"Spremembe v našem okolju zahtevajo novo strategijo in pomembno prenovo Finnaira, zlasti na področju stroškov," je dejal glavni izvršni direktor družbe Topi Manner. V primerjavi z letom 2019 želijo stroške zmanjšati za približno 15 odstotkov, kar bi jim omogočilo konkurenčnost na trgih, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Letalska družba, ki je na poti k tretji zaporedni letni izgubi, je še sporočila, da novo strategijo potrebuje zaradi visokih cen goriva, posledic pandemije covida-19 in vpliva vojne v Ukrajini. Na predpandemično raven dobička se želi Finnair vrniti do sredine leta 2024.
Podjetje namerava med drugim zmanjšati floto letal in znova preveriti smiselnost letalskih povezav. Zmanjšati želi tudi stroške plač, zaradi tega so precej verjetna odpuščanja.
Finnairova strategija je dolgo temeljila na povezovanju Evrope z Azijo prek ruskega zračnega prostora. Po ruski invaziji v Ukrajini je EU zaprl svoj zračni prostor za ruska letala, Rusija pa svojega za evropska letala, zato so časi potovanj Finnaira v azijske destinacije precej daljši, to pa zmanjšuje dobičke.
Usmerjanje na Bližnji vzhod
"Zdaj se moramo znajti brez geografske konkurenčne prednosti in se prilagoditi realnosti, da se je geografija spremenila, ruski zračni prostor pa je zaprt," je za Reuters povedal izvršni direktor Manner.
Dejal je, da si želijo vstopiti na nove, bolj konkurenčne trge, kot je Bližnji vzhod. Ena izmed prvih povezav bo s prestolnico Katarja, saj bo Doha po besedah Mannerja vse pomembnejše vozlišče zračnega prometa.
Finnair si bo sicer prizadeval zgraditi bolj uravnoteženo omrežje, ki bo povezovalo Evropo z Azijo, Indijo in Bližnjim vzhodom ter Severno Ameriko prek domačega vozlišča Helsinki. Pri tem nameravajo tudi okrepiti sodelovanje s partnerji, kot so Japan Airlines, kitajski Juneyao Air, Qatar Airways, American Airlines, British Airways in Alaska Airlines.
Stavke Lufthansinih pilotov ne bo
Nemški letalski družbi Lufthansi je medtem uspelo doseči dogovor s piloti, ki zahtevajo višje plače in so nameravali nadaljevati stavko, poroča Deutsche Welle.
Prvi del stavke je prizadel 130.000 potnikov, odpovedanih je bilo več kot 800 poetov, stavka pa je Lufthansi povzročila 32 milijonov evrov izgube.
Sindikat Vereinigung Cockpit (VC) je sporočil, da so dosegli dogovor glede plač. To so pozneje potrdili tudi v Lufthansi in dodali, da dogovor ni dokončen, vendar zadostuje za odložitev najbolj neposredne grožnje stavk.
Vereinigung Cockpit je prejšnji teden sporočil, da zahteva 5,5-odstotno povišanje plač za svojih več kot 5000 pilotov skupaj s samodejno prilagoditvijo plač inflaciji za leto 2023.
Letalska družba je trdila, da bi zahteve sindikata povečale stroške plač osebja v pilotski kabini za 40 odstotkov. Povečanje je "nerazumno", ker ne upošteva vpliva pandemije, so še sporočili. Med pandemijo je nemška vlada Lufthansi odobrila devet milijard evrov pomoči, da se je izognila bankrotu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje