"Yejeve nedavni izjave in dejanja so bili nesprejemljivi, sovražni in nevarni in kot taki niso skladni z vrednotami, ki jih spodbuja družba, o raznolikosti, vključevanju, medsebojnem spoštovanju in poštenju," so v nemški multinacionalki zapisali ob prekinitvi – sicer zelo dobičkonosnega – sodelovanja z glasbenikom, ki se trenutno predstavlja kot Ye.
Prekinitev sodelovanja pomeni, da bo Adidas takoj prenehal proizvajati in prodajati linijo izdelkov Yeezy, ki vključuje tudi športne copate – prav te veljajo za ene najbolj prodajanih izdelkov Adidasa. Poleg tega ustavljajo vsa izplačila glasbeniku in njegovim podjetjem. Ob tem v družbi priznavajo, da bo imela prekinitev sodelovanja "kratkotrajen negativen učinek" na njihovo poslovanje oz. okoli 250 milijonov dolarjev manj prihodkov. Prihaja namreč božična sezona, ki je navadno eden od njihovih poslovnih vrhuncev, so pojasnili.
Predstavniki ameriškega glasbenika ali West sam Adidasove poslovne odločitve še niso komentirali.
O prekinitvi sodelovanja so pri Adidasu začeli razpravljati na začetku meseca, po nizu glasbenikovih izpadov na družbenih omrežjih in modni reviji v Parizu, na kateri je predstavil majico z napisom "Življenja belopoltih štejejo". Zaradi antisemitizma in kršenja standardov glede sovražnega govora sta družbeni omrežji Twitter in Instagram pred kratkim omejili dostop do njegovega profila, kar nekaj njegovih objav pa je bilo odstranjenih. Olja na ogenj je prililo tudi Westovo javno zatrjevanje, da sta Adidas in Gap kršila pogodbo o sodelovanju, saj nista postavila trgovin, v katerih bi prodajali izključno modno znamko Yeezy. Adidas je ob tem obtožil še, da so mu ukradli dizajn za športno obutev.
Gap je sicer sodelovanje z glasbenikom dokončno prekinil že septembra, pred dnevi se je za podobno potezo odločila špansko-francoska modna znamka Balenciaga.
Adidas in West sta uradno začela sodelovati leta 2013, ko ga je multinacionalka prepričala o "prestopu" iz Nika, s katerim je imel pogodbo predtem. Leta 2016 sta glasbenik in nemška družba podpisala dolgoročno sodelovanje, ki so ga pri Adidasu predstavili kot "najpomembnejše sodelovanje med ne-športnikom in športno modno znamko". Največja uspešnica so bili športni copati iz serije Yeezy, ki so se prodajali za astronomske zneske – od 100 pa do 700 dolarjev za par –, a so bili kljub temu običajno razprodani v izjemno kratkem času.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje