Alje Horvat se z naših strani morda spomnite izpred nekaj mesecev, ko smo predstavili njen bliskovit karierni vzpon pri rosnih 21 letih, katerega vzrok je bil poleg talenta gotovo tudi umetničino spretno obvladovanje komunikacije na družbenih omrežjih, prek katerih je kaj kmalu presegla meje Slovenije, njena dela so se znašla na policah hipsterske modne meke Urban Outfitters. Pot jo je vodila celo v Los Angeles, kjer je ustvarila motive za embalažo zanimivega projekta, nekakšne "škatle presenečenja za dober namen" Causebox.
Mlada slikarka iz Maribora ‒ Aljine ilustracije na puloverjih ponosno nosita tudi njena someščana, aktualna slovenska evrovizijska predstavnika Zala in Gašper ‒ je zdaj združila moči s slovensko znamko nogavic Zulu Zion, za katero stojita Dijana in Miha Rolc, mlad zakonski par, ki je svojo poslovno zgodbo začel na Kickstarterju, zdaj pa njune nogavice najdemo celo na policah supermarketov. Rezultat njihovega prvega sodelovanja, ki napoveduje širšo serijo križanja idej Zuluja z neodvisnimi umetniki, je barvit par nogavic, ki posrečeno združuje prepoznavni estetiki obeh znamk, namenjen pa je predvsem močnim in neodvisnim ženskam, kakršne najraje upodablja Alja.
Za MMC sta Alja Horvat in Dijana Rolc odgovorili na nekaj vprašanj.
Bi se strinjali, da vaše izdelke, še preden ste ustvarili skupnega, druži nostalgičen pridih?
Alja: Jaz bi se vsekakor strinjala, Dijana in Miha sta bolj usmerjena v retro stil, jaz pa imam raje hipijevska 60. in 70. leta.
Dijana: Pri nama so vsekakor barve tiste, ki nosijo nostalgičen pridih - skupaj z vzorci, ki so (vsaj v prejšnjih modelih) zelo v retro slogu 80.
Kako je prišlo do sodelovanja oziroma kako ste se "našli"?
Alja: Dijana je že pred nekaj časa, ko sem začela svojo umetniško pot, naročila majčko iz moje Etsy trgovine. Jaz sem si potem, bolj iz radovednosti, ogledala njen Instagram in ugotovila, da je Zulu Zion "njen". Spomnim se, kako sem si mislila, "kako super bi bilo imeti motiv na njunih zoknih" in "kako noro dobre zokne imata", no, leto ali dve pozneje pa je z mano kontaktirala na Instagramu in sem bila seveda takoj za sodelovanje.
Dijana: Z Mihom sva si vedno želela sodelovati tudi z različnimi ilustratorji, oblikovalci ter umetniki z drugih področij. To je bila nekako ideja že od začetka, a sva potem kar sama oblikovala nogavice, letos pa sva se odločila, da idejo uresničiva. Aljo sem zasledila na Instagramu že pred enim letom, takoj so me pritegnile njene grafike in sem jo tudi podprla z nakupom. Nato sem nekaj časa oklevala, ali bi bila ona sploh zainteresirana za sodelovanje, saj so se ji začele odpirati tudi poti v tujino, sodelovanja z večjimi znamkami. A sem se vseeno odločila, da jo vprašam, in v trenutku je rekla da.
Kakšni so prvi odzivi, se obeta še nadaljevanje zgodbe?
Alja: Odzivi so boljši od pričakovanj, že na Pop-up shopu (prejšnji teden so tak dogodek priredili v Projektni pisarni Centra za kreativnost v Mariboru, fotografske utrinke si lahko ogledate v galeriji pod člankom in na tej povezavi, op. a.) so se dobro prodajali, odzivi na spletnih omrežjih so pa tudi zelo dobri. Kaj več pa bosta lahko povedala Dijana in Miha, tudi glede nadaljevanja zgodbe. Jaz sem imela na zalogi še par drugih motivov za nogavice, tako da sem takoj za!
Dijana: Odzivi na kolaboracijo so zelo pozitivni ‒ Alja ima tudi večjo bazo sledilcev na socialnih omrežjih, in ti ljudje radi podpirajo umetnike tako s komentarji kot z nakupi. Ker Alja upodablja močne, neodvisne ženske, je ta model namenjen tudi njim, kot neke vrste dnevni opomnik z Aljinim napisom ‘There is magic inside of me’. ("V meni je magija, čarobnost," op. a.)
Dijana, nam lahko razkrijete, kdo od umetnikov bo na vrsti naslednji?
Trenutno še ne moremo razkriti, za koga gre, lahko pa namignemo, da je to studio iz tujine, tako da naju zelo veseli, da se nam je uspelo dogovoriti za sodelovanje in da bomo Zulu lahko popeljali tudi v druge konce sveta.
Alja, vi ste se pred kratkim vrnili z umetniške rezidence v LA-ju, kamor so vas povabili pri Causeboxu. Kaj vse ste doživeli v "tovarni sanj", kako vas je izkušnja obogatila?
V Los Angelesu sem bila 10 dni, od tega sem pet dni preživela v njihovih pisarnah, kjer smo ustvarjali dodatne ilustracije za projekt, pri katerem smo delali. Najbolj me je presenetil njihov način dela in da so bili dejansko čisto vsi, tudi direktor, izjemno sproščeni in da so se zunaj delovnega časa tudi družili. To pri nas doživiš redko kdaj, posebej če je podjetje malo večje. Prav tako so vsi vedno pripravljeni pomagati ‒ tam ni zavisti, ker vedo, da so tudi oni bili enkrat na mestu, ko so potrebovali pomoč in jih prav tako ni strah, da bi nekdo naredil nekaj bolje od njih ali mogoče dosegel več. Tudi njihov delovni čas je bil fleksibilen.
Ker sem sama bolj sramežljiva, mi je bilo že težko iti sami v njihovo podjetje ‒ ker veš, da boš naslednjih nekaj dni najbolj izpostavljen. Dobra stran tega je, da sem to zdaj presegla, da ni več tega strahu pred "izpostavljenostjo", pri tem pa so dosti pomagali tudi oni, ker so me res lepo sprejeli. Zadnjih pet dni je bilo namenjenih raziskovanju in ogledovanju mesta, najbolj od vsega mi je bil všeč Venice Beach. Imajo tudi električne skuterje, ki jih lahko uporabljaš prek aplikacije, tako da si lahko celotno plažo res hitro ogledaš. Če si v LA-ju, moraš res nujno tja!
Dijana, o vaši znamki sem prvič pisala, ko ste še zbirali zagonska sredstva na Kickstarterju. Vmes se je zgodil projekt Štartaj Slovenija in še marsikaj drugega ... Kako bi v nekaj besedah povzeli svojo poslovno zgodbo, kaj je tisto najdragocenejše, kar ste se na tej poti naučili?
Najina poslovna zgodba je pestra, dinamična ‒ vključuje vse, kar v življenju potrebuješ, da veš, da živiš, in to so vzponi in padci ter vmesne prekinitve. Najdragocenejša izkušnja je celotno popotovanje Zulu do sedanje točke, ko se lahko ozreva nazaj in pogledava, v čem sva uživala, v čem ne in stremiva naprej k sreči in izpopolnjevanju ‒ ugotovila sva, da te ljudje najraje podprejo, ko delaš nekaj iz čistega veselja in navdušenja. Kdor tega ne ceni oz. nima istih pogledov, pa nič hudega: ne moremo zapolniti vseh okvirjev.
Alja, v puloverjih z vašimi motivi smo opazili tudi aktualna evrovizijska predstavnika, Zalo in Gašperja. Gre za naključje ali mariborsko "navezo"?
Res gre bolj za mariborsko "navezo", z Gašperjem se poznava iz srednje šole, pa tudi "tematika" mojih in njunih del gre po isti poti.
Fotografije v galeriji: Promocijsko gradivo in Janez Klenovšek
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje