Snow Patrol so s svojim izredno uspešnim albumom Eyes Open le potrdili to, o čemer se je že dolgo šušljalo. Da je škotska glasba zadnjih let preprosto odlična. Foto: EPA
Snow Patrol so s svojim izredno uspešnim albumom Eyes Open le potrdili to, o čemer se je že dolgo šušljalo. Da je škotska glasba zadnjih let preprosto odlična. Foto: EPA
Franc Ferdinand
Bi bilo na Škotskem kaj drugače, če se ne bi zgodili Franc Ferdinand? Foto: Reuters

Približno takšne so bile bile besede, ki jih je ob izrazu navdušenja nad oživljeno škotsko glasbeno sceno izrekel Jon Lawlor. Lawlor je pevec skupine The Fratellis, ene od skupin, ki jim je uspelo v zadnjih letih škotski pop in rock narediti zares dober. Vse se je začelo s prodorom skupine Franz Ferdinand pred tremi leti, od tedaj pa so se med tremi najbolj priljubljene britanske izvajalce prebili The View, s Severnega Irskega priseljeni Snow Patrol, Paolo Nutini, KT Tunstall in Mylo.



Organski razvoj za Škotskim višavjem
Hitro je bilo seveda treba najti čim bolj verodostojno - obenem pa tudi spodobno kompleksno - teorijo, ki bi razložila nenaden uspeh Škotov, na katere Londončani in drugi bolj v središču države bivajoči Britanci še vedno gledajo kot na nekoliko "zahojene" hribovce. Izraz, ki ga trenutno radi uporabljajo glasbeni strokovnjaki, je organski razvoj. Možnost organskega razvoja, ki jo ponuja od Londona odmaknjena Škotska, naj bi bila tisti dejavnik, ki je najbolj pripomogel k vzponu škotskih glasbenikov.

Organski razvoj naj bi bil "naravni" spontani razvoj glasbenika, njegovo zorenje brez škodljivih vplivov nenehno prisotne glasbe, ki trenutno velja za zadnji hit. Glasbeniki tako še naprej mislijo s svojo glavo in sledijo notranjemu navdihu; ne skušajo se dokopati do uspeha z bolj ali manj posrečenim posnemanjem tistega, kar trenutno v mondenem Londonu velja za najbolj vročo glasbo. In kar zaradi svoje plehkosti ponavadi že prav kmalu utone v pozabo.