Lagerfeld, obkrožen s svojimi modeli, po nadvse uspešni modni reviji. Foto: Reuters
Lagerfeld, obkrožen s svojimi modeli, po nadvse uspešni modni reviji. Foto: Reuters
Vsaka kreacija je umetnina. Foto: Reuters
Kot vedno, je prevladovala prepoznavna Chanelova bledorožnata. Foto: Reuters

Letos se je Lagerfeld meril s takimi mladimi talenti, kakršen je Maxime Simoens, ki bo svojo prvo modno revijo visoke mode predstavil nocoj. A sveža, ambiciozna kri 77-letnega nemškega kreatorja ni zmedla - svoji kolekciji pomlad-poletje je vdihnil občutno moderen pridih s sproščenimi kroji in utripajočimi, elektro ritmi čez revijo.
Na intimni reviji sredi Pariza so vitki modeli postavljali na ogled klasične Chanelove kose, kakršen je, denimo, teliran suknjič, tokrat skombiniran s spranimi kavbojkami ali vpadljivimi, maroško navdahnjeni balerinkami.
Parada nežno rožnatih odtenkov, svetlikajočih se resic in bogatih vezenin je trajala skoraj uro in se končala z bučnim aplavzom, ko se je zadnji model, oblečen v tradicionalno Chanelovo poročno obleko, sprehodil po pisti.
Navdušeni zvezdniki
Zbrani zvezdniki niso mogli prehvaliti kolekcije in so kar tekmovali, kdo bo prvi čestital Lagerfeldu po reviji. "Tako lepo je bilo, da sem skoraj zajokal," je dahnil španski režiser Pedro Almodovar. "Popolnoma navdušena sem, še posebej nad oprijetimi kavbojkami in balerinkami," pa je grulila nekdanja manekenka in igralka Jerry Hall.
"Izziv je bilo ustvariti nekaj modernega, dostopnega ... stalno se moraš redefinirati," je povedal po reviji. A ko so ga vprašali o konkurenci - še posebej Maximu Simoensu, ki ga že primerjajo z Yvesom Saint Laurentom - je Lagerfeld le zamahnil z roko: "Vsako leto je nek nov talent. Resnica pa je, da danes potrebuješ podporo večje modne hiše ... ni kot prej, v 60. letih, ko si lahko začenjal z nule. Imel sem veliko srečo, da sem našel Chanel."

Hudič v podrobnostih
Chanelova oblačila, ki slovijo po svojih čistih linijah in drznih silhuetah, se lahko zdijo od daleč varljivo preproste, in njihova dejanska kompleksnost je vidna šele od blizu. Ovratniki se vihajo navznoter kot origami, vsak gumb je dragulj, tkanine se lesketajo z milijoni drobnih kamenčkov, našitih na obleko eden po eden.
"En gumb je vreden 300 evrov, kar dela obleko za zelo drago ... lahko si predstavljate, koliko dela je potrebnega," je povedal Lagerfeld. V srcu pariške visoke mode leži tako spretno obrtništvo, pa še vseeno mu je med finančno krizo grozilo izumrtje, ko so ročice, ki delajo obleke popolne, ostale brez dela zaradi pomanjkanja povpraševanja.

Chanel, nekakšna starejša sestra pariških modnih hiš, je rešila težavo tako, da je kupil tri najbolj znane šiviljske delavnice v mestu. Torkova predstava je bila eden izmed znakov, da se znamki investicija obrestuje.