Dolce&Gabbana sta oblekla svoje rojake. Foto: EPA
Dolce&Gabbana sta oblekla svoje rojake. Foto: EPA
Reprezentanca Slonokoščene obale
Chris Martin
Eden velikih podpornikov Oxfama je Chris Martin, pevec skupine Coldplay. Foto: EPA

Medtem ko nogometaši po nemških zelenicah brzijo v modnih majicah in hlačkah, ki jih navdušeno kupujejo tudi navijači, Oxfam ni pozabil, od kod so te majice in hlačke prišle ter kako so bile narejene.

Nike, Puma, Adidas so le tri največja imena, ki so se znašla na seznamu tistih, ki jim Oxfam očita izkoriščanje delavcev v državah tretjega sveta, predvsem v Aziji, a hkrati priznava, da so razmere vseeno nekoliko boljše kot pred leti.

Rdeče kartone bi dobili vsi
Oxfam je pod drobnogled vzel 12 proizvajalcev in jih razvrstil glede na kakovost pogojev, ki jih imajo delavci - med njimi je večina žensk - v tovarnah, kjer šivajo športne copate, trenirke in druga športna oblačila. Nobeden izmed 12 proizvajalcev ni izpolnil minimalnih zahtev. "Prav vsi si zaslužijo rdeči karton," opozarja Oxfam. Plačilo je prenizko in veliko žensk dela po 16 ur, da zaslužijo vsaj malo več. Na neslavni Oxfamovi lestvici je še najbolje uvrščen Reebok. "A tudi Nike, Puma in Adidas so se malo izboljšali. Tudi drugi proizvajalci so pokazali zanimanje za izboljšanje delovnih pogojev, a niso nam mogli predložiti dokazov."

90 minut reklame prepriča kupce?
Večina vodilnih proizvajalcev športne opreme je že pred leti zaradi veliko cenejše delovne sile proizvodnjo preselila v manj razvite države, veliki športni dogodki, kot je letošnje srečanje najboljših nogometašev v Nemčiji, pa so zanje priložnost, da kupce opozorijo nase.

Italijanska visoka moda se gre nogomet
Tudi nekateri snovalci visoke mode zelo radi vstopijo v svet nogometa. Giorgio Armani je letos oblekel Angleže, ki njegove elegantne moške obleke nosijo na uradnih dolžnostih zunaj štadionov, duet Dolce&Gabbana pa je "civilno" oblekel vedno elegantne Italijane.