L'Ansonovo delo je dovolj aktualno, saj obravnava tako "klasično" analogno fotografijo kot lov za spektakularnimi posnetki z digitalnim fotoaparatom.
Priročnik je razdeljen na pet delov, izmed katerih prvi obravnava tehnično področje slikanja, drugi opozarja na sestav in svetlobo pri slikanju, tretji bralce spominja, da je treba biti pred potovanjem pripravljen, večini bralcev pa se bo verjetno zdel bistven del, v katerem avtor daje konkretne nasvete o fotografiranju različnih prizorov. Tu pa se priročnik ne konča, saj avtor usmerja tudi k shranjevanju dela in različnim oblikam, v katerih so fotografije lahko natisnjene.
Priročnik bo koristen tudi za tiste, ki se šele odločajo o tem, kakšen fotoaparat si želijo kupiti, saj I'Anson piše o prednostih in pomankljivostih določenih fotoaparatov, poleg tega pa opozarja tudi, kakšen fotoaparat je najboljši za točno določene posnetke. Bralci se lahko poučijo tudi o uporabi bliskavice, kakšne filme kupovati za določene razmere, kakšne leče so najprimernejše za njihove potrebe, in dobijo celo namig, v kakšnih torbah shranjevati svojo fotografsko opremo.
"Tehnično" poglavje razlikuje med analogno in digitalno fotografijo, vendar pa so poglavja, ki so enaka v obeh primerih, na primer o uporabi bliskavice, obdelana le enkrat. Posebno in značilno za digitalno fotografijo je po drugi strani vprašanje, kako na poti shranjevati svoje posnetke, saj se ne da preprosto zamenjati filma. Če fotografi v fotoaparatu le zamenjajo polno spominsko kartico in vstavijo drugo, zanemarijo eno izmed pomembnih prednosti digitalnega fotoaparata - poceni shranjevanje velikega števila posnetkov, opominja avtor.
Drugo poglavje je že precej manj tehnično, čeprav še vedno uči o pojmih, kot so osvetlitev, merjenje svetlobe, hitrost posnetkov in globina polja. Bralci pa se seznanijo tudi z majhnimi triki velikih mojstrov o sestavi, kjer spoznajo pravilo tretjine, izbiro motiva, središče in uokvirjanje posnetkov, tako da so videti kot zaključena celota. Za lažjo predstavo o včasih abstraktnih podatkih avtor navadno primerja po dve fotografiji, eno dobro in eno slabo, da so njegovi nasveti res jasni.
Sledijo navodila, v katerih avtor govori o tem, kako pomembno je na pot iti pripravljen. Nihče si namreč ne želi, da bi priložnost za življenjski posnetek zamudil, ker bi mu zmanjkalo baterij ali filma.
Verjetno najzanimivejše in "splošno" uporabno pa je osrednje poglavje z namigi o tem, kako tudi po potovanju ohraniti kar najlepše spomine na kraje in ljudi, ki smo jih obiskali. Če ste se že znašli v zadregi, kako v tujih deželah slikati domačine, dvomih, ali je to sploh primerno in ali jim za "poziranje" plačati, vam namige ponuja prvi del. Sledijo nasveti o slikanju najrazličnejših tipov pokrajin, mest, svetih krajev, festivalov, živali in rastlin ali tržnic, pomembno pa je tudi, da se že doma poučite o tem, kako slikati svoje sopotnike ali kako vam bodo uspeli sanjski posnetki tako priljubljenih motivov, kot sta sončni vzhod in zahod.
Še posebej digitalni fotoaparati popotnike spodbudijo, da napravijo toliko posnetkov, kot se le da, po vrnitvi domov in prvem valu navdušenja pa se zanje skoraj ne zmenijo več. L'Anson tako ponuja nasvete, kako digitalne in analogne fotografije shraniti, kako jih natisniti in kako jih celo popravljati, če vam to, kar se pokaže na monitorju, ni všeč. Da bi bilo takih popravljenih izdelkov čim manj, pa velja pozorno prebrati priročnik, obiskati navedene sorodne spletne strani in hoditi po svetu pripravljeni in z odprtimi očmi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje