Samo v prvih treh mesecih letošnjega leta so tako v osrednji ustanovi, ki povezuje nacionalni program zdravljenja s presaditvijo delov človeškega telesa, Slovenija transplantu že presegli celoletno število novih vpisov v register v preteklih letih, je za MMC pojasnila Barbara Uštar.
Namen akcije Ne čakaj, postani darovalec je bil predvsem ozaveščanje in obveščanje najširše javnosti o pomenu darovanja. "Dosegli smo velik odziv ljudi, ki so se začeli aktivneje zanimati za to tematiko, opazen je bil odličen obisk spletne strani daruj.si, v zavodu Slovenija-transplant se je izrazito povečalo število telefonskih klicev in vprašanj, ki smo jih prejeli prek spletne strani in po e-pošti. Poudariti velja, da so bili odzivi v veliki večini pozitivni. Posledično je naraslo tudi število opredeljenih darovalcev v registru," je Uštarjeva pritrdila, da je bil cilj akcije tako osveščanje ljudi kot pridobivanje novih darovalcev.
.
.
Zavod za transfuzijsko medicino ugotavlja, da v Sloveniji vsako leto potrebuje presaditev krvotvornih matičnih celic okoli 120 bolnikov. V primeru, da za presaditev ne dobijo ustreznega darovalca sorodstvenih vezi, v registru potencialnih darovalcev Slovenija donor, ki danes šteje 17.000 posameznikov, poskušajo najti nesorodnega darovalca krvotvornih matičnih celic. Na seznam se lahko vpiše vsaka zdrava oseba, stara od 18 do 40 let.
.
Vpisi potekajo na Zavodu za transfuzijsko medicino in v transfuzijskih centrih po Sloveniji ali na organiziranih skupinskih vpisih in krvodajalskih akcijah.
.
Projekt so zastavili kot družbeno odgovorno akcijo, v sponzorski vlogi pa sta se znašli agenciji AV studio in IPPR. Ključno vlogo so po njenih besedah odigrali tudi mediji, prek katerih so bile posredovane ključne informacije o darovanju. "Ozaveščanje javnosti je sicer ena od temeljnih nalog zavoda Slovenija transplant. Zelo so nam prisluhnili tudi ponudniki oglaševalskega prostora, ki so zakup oglasnih površin in oglasnih terminov zaradi pomena akcije za celotno slovensko družbo ponudili brezplačno," je sklenila.
Nova akcija promocije darovanja organov je že na stopnji dogovorov, tako da se bo osveščanje ljudi o pomenu darovanja organov gotovo nadaljevalo, je še potrdila Uštarjeva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje