Ledena kraljica, hudičevka v Pradi ... Anna navzven deluje hladno in vzvišeno, tisti blizu nje pa pravijo, da zna biti tudi topla in prijetna. Foto: WSJ./Mario Testino
Ledena kraljica, hudičevka v Pradi ... Anna navzven deluje hladno in vzvišeno, tisti blizu nje pa pravijo, da zna biti tudi topla in prijetna. Foto: WSJ./Mario Testino

Če od nje dobim kakšno zahtevo, ne obstajata dva mogoča odgovora.

Marc Jacobs o Anni Wintour
Anna Wintour se v javnosti le redko pokaže brez svojega zaščitnega znaka, velikih sončnih očal. Foto: EPA
Anna v družbi igralke in modne ikona Sare Jessice Parker na newyorškem tednu mode. Foto: EPA

In čeprav morda ime Anne Wintour le ni tako prepoznavno kot tisto Oprah Winfrey ali Marthe Stewart, Anna, glavna urednica ameriške izdaje revije Vogue, na potrošnike vpliva bolj, kot se zavedajo: glede tega, kaj nosijo, kako nakupujejo in o katerih zvezdnikih ali dogodkih klepetajo na ulicah.

Več o Anni Wintour in dokumentarcu The September Issue preberite tukaj.

Zato so se pri reviji WSJ., izdaji za življenjski slog, ki izhaja pod okriljem poslovne biblije The Wall Street Journal, odločili Anni posvetiti naslovnico in prispevek, v katerem raziskujejo njena moč in vpliv v modni industriji, ki daleč presegata strani njene revije, modne biblije Vogue.

Kljub podobi ledene kraljice tisti, ki jo poznajo, pravijo, da je vdana in celo topla oseba do tistih v krogu prijateljev, ki se bere kot seznam tistih, ki v svetu mode in zabave kaj veljajo. Med njimi so Karl Lagerfeld, Marc Jacobs, Oscar de la Renta, Harvey Weinstein, newyorški župan Michael Bloomberg, Nicole Kidman, Roger Federer ...

"Je resnično vplivna oseba v Ameriki ... nekdo, čigar moč presega okvirje tega, kar počne," pravi Deborah Needleman, urednica revije WSJ., pri kateri so za naslovnico aprilske številke izbrali Anno Wintour. Fotografijo je posnel Mario Testino, še en "igralec v Annini ekipi".

Njeni prijatelji in tisti, ki sanjajo o tem, da bi to postali, se ji ne upajo reči ne, pišejo v prispevku v WSJ., v katerem navajajo citat Marca Jacobsa, enega najvplivnejših modnih oblikovalcev zadnjega desetletja: "Če od nje dobim kakšno zahtevo, ne obstajata dva možna odgovora. Najprej dobim elektronsko sporočilo, nato me pokliče nekdo z Vogua in niti pomislim ne, da bi rekel ne, saj vem, da bo naslednji klic prišel neposredno od nje."

Jacobs je eden tistih, ki so z vplivom Wintourjeve veliko pridobili. Prav ona je bila tista, ki ga je predlagala direktorju skupine LVMH Bernardu Arnaultu leta 1997, ko je iskal oblikovalca, ki bi prevzel vodenje znamke Louis Vuitton. Needlemanova pravi, da "si je težko predstavljati, da Arnault ne bi prosil za njen nasvet tudi za znamko, kakršna je Dior", pri čemer se seveda nanaša na prihodnost znamke Christian Dior, potem ko so zaradi antisemitskih izpadov odpustili vodjo Johna Galliana. Tudi Dior je namreč v lasti LVMH-ja in Galliano je službo dobil prav s pomočjo Wintourjeve.

"Moraš se vprašati, kako ima lahko nekdo tako velik vpliv?" nadaljuje Needlemanova in dodaja: "Pravzaprav je ona sama svetovna blagovna znamka."

Njen največji dosežek doslej pa je morda nakupovalni fenomen, imenovan Fashion's Night Out, prodajni dogodek velikanskega obsega, ki si ga je zamislila leta 2009 v New Yorku in ga lani razširila tudi na druge konce sveta. Trgovce je prepričala, da so priredili razkošne zabave, na katerih so se pomešali slavni in "običajni" nakupovalci in si ob srkanju brezplačnega šampanjca ogledovali modne kose po znižanih cenah. Tako je potrošnike spodbudila, da so odprli denarnice kljub gospodarski krizi.

"Pravzaprav je iz nič ustvarila praznik," pravi Needlemanova. "Kdo drug ima moč, da zavzame New York in ustvari praznik?"

Če od nje dobim kakšno zahtevo, ne obstajata dva mogoča odgovora.

Marc Jacobs o Anni Wintour