Naslov razstave je parafraza na kultni film Alfreda Hitchcocka Sever-severozahod, zgodbo o zamešanih identitetah. Foto: Manca Bajec
Naslov razstave je parafraza na kultni film Alfreda Hitchcocka Sever-severozahod, zgodbo o zamešanih identitetah. Foto: Manca Bajec
Izložba na Vošnjakovi 4, kjer je razstava na ogled in so razstavljeni kosi tudi na prodaj. Foto: Manca Bajec
Nagrada za najboljšo kolekcijo je šla v modni studio I-GLE (eno izmed kreacij si oglejte na levi), študentska nagrada pa Tinetu Kozjaku (njegov izdelek na sliki desno). Foto: Organizator

SOTO – društvo za sodobno slovensko oblikovanje tekstilij in oblačil v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje Sekretariat BIO (Bienale industrijskega oblikovanja) je pripravilo prvo skupinsko prodajno razstavo modnega oblikovanja južne in jugovzhodne Evrope Smer jug-jugovzhod, na kateri se predstavljajo najboljši modni oblikovalci in blagovne znamke s področja. To je prva tovrstna razstava ne le v Slovenji, temveč tudi v Evropi!

Razstava, ki se sprašuje o identiteti jugovzhodnega modnega oblikovanja in oblikovalcev, je do 31. oktobra na ogled v nekdanjih trgovskih prostorih MOL-a na Vošnjakovi ulici 4 v Ljubljani. Na njej se predstavljajo uveljavljeni, sodobni, avantgardni, konceptualni in trendovski modni ustvarjalci iz Hrvaške, Poljske, Latvije, Bolgarije, Madžarske, Srbije, Češke, Bosne in Hercegovine, Romunije, Ukrajine in Slovenije.

Za medkulturni dialog in povezovanje
Osnovna usmeritev razstave z naslovom Smer jug-jugovzhod je po besedah avtorice koncepta in modne oblikovalke Sanje Grcić mednarodno povezovanje in predstavitev oblikovanja tekstilij, oblačil in modnih dodatkov v obliki medkulturnega dialoga med različnimi oblikovalskim pristopi in estetikami oblikovalcev jugovzhodne Evrope.

Z razstavo želijo približati kakovostno jugovzhodno modno oblikovanje domači in mednarodni javnosti, prestolnico Slovenije pa z izvirnim projektom postaviti na modni zemljevid kot vodilno mesto srednje in vzhodne Evrope na področju modnega oblikovanja.

Skozi prodajno razstavo želimo približati unikatno, konceptualno oblikovanje širšemu krogu ljudi ter jih seznaniti s široko paleto in kvaliteto izdelkov z medijsko precej zapostavljenega dela Evrope," je o projektu povedala Grcićeva, pobudnica projekta in modna oblikovalka, ki so ji pri izvedbi koncepta pomagali Tinka Domjan, Matevž Faganel, Mateja Krofl, Nika Ravnik, Neli Štrukelj, Aleksandra Brlan, Jana Seliškar in Petra Bole. Vizualna podoba je delo ekipe Pop-up, za produkcijo skrbi Nataša Pilipović, za odnose z javnostmi pa Almir Flisar.

Projekt ni le povezovalec med jugovzhodnim evropskim oblikovanjem, ki je po besedah avtorice koncepta degradirano v svetovnem merilu, z ostankom Evrope, temveč tudi povezovalec med potrošniki kulturnih vsebin.

Podeljeni dve nagradi
Na odprtju razstave je društvo SOTO podelilo tudi dve nagradi: glavna nagrada za najboljšo kolekcijo modnega oblikovanja jugovzhodne Evrope šla v roke I-GLE iz Hrvaške, študentsko nagrado za najboljše modno ustvarjanje jugovzhodne Evrope pa je prejel Tine Kozjak. Pokrovitelj nagrade je Univerza v Ljubljani , natančneje oddelek za tekstilstvo Naravoslovnotehniške fakultete.

Mednarodno strokovno žirijo, ki je izbrala dva nagrajenca, sestavljajo Mirjana Divac (Supermarket – Beograd), kreativna urednica konceptualne trgovine Supermarket in urednica Supermarket magazina; Vanja Meško Russenberger (Ostblock – Zürich), kreativna urednica in lastnica konceptualne trgovine Ostblock, urednica Ostblog-a, kreativne platforme o vzhodnoevropski modi; Jožica Brodarič (Trend – Ljubljana), modna novinarka, svetovalka, ustanoviteljica nagrade TREND za slovensko vizualno ustvarjalnost; Karin Košak (NTF– Ljubljana), izr. prof. na Oddelku za tekstilstvo NTF-ja in kostumografinja, ter Špela Šubic (BIO – Ljubljana), Muzej za arhitekturo in oblikovanje, sekretarka BIO in kustosinja za industrijsko oblikovanje MAO.