Obnovljeni Mopi, ki so ga v celoti restavrirali v restavratorski delavnici muzeja motociklov Grom na Vranskem, je videti bolj igračka kot pravi avtomobil, a videz vara. Mopi ima namreč vse, kar imajo veliki. No, skoraj vse, saj mu manjka vzvratna prestava, pa tudi hitrost ne preseže 30 kilometrov na uro.
"50-kubični motor, ki razvije, se mi zdi, nekaj manj kot dve konjski moči. Dve prestavi ima, prvo in drugo," razlaga poznavalec Tomosa in njihovih izdelkov Stevo Vujić.
A ko ga je Peter Grom odkril nekje na območju držav nekdanje Jugoslavije, je bil vse prej kot v dobrem stanju in kar 800 ur je porabil za njegovo popolno obnovo. "Tudi barva je prava, ker smo na srečo našli sledove te svetlomodre, sinje Tomosove barve, ki je bila na mopedih in na izvenkrmnih Tomosovih motorjih," pojasni Peter Grom.
Uporabljali so ga predvsem otroci za takratne pionirske prometne krožke, za nagrado pa so ob različnih praznikih za njegov volan sedli tudi najboljši učenci. Takrat ga je vozil tudi Jure Lampe: "Šel je lepo po betonskih ploščah na Gospodarskem razstavišču, če si pa zapeljal z enim kolesom dol ali pa po zemlji, pa ni šel, zato, ker je imel preozka kolesa," se spominja.
Prvi prototip avtomobilčka Mopi so sestavili v koprskem Tomosu leta 1957, do leta 1963 pa so ga izdelovali v ljubljanskem podjetju SAP. Koliko so jih izdelali, ne ve nihče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje