Ja, ja, gre za najvišjo nagrado v svetu filma, a zgodovina je več kot le enkrat dokazala, da zlati kipec ne roma vedno v prave roke in da pri tem, kdo postane oskarjevec, nikakor ne gre (le) za nadarjenost ali najboljšo predstavo, temveč med drugim za: intenziteto lobiranja, ali Akademija dejansko vidi tvoj film, pristranskost, - neverjetno, a žal resnično - mladost in lepoto igralke in ravno nasprotno pri igralcih, dejavnik "zaslužnosti" (saj veste, XY je bil res enkraten, ampak NN je pa le že star 90 in ne bo več dolgo) ...
Ko zvezdniki ob prevzemu kipca, tako dahnejo "Rad bi se zahvalil/zahvalila Bogu ...", le-ta resnično nima veliko pri njihovi zmagi.
O X-faktorju
Tako je nekako javno znano, da je Usodna nesreča leta 2005 premagala velikega favorita, gejevsko kavbojsko romanco Goro Brokeback zaradi homofobije, Sissy Spacek je, denimo, leta 2002 osvojila vse nagrade do oskarjev, zlati kipec pa je vseeno k sebi stisnila prelestna in mlada Halle Berry, ki se je za vlogo v Balu smrti stilsko preobrazila.
Ja, volivci Akademije obožujejo lepa dekleta, ki za potrebe vloge nase vržejo tone šminke, lasuljo in proteze: Nicole Kidman v Urah, Charlize Theron v Pošasti, Marion Cotillard v La Vie en Rose ...
Oskarja dobi ... Johnny Depp! Leta 2030.
Obrnjena slika pa je z moškimi igralskimi nominiranci: če si star pod 45 let in lep, so tvoje možnosti za oskarja precej majhne. Paul Newman je svoj zlati kipec dočakal šele pri 61-ih, potem ko je bil prej sedemkrat neuspešno nominiran.
Zgledu tega modrookega lepotca so v zadnjih letih sledili mnogi, katerih predstave so bile naravnost osupljive, a oskarja so jim speljali tisti, ki jih ne bi našli med "najbolj seksi moškimi revije People"; Johnny Depp, Heath Ledger, Ryan Gosling, Joaquin Phoenix, Edward Norton ... je le nekaj imen, ki so ostali brez oskarja.
Gledalci hladni
In potem je tu še slon v sobi: kljub skoraj štirimesečni stavki scenaristov, zaradi katere so odpovedali praktično vse galaprireditve in podelitve, so imeli letošnji, 80. oskarji rekordno nizko gledanost. Za to delno krivijo nominirane filme zlasti zadnjih štirih let, ki se iz blockbusterjev počasi preusmerjajo na bolj avtorske in ... neprofitne. Ki jih gledalci niso videli.
Kakor koli že, Akademija se bo morala enkrat v prihodnosti zamisliti, ali jim je prav, da so se oskarji spremenili v neko kolektivno trepljanje hollywoodskih insajderjev in modno revijo zvenečih oblikovalskih imen ali pa je pripravljena na drastično in temeljno reorganizacijo "največje noči v šovbiznisu", ki bo podelitvi vrnila ugled in veljavo, kot jo je imela v zlatih časih filma.
Kaja Sajovic
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje