"Bodimo vidni drug za drugega, bodimo dovolj empatični, da pomislimo, da nismo vedno sami, in poskrbimo za oblačila iz naše kolekcije, naših dodatkov ali pa tudi svoja lastna in opozorimo nase v prometu," je pozval kreativni direktor agencije Yootree Creative Tomaž Apohal. Foto: Zavarovalnica Triglav

Kolekcijo so ustvarili v sklopu iniciative Ne bluzi, z glavo kruzi Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative, pri kateri poudarjajo, da so mladi eni najpogostejših uporabnikov mikromobilnosti v Sloveniji in pogosto udeleženci prometnih nesreč.

Foto: LJFW/Jure Makovec
Foto: LJFW/Jure Makovec

Pod mentorstvom Nataše Peršuh, Sare Valenci in Nastje Sagadin Grmek so kolekcijo ustvarili študenti in študentke Anže Orešnik, Luka Bončina, Julija Čerček, Tandej Šandor in Pia Šilec, v petek pa so jo predstavili tudi na Ljubljana Fashion Weeku.

Največji izziv pri oblikovanju kolekcije je bil po besedah asistentke na fakulteti Sare Valenci, da so prevzeli odgovornost, da ustvarijo dovolj varna oblačila za vse ljudi. Dodala je, da so na začetku procesa vsi poznali odsevno blago, nato pa so ugotovili, da obstajajo tudi odsevna preja, odsevna tiskarska pasta in odsevne folije, je povedala na novinarski konferenci.

Študent Anže Orešnik je ocenil, da so bili s projektom uspešni. "Upam, da bomo s projektom nagovorili mlade in na splošno vse ljudi v prometu nagovorili k razmisleku o vidnosti v prometu in k temu, da res ni preveč zahtevno na zelo različne načine, ne glede na osebni slog in estetiko, vključiti varnosti," je povedal.

Tretjina voznikov e-skirojev je že doživela prometno nesrečo

Vodja varne mobilnosti v Zavarovalnici Triglav Ana Cergolj Kebler je dejala, da so v raziskavi, ki so jo izvedli z agencijo Valicon, ugotovili, da se dobra polovica vprašanih voznikov e-skirojev na cestah počuti varno, tretjina voznikov e-skirojev pa je že doživela prometno nesrečo.

Študenti modnega oblikovanja so se s kolekcijo Dejmo se videt predstavili na ljubljanskem tednu mode. Foto: LJFW/Jure Makovec
Študenti modnega oblikovanja so se s kolekcijo Dejmo se videt predstavili na ljubljanskem tednu mode. Foto: LJFW/Jure Makovec
Foto: LJFW/Jure Makovec
Foto: LJFW/Jure Makovec

V raziskavo so vključili 800 voznikov koles, e-koles in e-skirojev, ki so odgovorili, da je njihov največji strah v prometu, da bi jih spregledala večja vozila. Po drugi strani pa starejši vozniki pogosto povedo, da jih je strah, da bi spregledali najbolj ranljive udeležence v prometu.

Cergolj Kebler je dodala, da pripomočke za večjo vidnost v prometu poznamo že desetletja, mladi pa pogosto raje izberejo slog, kadar izbirajo med slogom in vidnostjo.

Po besedah direktor Zavoda Vozim Davida Razborška so sodelovanja s študenti še posebej veseli, saj je moda med tistimi, ki najbolj ustvarja in nadgrajuje družbene spremembe. Vse ljudi pa poziva, naj tudi v jesenskih in zimskih dneh, ko so dnevi krajši, nosijo svetla oblačila, odsevnike in kresničke. "Preden gremo na sprehod, tek ali sprehod s psom, preverimo, ali smo sami ali naša domača žival dovolj vidni," je dejal.

Kolekcijo Dejmo se videt so predstavili na ljubljanskem tednu mode (LJFW).

Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec
Kolekcija Dejmo se videt. Foto: LJFW/Jure Makovec