Anika Opara je zelo počaščena in hvaležna, da se bo Raiven s pesmijo Veronika predstavila na evrovizijskem odru v njeni kreaciji. "Delali smo zelo posebno oblačilo, in upam, da bo lepo sprejeto. Priložnost za takšno sodelovanje je zagotovo lepo in pomembno priznanje, vsekakor gre za edinstven dogodek in zelo široko občinstvo za našo mlado blagovno znamko."
To je Raiven opazila med ljubljanskim tednom mode. "Skozi proces sva ugotovili, da se odlično ujameva in imava pogosto enako mnenje glede oblačil in stiliziranja."
To sta pokazali tudi pri obleki, ki jo je Raiven premierno pokazala na prvi vaji za evrovizijski nastop. "Obleka je izstopajoča, ženstvena, drzna in sodobna. Poveže se z estetiko videospota in izraža osebni slog pevke. Pesem in videospot sta bila seveda navdih. Obleka, ki sem jo oblikovala, združuje iluzijo srebrnega bodypainta (poslikave telesa, op. a.) in sodobno interpretacijo sirene. Z grajenimi detajli, ki odsevajo svetlobo, ustvarja iluzijo abstraktnih morskih rastlin, ki se prepletajo kot del podvodnega sveta. Pri uporabi materialov in določenih oblikovalskih tehnik sem izhajala tudi iz lastne kolekcije Umbra," je pojasnila Opara.
Raiven je modna navdušenka, s svojimi predlogi je tako sodelovala pri nastajanju obleke. "Raiven ima močno zasnovano lastno estetiko in je bila navzoča skozi celoten proces nastajanja obleke. Pri procesu nastajanja smo šli skozi različne faze eksperimentiranja z materiali in krojem, preden smo določili končno različico."
Obleka je nastajala več kot en mesec, saj je pri podrobnostih veliko ročnega dela, je še dodala Opara.
Modna pot: Ljubljana–Milano–Amsterdam–Ljubljana
Modna znamka ÆMONA je začela nastajati med pandemijo, po vrnitvi modne oblikovalke iz Amsterdama v Ljubljano. Razmišljala je, kako bi lahko pridobljena znanja in kreativne ideje združila ob izražanju skozi lastne kolekcije.
Znamko je oblikovalka, ki je svojo modno pot začela na dodiplomskem programu oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani ter jo nadaljevala na podiplomskem študiju oblikovanja ženske mode na milanskem inštitutu Marangoni v Milanu, začela graditi z idejo o združevanju digitalne in fizične mode.
Trenutno se bolj posveča fizični modi. "Digitalni pristop pa je prisoten bolj v ozadju, pri samem nastajanju obleke. Leta 2019 sem živela v Amsterdamu, kjer so precej napredni glede digitalne mode. Področje se mi je zdelo zelo zanimivo in sem ga želela raziskati, zato sem se vpisala na tečaj na Amsterdam University of Applied Sciences, kjer sem pridobila potrebna znanja za ustvarjanje digitalnih oblačil."
Mnoge prednosti digitalne mode so povezane s trajnostjo. "Prednost je pri samem načrtovanju novih kosov, lažje si predstavljamo, kako bo določen kroj deloval na telesu v določenem materialu. Tako lahko nekatere napake ali neustrezne kroje predvidimo že pred samo izdelavo in s tem zmanjšamo odpadek in število fizičnih prototipov. Digitalna moda ima ogromen potencial, vendar se določena področja, kjer bi jo lahko uporabljali, še razvijajo."
Kako pa je nastalo ime ÆMONA? To ima več pomenov. "Eden od njih je moje prvo sodelovanje na modni reviji, ki je bilo navdihnjeno z antično Ljubljano. Antika je eno izmed mojih najljubših obdobij v umetnosti. Aemona je tudi latinsko ime enega izmed rodu metuljev. Metulj velja za simbol transformacije, spremembe na bolje. Tudi z oblačili lahko na neki način doživimo preobrazbo, ki ne vpliva samo na našo zunanjost, ampak tudi na naše počutje in naše misli."
Anika Opara med pomembnejše svoje dosežke (za zdaj) šteje modno revijo v Milanu, objave v modnih revijah Vogue, Elle, Numero, Marlé in popupdogodek med milanskim tednom mode. "Najpomembnejše priznanje pa je na koncu zadovoljna stranka, ki se redno vrača."
Ko oblikovalci in ustvarjalci združijo moči
Deluje tudi v okviru modne zadruge Zoofa, kjer sodeluje več oblikovalcev in ustvarjalcev. Pred kratkim je Zoofa praznovala deseto obletnico delovanja.
"Prednosti so v povezovanju, saj lahko s takšnim sodelovanjem in medsebojnim podpiranjem dosežemo več – kot posamezniki in kot zadruga," je pojasnila Opara in dodala: "Oblikovalci med sabo izmenjujemo izkušnje, smo drug drugemu kritiki in podporniki. Prednost je tudi stik s strankami, vsi oblikovalci smo od tri- do štirikrat na mesec prisotni v trgovini."
Z leti se hitro razvija tudi slovensko modno prizorišče, ki je kljub majhnosti zelo dinamično, meni modna oblikovalka. "Počasi raste tudi zavedanje o pomembnosti podpiranja manjših lokalnih znamk in prednosti počasne mode. Imamo pa seveda še veliko prostora za napredovanje tudi na tem področju."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje