Klic deluje v okviru Psihiatrične klinike v Ljubljani od leta 1980, ko je bil ustanovljen kot prvi telefon za svetovanje pri nas. Svetovalci, ki sprejemajo klice ljudi, se izobražujejo v okviru psihiatrične klinike Ljubljana in Slovenskega združenja za preprečevanje samomora. Foto: MMC RTV SLO
Klic deluje v okviru Psihiatrične klinike v Ljubljani od leta 1980, ko je bil ustanovljen kot prvi telefon za svetovanje pri nas. Svetovalci, ki sprejemajo klice ljudi, se izobražujejo v okviru psihiatrične klinike Ljubljana in Slovenskega združenja za preprečevanje samomora. Foto: MMC RTV SLO
Klic v duševni stiski pomaga že 30 let

Klic v duševni stiski deluje v okviru Psihiatrične klinike Ljubljana in letos praznuje 30 let delovanja. Je ena najpomembnejših preventivnih služb za pomoč ljudem s psihičnimi težavami, saj so v vseh teh letih svetovalci odgovorili na več kot 100.000 klicev.

Telefon deluje vse dni od 19. ure zvečer do 7. ure zjutraj, ko so stiske najtežje obvladljive. Svetovalka na krizni liniji Jana Dragar je povedala, da na noč prejmejo okoli 25 klicev, ki trajajo od nekaj minut in tudi po nekaj ur. Posamezniku poskušajo pomagati s pogovorom in mu pojasniti, da v stiski ni sam. Kadar pa je klicatelj socialno ogrožen, ga svetovalci poskušajo prepričati, da mu lahko pošljejo tudi konkretno pomoč.

Med klicatelji prednjačijo ljudje, ki imajo težave v medosebnih odnosih, zelo veliko kličejo osamljeni in bolni ljudje, nekateri so na robu obupa, zmedeni, negotovi, celo z mislimi na samomor, pojasnjuje Dragarjeva. Svetovalci linije imajo zato predizobrazbo medicinske, psihološke ali pedagoške smeri, poleg tega pa se še redno strokovno izobražujejo.

Klic v duševni stiski pomaga že 30 let