in izkoristiti ustvarjalnost trenutne zasedbe.

"Lahko rečemo, da so polovica prvenca reciklirane in dodelane ideje prejšnjih projektov, ki so se nabirale čez leta in niso sodile v njihov kontekst, druga polovica prvenca pa je nastajala na vajah v letu 2018. Ob poslušanju se to tudi začuti, saj je mogoče potegniti vzporednice med nekaterimi našimi prejšnjimi projekti," je za MMC dejal Gregor Videc.

Več si lahko preberete v spodnjem pogovoru.


Zasedba upa, da bo čim prej lahko znova koncertirala in se vrnila v studio. Foto: Rok Šuster
Zasedba upa, da bo čim prej lahko znova koncertirala in se vrnila v studio. Foto: Rok Šuster

Zakaj ste se glasbeniki, ki sicer delujete v precej drugih in raznolikih projektih, združili v zasedbo Klon?
Z Goranom sva že več kot 15 let glasbeni duet celjske glasbene skupine Multiball. Ker z Multiballom ne igramo več tako pogosto, sva iskala glasbenike za nov projekt, skupino, s katero bi začeli neko drugačno zgodbo. Leta 2017 sem začel sramežljivo nagovarjati Urbana (Gušti, Noctiferia, Samo Budna ...), ki je nagovoril Luko (Jaxon, Amy Winehouse project …), in tako smo l. 2018 prvič skupaj na našem "placu" odigrali nekaj skladb in začeli to našo zgodbo.

Foto: Rok Šuster
Foto: Rok Šuster

Koliko skladb na studijskem prvencu izvira iz "ostankov" prejšnjih projektov in koliko ste jih ustvarili na novo kot zasedba Klon. Kako ste našli pravo razmerje?
Lahko rečemo, da so polovica prvenca reciklirane in dodelane ideje prejšnjih projektov, ki so se nabirale čez leta in niso sodile v njihov kontekst, druga polovica prvenca pa je nastajala na vajah v letu 2018. Ob poslušanju se to tudi začuti, saj je mogoče potegniti vzporednice med nekaterimi našimi prejšnjimi projekti. Vseeno pa smo kot skupina in s pomočjo producenta nakazali našo smer.

Bi rekli, da vam je že uspelo najti svoj zvok ali se še vedno iščete?
Skupina je res posrečena kombinacija šolanih, koncertno in studijsko izkušenih glasbenikov. Svoje doda tudi razlika v starosti samih članov. Vsak izmed nas ima svoje najljubše glasbeno obdobje in od tam črpamo ideje. Smo zelo odprti. Ni nas strah različnih zvokov, smo zelo neobremenjeni glede tega. Veliko se pogovarjamo in poskušamo nadgraditi vsako naslednjo idejo. Iskali se bomo pa vedno.

Se vam zdi, da ste prvenec dovolj dobro izkoristili? Je bilo zaradi situacije, ki se je pojavila kmalu po njegovi izdaji, kaj obžalovanja?
Ploščo smo posneli januarja 2019, si vzeli čas za miks in 10. novembra 2019 izdali prvi singel BAM! BAM! BAM!. Potem pa tole nesrečno leto 2020. Naš prvi koncert in izid plošče sta bila 31. januarja 2020, naš načrt je bil odigrati vsaj 10 koncertov v tem letu. Marca smo imeli koncert v Ljubljani, nato pa novi koronavirus in lockdown (zaprtje, op. p.). Skratka, najbolj neprimeren čas za lansiranje skupine, plošče ... S pomočjo spletne strani in preostale medijske promocije poskušamo narediti, kar je mogoče. V poletnem času nam je uspelo odigrati še dva koncerta in to je za letos to. Obžalovanja ni, saj so rezultati trdega dela vseeno vidni. Želimo si, da pandemija mine čim prej.

Kaj Klon odlikuje v primerjavi z drugimi slovenskimi mainstream rockovskimi skupinami?
Zelo nerad primerjam skupine med sabo. Vsak ima svojo zgodbo. Naš glasbeni nastop je dokaj surov in nabit z energijo. Smo iskreni in stojimo za tem, kar delamo.

Kako bi opisali svoje glasbeno poslanstvo?
Povečanje zanimanja za rock, tako pri mlajši kot starejši populaciji. Ozaveščanje, da je kakovostna glasba del kulture in odraža družbeno stanje. Kje smo danes? Sami veste!

Dejali ste, da ste se za ime Klon odločili, ker na neki način klonirate vse, kar so rockglasbeniki že ustvarili. Kako najti pravo mejo med tem in izvirnostjo?
Res je. Težko je! Mi v rocku ne odkrivamo ničesar novega, se pa trudimo, da z izvirnimi aranžmaji, zvoki, načini snemanja in vsak s svojimi mešanimi vplivi postavljamo to mejo izvirnosti.

Kako zelo vam je pomembna družbena kritičnost pri ustvarjanju besedil?
Meni osebno zelo. Skozi celotno življenje se gibam v sferah alternativne scene. Živimo v demokraciji in imamo pravico in moč, da lahko izrazimo svoje nestrinjanje. Sam menim, da je v Sloveniji premalo družbenokritičnih besedil.

Menite, da je mogoče družbenokritična besedila prav tako "dobro prodati" kot denimo ljubezenska?
Za določen krog poslušalcev je to zanimivo, za druge pač ne. Tudi v skupini imamo različne poglede na svet. Kot tekstopisec iščem ravnovesje. Torej ni vse samo družbenokritično, ker ne živimo 24/7 za kritiko, ampak so vmes tudi drugi občutki, ki so tudi lahko zanimivi.

Kako je vas kot posameznike in kot zasedbo definirala trenutna kriza?
Težko govorim za druge. Zase lahko rečem, da sem po eni strani poslovno na dnu, saj sem zaposlen v turizmu, po drugi strani pa sem po dolgem času lahko doma z družino, kar je zame luksuz. Čas izkoriščam za konjičke. V skupini so vzponi in padci. Želimo si koncertov. Predvsem igramo zase, a vsak koncert je le češnja na torti. Tudi vsak pohvalni ali kritični komentar na družbenih omrežjih, vsaka recenzija plošče, vsako povabilo na radijsko gostovanje, intervju je za nas zmaga. Vsaka oblika odziva nas žene dalje.

Kako to, da ste se v času novega koronavirusa, ko številni pravijo, da ne najdejo ustvarjalnega navdiha, odločili za ustvarjanje EP-ja?
V prvem trenutku smo bili šokirani. Štirinajst dni, tri tedne, smo samo jokali drug drugemu. Potem pa smo našli nov cilj. Eno besedilo in štiri različne glasbene interpretacije. Tako je nastal EP z naslovom So takšni časi. Celotno glasbeno in video produkcijo smo naredili v "družinskem krogu". Treba je iti naprej in iz slabega potegniti kaj dobrega.

Kako v času novega koronavirusa nov material uspešno plasirati med poslušalce?
Ker smo ne glede na preteklost sveže ime na glasbeni sceni, je odziv tradicionalnih medijev dokaj slab. Šele v zadnjem obdobju smo dobili povabila za intervjuje, prvo in edino recenzijo plošče šele prejšnji mesec! Največ se osredotočamo na promocijo prek družbenih omrežij, kjer počasi širimo svoj krog sledilcev.

Ali za slovensko glasbeno industrijo glede na trenutne ukrepe vidite uspešen izhod iz koronakrize?
Ne vem. Dejstvo je, da smo trdoživ narod, in upam na najboljši razplet.

Kakšno je vaše mnenje o koncertih z maskami in vzdrževanjem 1,5 metra medsebojne razdalje?
Trenutno koncertov sploh ni. V zaprtih prostorih, če je razglašena epidemija, se z maskami in 1,5 metra razdalje strinjam na vseh prireditvah! Če epidemije ni ali če je koncert v zaprtem prostoru ali na prostem, se z ukrepi ne strinjam. Vse skupaj je konfuzno. Izjeme, kot je bila na primer RKC v prvem valu epidemije, se ne smejo ponavljati.

Foto: Rok Šuster
Foto: Rok Šuster

Bi rekli, da je v splošnem Slovenija prijazno okolje za glasbenike?
Vsi vemo, da je v Sloveniji zelo malo glasbenikov, ki živijo samo na račun glasbe. S tega vidika ni. Smo pač majhni in določeni glasbeni žanri nimajo kritične mase. Je pa z vidika gostoljubnosti in odnosa do izvajalcev mnogo prijaznejše okolje kot kakšne druge evropske države, kjer si ob vsej množici dogodkov na koncu le številka.

Kakšno vlogo namenjate družbenim omrežjem? Lahko glasbenik v današnjem času uspe tudi brez tega?
Družbenim omrežjem namenjamo največ pozornosti. Z zelo dobrim udejstvovanjem na družbenih omrežjih lahko naredite res ogromno. Zadeva je preprosta, le čas si je treba vzeti. Sicer opažamo, da se je zadeva v zadnjih mesecih spremenila. Algoritmi so nas usmerili v različne mehurčke, kjer se vrtimo v krogih. Zelo težko je pridobiti zanimanje novih sledilcev v teh drugačnih časih. Mislim, da glasbeniku ne more uspeti brez družbenih omrežij. Tradicionalni mediji so tukaj omejeni na uredništva, medtem ko si na družbenem omrežju sam svoj urednik.

Kje želite, da je zasedba Klon čez eno leto? Koncertira ali intenzivno pripravlja novo studijsko ploščo?
Upamo na najboljše. V letih 2019 in 2020 smo naredili velik korak k novi plošči. Več kot polovica materiala je že pripravljenega. Do konca leta bomo končali predprodukcijo in takoj, ko bo mogoče, v letu 2021 skočili v studio. Če se razmere stabilizirajo, si želimo koncertiranja in izdajo naše druge plošče proti koncu leta 2021.

Klon 1