Iz Pariza v Slovenijo pod okriljem Projekta 27 ekskluzivno prihaja zgodovinsko-pregledna razstava Maison Martin Margiela, 23 modelov za 23 let ustvarjalnosti. Na razstavi bodo v imenu povezovanja preteklosti in sedanjosti poleg historičnih modelov kultnega belgijskega oblikovalca Martina Margiele (1957), ki ga nekateri štejejo za sedmega člana "antwerpenske šesterice" (skupino vplivnih avantgardnih modnih oblikovalcev, ki so v začetku 80. diplomirali na Kraljevi akademiji upodabljajočih umetnosti v Antwerpnu, sestavljajo Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Dries van Noten, Dirk Van Saene, Dirk Bikkembergs in Marina Yee), čeprav "uradno" to ni bil, na ogled še ne videne kreacije uveljavljenih slovenskih modnih oblikovalcev ter izbranih mladih ustvarjalcev, izbor fotografij in videoposnetkov. Med imeni, ki se bodo predstavila v galerijskem prostoru, so Nataša Peršuh, Zoran Garevski, JSP, Maria Moderna (znamka pod kreativnim vodstvom Nike Urbas), Young@Squat, Matjaž Tančič, Saša Hess, Tomo Brejc, Mitja Božič, Marjeta Grošelj, Ana Lazovski, Srečko Molk ...
V Ljubljani bodo 10 dni (od 25. novembra do 4. decembra v Galeriji Jakopič) na ogled historični modeli kultnega oblikovalca Maison Martin Margiela sezone Spring/Summer - Fall/Winter - defilejskih kolekcij 1989 – 2011 iz Pariza. Margiela je po krajšem času pri hiši Jean Paul Gaultier leta 1989 predstavil prvo kolekcijo pod lastno znamko, pozneje je bil kreativni direktor ženskega oddelka pri Hermesu.
Za razumevanje Margielovega dela je pomemben koncept dekonstrukcije in rekonstrukcije, ki so ga po Rei Kawakubo (ustanoviteljici znamke Comme des Garçons) prevzeli člani antwerpenske šesterice in se na svoj način upirali razsipnemu razkošju modnega sveta z igranjem s proporci ter z nekakšnim kreativnim recikliranjem.
Leta 2002 je Margielovo znamko kupil Diesel in številni so namigovali, da se "MM" morda odloča, da bi zapustil modni svet, v katerem mu je uspelo obdržati avro skrivnostnosti. Martin Margiela je namreč znan po tem, da je kot osebnost neznanka, nekateri mu rečejo kar "J. D. Salinger modnega sveta": na modnih revijah se nikoli ni prišel priklonit občinstvu, intervjuje baje daje le po faksu (morda je zdaj le "preklopil" na elektronsko pošto?) še nihče ga ni ujel v objektiv fotoaparata ...
Do leta 2008, ko se je pojavil v članku v New York Timesu, v katerem so objavili novico, da naj bi vodilno vlogo v podjetju želel predati rojaku Rafu Simonsu (trenutno kreativni vodja pri hiši Jil Sander), ki naj bi ponudbo zavrnil, podobno se je pozneje zgodilo s Haiderjem Ackermannom (prav tako Belgijcem). Leta 2009 je večinski lastnik podjetja MMM Renzo Rosso (pod njegovim okriljem je poleg Diesla, ki ga je ustanovil, in MMM tudi znamka Viktor & Rolf) javno oznanil, da Martin že dolgo ni "uradni" član kreativne ekipe, "je tu, a ga ni", in povedal, da so se za prihodnost usmerili k mladi, realistični energiji.
Nekateri modeli, ki jih bomo lahko videli v Ljubljani, so bili razstavljeni tudi na odmevni razstavi ob 20-letnici hiše Maison Martin Margiela v muzeju mode v Antwerpnu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje