Airbus A321 je pred dnevi za polet med Hamburgom in Frankfurtom, ki je trajal eno uro in deset minut, že uporabil kombinacijo goriva - 50 odstotkov je bilo v rezervoarju kerozina, 50 pa biogoriva, piše britanski Telegraph.
Tudi na daljše razdalje?
Za zdaj so tovrstni poleti še na preizkušnji, v šestih mesecih bodo z biogorivom opravili 1.200 poletov na tej razdalji. Če se bo novost izkazala za uspešno, bodo biogorivo, natančneje: biosintetični kerozin, začeli uporabljati tudi na drugih linijah. Po trditvah Lufthanse bodo na ta način zmanjšali izpuste toplogrednih plinov za 1.500 ton.
Okoljevarstveniki pa nad to potezo vseeno niso navdušeni, saj dvomijo o tem, da je uporaba biogoriva v zračnem prometu v resnici tako do okolja prijazna, kot to trdi letalska industrija.
Biogoriva povečujejo revščino
"Lufthansa se zaradi biogoriva trka po prsih, a ti poleti so vse prej kot zeleni," je dejal Robbie Blake, predstavnik okoljevarstvene organizacije Friends of the Earth. "Uporaba biogoriv povzroča povečanje revščine in lakote, vodi do tekmovanja za zemljo in krčenja gozdov, dviguje cene hrane in še zaostruje vprašanje segrevanja ozračja. Kratki poleti, kot je na primer razdalja Hamburg-Frankfurt, opravljeni z biogorivom ali navadnim gorivom, nikoli ne morejo biti do okolja prijazni. Lufthansini potniki bi največ za okolje storili, če bi se namesto na letalo usedli na vlak."
Strategija trajnostnega razvoja
A pri Lufthansi se ne dajo. Izvršni direktor nemške družbe Christoph Franz je zatrdil, da gorivo v poskusnem poletu ni vsebovalo materialov, ki bi jih sicer uporabili za proizvodnjo hrane. "Lufthansa je prva družba, ki bo biogorivo uporabljala vsak dan, zavezali pa smo se tudi k nadaljnji uporabi tega pogonskega sredstva, da bi tako izpolnili našo strategijo trajnostnega razvoja."
Združenje za mednarodni zračni promet, ki predstavlja največje letalske družbe na svetu, je napovedalo, da bo biogorivo do leta 2017 pogajanjalo že deset odstotkov letal. Obljubljajo tudi učinkovitejšo porabo energije in izboljšan zračni nadzor, ki bi zmanjšal čas, ki ga letala preživijo v zraku.
O vpeljavi biogoriva razmišljajo tudi pri družbah Virgin, Continetnal, JAL in Air NZ, British Airways pa je vstopil v partnerstvo z ameriškim podjetjem Solena, ki bo odpadke gospodinjstev predelal v letalsko gorivo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje