Če je vaš odgovor ne, pohitite! Turkizna je namreč barva leta 2010 po izboru podjetja Pantone, ki proizvaja barve in sledi barvnim smernicam v oblačilni industriji ter opremljanju doma. Tudi modni strokovnjaki se strinjajo, da je turkizna na pohodu, piše AP.
"Turkizna je splošno privlačna. Vsakogar spravi v isto razpoloženje - počitniško," pravi Jane Schoenborn, direktorica oblikovanja pri ameriški modni znamki Lilly Pulitzer. "Turkizna je za nas res pomembna barva. Pogosto te kam popelje, če se odpravljaš na počitnice ali pa sploh ne."
Pantone: Turkizna nima konkurence
Leatrice Eiseman, izvršna direktorica newjerseyjskega Barvnega inštituta Pantone - znano je po svojem Sistemu usklajevanja Pantone, katalogu barv, ki se veliko uporablja v grafiki, arhitekturi, gradbeništvu in industriji -, pravi, da turkizna nima konkurence, saj ljudje po težavnem letu hrepenijo po pobegu in svežini. Odtenek turkizne je nekje na meji med modro in zeleno, kar ga dela vabljivega in pomirjujočega - to so lastnosti, povezovane z modro barvo -, hkrati pa poživljajočega in osvetljujočega, kar prihaja iz zelene barve, pravi.
"Transporting" je beseda, s katero mnogi angleško govoreči strokovnjaki označujejo turkizno, odtenek, ki je oblikovalca Tommyja Hilfigerja popeljal na plažo, še posebej na Karibe, v St. Tropez ali južno Kalifornijo, od koder je črpal navdih za najnovejšo kolekcijo. Pri nakitu je pomislil na ameriški jugozahod ali Srednjo in Južno Ameriko. "Ženske v mojem življenju to barvo nosijo na počitnicah in odlično se poda z zagorelo kožo na plaži," pravi Hilfiger.
Turkizna poživi stanovanje
Notranja oblikovalka Charlotte Moss pravi, da se k turkizni obrne, ko želi poživiti drugače umirjen ali konservativen videz, hkrati pa dobro pristaja širokemu razponu barv, značilnejših za opremo doma: sivi, mornarsko modri, beli in črni. "Iščemo stvari, ki so fleksibilne in bolj univerzalne, in to je turkizna," pravi.
Pantonejeva barva za leto 2009 je bila "mimozno rumena", ki naj bi nosila upanja polna in optimistična sporočila. Eisemanova pravi, da se v javnosti z okrevanjem gospodarstva spreminja razpoloženje: ljudje so spet pripravljeni sanjariti o poležavanju na plaži. V mnogih kulturah na turkizno barvo gledajo kot na zaščitno, saj ljudje nosijo nakit iz modrih kamnov kot talismane. Pogosto se turkizni pripisujejo tudi zdravilni učinki.
V popularni kulturi Eisemanova turkizno opaža v priljubljenih črtastih kombinacij, pri atletski opremi, laku za nohte in celo pri senčilih za veke. Je ena redkih barv, ki se vzporedno pojavlja v modi in pri opremljanju domov, pravi.
Turkizna tudi v kuhinji
Pri izdelovalcu posode Le Creuset poročajo, da je njihov odtenek, znan kot "karibski", vse bolj priljubljen, še posebej v kombinaciji z nepričakovanimi barvami, kot sta živahna citrusna rumeno-zelena in temnomodra, pravi vodja znamke Kristin Martin. Njihove stranke uporabljajo turkizno tako v svetlih, "plažnih" okoljih kot v temnejših, bolj urbanih prostorih v kombinaciji z lesom in nerjavečim jeklom. "Turkizna je svetla barva, a prijazna do očesa in vzbuja občutek pobega," dodaja.
Tommy Hilfiger pa opozarja: "Obožujem turkizno na ženskah, nikakor pa mi ni všeč na moških. Če moški že nosijo modro, naj bo to svetlomodra ali temnomodra."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje