Petek, ko je sejem obiskal tudi MMC, je bil kulinarični dan. Foto: MMC RTV SLO
Petek, ko je sejem obiskal tudi MMC, je bil kulinarični dan. Foto: MMC RTV SLO
Sejem Alpe-Adria
Enega največjih prireditvenih prostorov ima Hrvaška, ki vabi z znanim sloganom - Mediteran, kot je nekoč bil. Foto: MMC RTV SLO

Kako tudi ne, saj se na kar 9.000 kvadratnih metrih razstavnih površin Gospodarskega razstavišča v Ljubljani predstavlja natančno 332 ponudnikov turističnih storitev in 20 navtičnih podjetij, saj so turističnemu sejmu priključili tudi sejem plovil.

A največ obiskovalcev se zadrži med stojnicami slovenskih krajev, turističnih ponudnikov in pokrajin, ki se vsaka na svoj način trudijo goste prepričati, naj si za naslednji izlet izberejo prav njihovo smer. Od turističnih "velikanov", kot so toplice, Portorož in Bled pa vse do še precej skritih kotičkov Slovenije, prav vsi so za štiri dni prišli v Ljubljano, da pokažejo svoje lepote, navade, običaje in kulinariko.

Pogovor z Zvonetom Šerugo boste na MMC-ju lahko prebrali v ponedeljek.

Doma ali v tujino?
Če pa mislite, da ste v poznavanju Slovenije že pravi strokovnjak, lahko s pomočjo stojnic pokukate tudi "čez planke", saj se na sejmu - odprt bo do nedelje - predstavlja tudi turistična ponudba regije Alpe-Jadran (italijanske, madžarske in hrvaške regije) pa tudi države nekdanje Jugoslavije, Turčija in Španija.

Svoj kotiček je našel tudi svetovni popotnik Zvone Šeruga, ki je eden tistih, ki večkrat na dan obiskovalcem govori o svojih avanturah z daljnih potovanj, tudi sicer pa je dodatno dogajanje, kot so glasbeni dogodki, srečanja, predavanja in predstavitve, razporejeno skozi ves dan, od 10. do 19. ure.

Kdo bo prejemnik jakoba?
Gospodarsko razstavišče bo letos prvič podelilo mednarodno priznanje jakob za odličnost in kakovost v turizmu. Nagrado bodo vsako leto podelili za drugo področje, letos so se odločili za področje kulinarike. "Tem je dovolj, turizem je zelo razvejana in široka paleta dejavnosti," je povedal Janez Bogataj.

V vlogi pokrajin partneric se na sejmu letos predstavljajo Dolenjska, Bela krajina in Kočevsko-Ribniško, ki so se združile kot destinacija, s čimer želijo povezati razdrobljeno turistično ponudbo regije. Združili so jo v pet sklopov - zdravje in sprostitev, aktivne počitnice, po poteh dediščine, turizem v zidanici ter kulinarika in vino -, na sejmu pa se predstavljajo pod geslom "Stavimo na drugačno doživetje".

Letošnja novost je tudi predstavitev vseh prejemnikov nagrad za inovativnost v slovenskem turizmu, sejalec in snovalec, v letih 2004 do 2010. Slovenska turistična organizacija nagrado sejalec - nagrado za najboljše uresničene inovativne turistične produkte v Sloveniji - podeljuje od leta 2004, leta 2009 pa se ji je pridružil še snovalec - finančna spodbuda za obetavne, še neuresničene zamisli.