38-letna Marta je brez velike slovesnosti in pompoznih objav sedla za krmilo modnega giganta, največjega svetovnega ponudnika t. i. hitre mode, ki ima v lasti kar 6500 trgovin v 93 državah sveta, zaposluje pa 174.000 ljudi. Pod okriljem Inditexa (okrajšava za Industria de Diseño Textil), ki ga je Amancio Ortega ustanovil leta 1985, je združenih osem blagovnih znamk.
Marta je najmlajša izmed treh Ortegovih otrok. Zadnjih 15 let je delovala na različnih področjih v skupini, med drugim je vodila krepitev Zarine blagovne znamke in njeno modno usmeritev. Na čelu družbe je nasledila Pabla Islo, ki je družbo vodil od Ortegove upokojitve leta 2011. "Na to menjavo smo se pripravljali dolgo. Marta pozna družbo do obisti," je novembra dejal Isla.
"Pod krinko" delala kot prodajalka
Sodelavci Marto Ortega opisujejo kot zadržano in umirjeno. Rojena je bila 10. januarja leta 1984 v zakonu Amancia Ortege in njegove druge žene Flore Perez. Odraščala je v La Coruñi na severozahodu Španije, skupaj s polsestro Sandro in polbratom Marcosom.
Po šolanju v Švici in Londonu je nekaj časa delala kot prodajalka v Zarini trgovini v Londonu, "da bi iz prve roke spoznala, kako stvari delujejo", a sodelavcem ni nikoli povedala, kdo je. "Prvi teden sem mislila, da ne bom preživela. Nato pa iz dneva v dan postajaš nekako zasvojen s trgovino. Ne čudim se, da nekateri zaposleni nikoli ne želijo zapustiti trgovine," je lani dejala v enem redkih intervjujev.
Pod Islo – danes 86-letni Ortega je bil še vedno njegova desna roka – so se blagovne znamke Inditexa v zadnjem desetletju močno razširile, čemur so sledili tudi vse višji prihodki za družbo s sedežem v pokrajini Galicija. A v zadnjem času se, podobno kot druga velika podjetja, spopadajo s hudo krizo, saj so se začasno poslovili od ruskega trga, ki je njihov drugi največji trg.
Ruski trg je za španskim drugi največji
Inditex je vreden okoli 62 milijard evrov. Še lani je v primerjavi z lteom predtem skoraj potrojil dobiček, na 3,2 milijarde evrov, napovedi za letošnje leto pa so zaradi ruske invazije v Ukrajini precej temačne, piše portal Fashion United. Na začetku marca so namreč začasno prekinili vse dejavnosti v Rusiji, ki je za domačo Španijo drugi največji trg, kar pomeni, da so zaprli 502 trgovini, prekinili so tudi možnost spletnih nakupov. Glede na to, da ruski kupci prispevajo skoraj 10 odstotkov vse prodaje, se bo to Inditexu močno poznalo.
Modni poznavalci ob tem opozarjajo, da se morajo znamke, združene pod okriljem Inditexa, izboljšati pri spletni ponudbi, saj jim preti huda konkurenca drugih trgovcev in znamk. Poleg tega morajo pospešiti tudi t. i. zeleni prehod in zmanjšati svoj okoljski odtis, ki je še vedno ogromen.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje