V desetih letih se je v Kopru zvrstilo več kot 400.000 ladijskih turistov, pojasnjuje Jana Tolja iz Mestne občine Koper.
Prvi prihod potniške ladje v letošnji sezoni bo sobotni obisk ladje Berlin nemškega ladjarja FTI Cruises s 400 potniki na krovu, ki bo v Slovenijo priplula iz Benetk. Čeprav bo šlo za krajši postanek, bo ta še vedno dovolj, da si bodo potniki lahko ogledali Koper ter zaledje, je pojasnila Tolja.
V desetletju skoraj pol milijona
Letos sicer predvidevajo okoli 50 prihodov potniških ladij, od tega zadnjo pričakujejo 5. novembra. V tem času bo Koper obiskalo okoli 60.000 potnikov, poleg njih pa še od 30.000 do 35.000 članov posadk. Kot spominja sogovornica, je Koper od leta 2005 do vključno lanske sezone skupaj obiskalo 465 ladij in okoli 410.000 potnikov, ne da bi zraven šteli še ladijsko osebje.
O pomenu tovrstnih turistov priča študija, ki jo je lani opravila neodvisna institucija iz Benetk in po kateri se je v zadnjih nekaj letih poraba potnikov okrepila na okoli 77 evrov na posameznega turista. Poleg potnikov pa so tu še člani posadke, ki pustijo na kopnem v povprečju po 23 evrov. Tako ladijski turizem Sloveniji prinese okoli sedem milijonov evrov, in to ne le občini ali regiji, saj učinki segajo vse tja do Ljubljane in Bleda, ki ju nekateri potniki prav tako obiščejo.
Tako kot pretekla leta bodo v Kopru po besedah Tolje tudi letos poskrbeli, da bodo ob prihodu večjih potniških ladij obiskovalce pričakali glasbeni dogodki ter široka paleta storitev s ponudniki iz vse Slovenije. "Trudimo se, da je mesto živahno, ko pridejo potniki," je pojasnila.
Mednarodni razpis za potniški terminal tudi ne skrivajo želje, da bi Koper postal izhodiščno pristanišče za križarjenja, s tem v zvezi so bili v stikih s predstavniki dveh izmed največjih ladjarjev, družb Royal Carribean in Carnival Corporation. Glede same naložbe v izgradnjo potniškega terminala so pripravili mednarodni razpis, s katerim želijo preveriti svoje možnosti. Načeloma je bilo dogovorjeno celo, da bi se šlo v naložbo še letos, vendar so se tudi zaradi finančne situacije zadeve nekoliko premaknile.
Kljub temu je Tolja prepričana: "V naslednjih letih bo potniški terminal zagotovo stal." To pa lahko pomeni veliko pridobitev za celotno Slovenijo, saj bi se lahko v tem primeru nadejali dodatnih prihodkov iz naslova logistike, od dobave hrane in pijače za manjše ladje (velike korporacije namreč že imajo svoje dobavitelje) do odvoza smeti, dobave vode itn.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje