Športni zvezdniki, kot sta David Beckham (na fotografiji v oglasu za modno hišo Armani) in Roger Federer, že dolgo niso le modne ikone, ampak posojajo svoje obraze in izklesana telesa modnim znamkam. Londonska razstava prikazuje tudi, kako so vrhunski športniki pomagali premostiti razdaljo med modo in športom. Foto:
Športni zvezdniki, kot sta David Beckham (na fotografiji v oglasu za modno hišo Armani) in Roger Federer, že dolgo niso le modne ikone, ampak posojajo svoje obraze in izklesana telesa modnim znamkam. Londonska razstava prikazuje tudi, kako so vrhunski športniki pomagali premostiti razdaljo med modo in športom. Foto:
Michael Phelps
Proizvajalci športnih oblačil pričakujejo, da bodo oprave, ki jih nosijo olimpijci (na fotografiji osemkratni dobitnik zlate kolajne v Pekingu, ameriški plavalec Michael Phelps), s polic trgovin letele kot vroče žemljice. Foto: EPA
Stella McCartney za Adidas
Ko vrhunski modni oblikovalci posežejo na športno področje: eden izmed kosov iz kolekcije Stelle McCartney za Adidas. Foto: EPA

V londonskem muzeju Victoria and Albert so ravno v času olimpijskih iger v Pekingu odprli razstavo, namenjeno prav simbiozi mode in športa. Kustosinja razstave Fashion V Sport, Ligaya Salazar, ugotavlja, da športna oblačila vse bolj postajajo del visoke mode in presegajo okvire teka in telovadnice.

Strnjena razstava interakcije med sodobno modo in globalnimi znamkami športne opreme bo na ogled do 4. januarja, vanjo pa je vključenih 60 oprav, risb modnih oblikovalcev, fotografij in filmov, na katerih so prikazani športen način oblačenja, oblikovanje, oglasi in kolekcije.

Z modnih brvi na police športnih trgovin
Nekatere znamke, ki sodelujejo v tem prehodu z modnega na športno območje, so za nekatere pravo presenečenje, saj smo jih bolj vajenih na modnih brveh kot na igriščih. Razstava je razdeljena na sekcije Dare, Display, Play in Desire, na kose so se podpisala zveneča modna imena, kot so Prada, Stella McCartney, Vivienne Westwood in Yohji Yamamoto, pa tudi bolj "običajni" Adidas, Reebok in Nike. Med vrhunci so tudi superge s podpisom Emilia Puccija, trenirka, okrašena z grafiti, Chanelova vodna obleka iz usnja z vzorci valov, kombinezon Yvesa Saint Laurenta ...

Fashion V sport sledi tudi smernicam k potrošniku usmerjenega prodajnega koncepta osebne vpletenosti, na primer novi "niši" pri globalnih "superznamkah", kot je Reebok, ki svojim strankam ponujajo možnost, da navadne superge spremenijo v modne kose z osebno noto.

Zadnja sekcija se posveti zbiralcem športne opreme, ki imajo v lasti na stotine superg, in ljudem, kot je japonski modni oblikovalec Hirofumi Kiyonaga, ki je ustvaril modno znamko, poimenovano po svoji virtualni nogometni ekipi.

Športni tudi zunaj telovadnice
Po besedah Salazarjeve imata moda in šport dolgo skupno zgodovino, a sta pobliže začela sodelovati kakšnih 10 let nazaj, ko so oblikovalci opazili, da "običajni ljudje" vse več nosijo športno opremo tudi zunaj telovadnice, športniki pa dosegajo status zvezd tudi v svetu zabave. Da statusa sekssimbolov, ki jim ga prinašajo predvsem njihova športno izklesana telesa, niti ne omenjamo ...

Zanimivo je tudi, kako je športno opremo preobrazila visoka moda in kako "poulični" videz vse bolj vpliva na naš slog oblačenja v telovadnici in zunaj nje.

"Del nečesa velikega in junaškega"
Zato podrobno opazujte večkratnega zlatega olimpijca Michaela Phelpsa in druge športne superzvezdnike v Pekingu, saj modna podjetja pričakujejo, da boste pograbili njihove oblačilne smernice, ko bodo kosi na prodaj v trgovinah. Za znamke so namreč velika športna tekmovanja priložnost, da so vpletene v nekaj velikega in junaškega, je sklenila Salazarjeva.

A. K.