Evrovizija je sestavljanka, kjer skladba še zdaleč ne določa končnega uspeha, veliko pozornosti je treba posvetiti posebnim učinkom, pa tudi oblačilom, najbolj pa je pomembno to, da se najde prava kemija vsega skupaj. S tem se strinja tudi modna oblikovalka Vesna Mirtelj, ki je "zakrivila" videz slovenskega evrovizijskega predstavnika Maraaye.
Marjetkina obleka se je malenkost spremenila v primerjavi s tisto z Eme, tako da je slovenskemu občinstvu videz že zelo dobro znan. Kaj pa so glavne spremembe, zakaj se je oblikovalka odločila za njih? "Osnovna ideja in koncept obleke se v osnovi nista spremenila, silhueta kot taka pa se je rahlo prilagodila za nastop na večjem odru. Čipka je postala bolj definirana in izrazita, spodnjemu delu pa smo v obliki močnih in bolj togo padajočih gub vizualno dodali težo. Nežna, lahkotna oblekica na odru, v našem primeru z minimalistično postavitvijo, osvetljena z močnimi žarometi in ostrimi kadri, ne bi delovala, saj bi se Marjetka preprosto izgubila na velikem odru oz. sceni - ne bi bila vidna. Zato tudi odločitev za belo obleko, preprosto, ampak s težo, da izstopi, barve bi delovale preveč agresivno, črnina pa bi jo potisnila v ozadje. Bela čipka bo v sebi vedno nosila pridih romantike ter vzbujala takšne in drugačne asociacije, kljub tem bo vedno delovala ženstveno."
Stilistka, ki je, kot sama pravi, oblikovanje in lastno modno znamko vesnish nekoliko postavila na stranski tir, zadnja leta oblikuje oblačila predvsem po naročilu, kar ji za zdaj ustreza, je dodala, da so se želeli osredotočiti predvsem na skladbo: "Dekoltirana, seksi obleka bi tako lahko prehitro preusmerila pozornost s skladbe, kar pa ni bil naš namen. Že za sam izbor Ema smo pripravili in preizkusili več različnih podob, oblek, barv, ampak na koncu smo se z lahkoto odločili za belo čipko. Zakaj? Ker je vsebovala vse, kar smo želeli ... preprosta, naravna in neizumetničena obleka, v kateri se je Marjetka odlično počutila in ji ni odvzemala možnosti njene interpretacije."
Oblikovalka je poskrbela tudi za videz Aleša Vovka alias Raaya. Kot je povedala Vesna, je bil Raayev videz že na samem začetku zasnovan ločeno od Marjetkinega, bolj sproščeno in urbano: "Izogniti smo se želeli klišejski podobi para, kjer moški vizualno do potankosti sovpadajo s podobo ženske polovice in s tem pogosto delujejo kot njen modni dodatek. Oba, Raay in Marjetka, imata svojo osebnost in svoj slog oblačenja, zakaj bi ju silili v podobo, ki je ne čutita in jima ni pisana na kožo? Črno-bela kombinacija srajce, ležerno zrahljane kravate in skoraj športnega jopiča deluje ležerno, a hkrati še vedno dovolj urejeno za nastop na velikem odru."
Se je Vesna pri oblikovanju posvetovala tudi z Maraayo, sta ji dala kakšno zamisel ali smernico, kako bi želela biti videti? "Z Raayem in Marjetko sodelujemo že kar nekaj let, spontano, na sestankih pa po navadi kar vre od idej ... Vsak s svojimi zamislimi, fotografijami, videi, predlogi, iz katerih se potem izluščita skupni jezik in koncept ... Meja je nebo ... Pri projektu Eme in Evrovizije je bila smer že od začetka jasno začrtana, intimno vzdušje, posledično bela obleka in poudarek na sami skladbi ..."
Obvezni dodatek slovenskega dvojca so slušalke, kaj pa oblikovalka meni o njih, saj so nekako nadomestile druge modne dodatke: "Lahko jih ljubite ali sovražite ... z nami so, naše ... že dve leti, od začetka projekta Maraaya ... Slušalke so se pojavile spontano, ker se Marjetka z njimi boljše počuti in lažje zaplava v svoj svet, so njena nevidna vez z domačim, ustvarjalnim okoljem, snemalnim studiem. Zato smo tudi obdržali osnovne, studijske slušalke, ki so z določenimi vizualnimi prijemi prilagojene za nastop na odru. Posebej oblikovane, po naročilu izdelane slušalke, bi izgubile svoj smisel, preprostost in iskrenost. Sčasoma pa so "naušniki " postali tudi prepoznavni znak Maraaye. Kar ni nujno slabo, saj tako izstopamo v množici drugih izvajalcev ..."
Vesna je tudi pripravila kovčke za Maraayo, tako da najbolje ve, kakšna je njihova vsebina: "Vsebina kovčkov je razdeljena na dnevna oblačila, teh je seveda največ, in oblačila za posebne priložnosti, kot so na primer tiskovne konference, intervjuji, različni pomembni dogodki in seveda odrski nastop. Pri sestavljanju vsebine kovčkov smo gradili na prepoznavnosti stilske podobe, ki v osnovi sledi oziroma sovpada s podobo na odru, skratka sestavili smo cel paket. Večino oblačil smo kupili v trgovinah, jih prilagodili, po potrebi popravili, mesto v kovčku pa je našlo tudi nekaj mojih oblek, ki so bile izdelane posebej za Marjetko, po naročilu, v toku zadnjih nekaj let."
Na odru poleg Marjetke izstopa tudi violinistka Lara v obleki, ki so ji dodali svetlobne trakove, s katerimi sveti na odru: "Larin videz mi je bil že od začetka poseben tehničen izziv. Na odru nismo želeli klasične violinistke, še manj klasično podobo. Že sama ideja Raaya in Igorja Zupeta o modernizirani podobi violinistke, osvetljene z lučkami, je iz mene izvabila dvomljiva "aha" in "ok?", pozneje pa se je razvila v že skoraj pravi hobiprogram, ki ga bom verjetno še nadaljevala ... Rezultat sta dva kostuma, prvi, vizualno močnejši, bo svojo pot verjetno nadaljeval na nastopih po projektu Evrovizije, bolj minimalističen in eleganten pa bo uporabljen danes na velikem odru."
Oblikovalka je povedala, da pri ustvarjanju kreacije na prvo mesto postavi izvajalca z njegovo osebnostjo in počutje, sledi skladba: "... ki ima tudi svoje vizualne zahteve, te pripomorejo k boljši interpretaciji, na zadnjem mestu pa je moj kreativni ego. Vsak izvajalec je mali svet zase, s svojimi željami in svojim vidikom predstavitve. Moja naloga je združevanje vsega naštetega v stilsko podobo, obleko, ki bo podprla slog pesmi in sam nastop. Idej nikoli ne zmanjka, vedno pa bo obstajal prvi vtis, ki ga dobim ob prvem poslušanju demoposnetkov, ki ne vara. Gledališče je njegova nadgradnja, zgodba je jasneje začrtana, kostumska postavitev pa zahtevnejša."
Kako pa ocenjuje modno podobo predstavnikov na evrovizijskem spektaklu: "Stilsko gledano je Evrovizija zmes estetike zelo različnih držav. Skratka, za vsakega nekaj, od urbanega in preprostega do klasičnih večernih oblek in navsezadnje tudi eksplozije bleščic in kiča, za katerega večkrat zmanjka opravičil. Klasična, tipična evrovizijska obleka mora podpreti izvedbo pesmi in v gledalcu vzbuditi pozornost, takšno ali drugačno, saj veste kolikor ljudi, toliko okusov." Kdo izmed nastopajočih pa je še posebej pritegnil njeno pozornost? "Po ogledanih predizborih mi je v spominu ostalo kar nekaj oblek, predvsem belina Norveške in Rusije ter elegantna črna podoba albanske predstavnice. Zaradi urbane in neobremenjene podobe v kombinaciji z vizualijami je tu vsekakor Švedska, latvijska predstavnica pa me je sprovocirala s svojim rdečim morjem tila in čudovito projekcijo."
To je že druga letošnja evrovizijska zaporedna izkušnja za Vesno. Oblikovala je tudi obleko za slovensko superdeklico, pevko, o kateri bomo še veliko slišali, pravi Vesna - predstavnico na otroški Evroviziji Ulo Ložar. V preteklosti pa je sodelovala tudi s še enim evrovizijskim predstavnikom Anžejem Dežanom.
Spodaj si lahko pogledate nekaj fotografij Maraaye kot tudi države, ki so s svojim modnim izborom najbolj padli v oči naši sogovornici.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje