Po easyJetu prihaja še Fastjet. Foto: Reuters
Po easyJetu prihaja še Fastjet. Foto: Reuters
Fastjetov logotip - afriška siva papiga.

Karte za prve polete Fastjeta, zadnjega projekta Haji-Ioannouja, so šle v prodajo prejšnji teden, nizkocenovnik pa bo začel leteli konec meseca iz Dar es Salaama v Tanzaniji za od 32.000 tanzanijskih šilingov (16 evrov) dalje (poleg neizogibnih doplačil za prtljago in pristojbin).

Čeprav mora Fastjet dobiti še vsa ustrezna dovoljenja za svoje polete, naj bi njegova letala že čez nekaj tednov prevažala potnike na destinacije v Kenijo in Ugando ter znotraj Tanzanije, končni cilj Fastjeta pa je postati vseafriški nizkocenovnik.

Direktor Fastjeta Ed Winter, nekdanji direktor easyJeta pod Haji-Ioannoujem je po poročanju Telegrapha povedal, da v Afriki traja zelo dolgo, da se prekoplješ čez vso birokracijo in politiko, a da je njihova vizija mreža, spletena po vsej celini. Večja razširitev bi pomenila sodelovanje z drugimi letalskimi družbami, da bi zaobšli birokracijo, a bi potniki še vedno leteli z letali, opremljenimi s Fastjetovim logotipom afriške sive papige, in opravljali rezervacije prek iste spletne strani.

Težki afriški pogoji
Kot še navaja Telegraph, je Afrika zrela za aviacijsko investicijo, saj so razdalje med mesti ogromne, cestna in železniška infrastruktura pa slaba. A afriške letalske družbe pesti slab sloves, saj je njihova varnostna statistika ponekod tako katastrofalna, da imajo prepoved poletov v evropski zračni prostor.

"Trenutno je premikanje po Afriki izjemno težko. Če uvedete zanesljivo možnost, jo bodo ljudje pograbili. Mi bomo prinašali možnost potovanj ljudem, ki niti sanjajo ne o letenju," razlaga Winter. Ob tem je obljubil, da bo vsem prva prioriteta varnost, usposabljanje pilotov pa dosledna. Stroški letenja v Afriki so v povprečju štirikrat večji od evropskih, tako da so prihranki definitivno mogoči: "Gre za standardni nizkocenovni model. Izkoristite dano, načrtujte, pritegnite pametne ljudi in boste učinkoviti, stroški pa bodo nižji."

Haji-Ioannou, ki je uspešno splavil easyJet, ohranja 5-odstotni delež podjetja, deluje kot svetovalec in se bo pridružil Fastjetovemu odboru.