V Sloveniji kadi približno ena četrtina prebivalcev, starih 15 let in več, pri čemer je več kadilcev moških, čeprav predvsem v nekaterih starostnih skupinah število kadilk narašča. Oglaševanje tobačne industrije je v zadnjih letih še posebej usmerjeno prav v dekleta, pravi Helena Koprivnikar z Inštituta za varovanje zdravja.
Med slovenskimi mladostniki, starimi od 11 do 15 let, jih je že kdaj kadilo nekaj manj kot 30 odstotkov. Med tistimi, starimi 15 let, je že kdaj kadilo približno 53 odstotkov tako fantov kot deklet, je ugotovitve mednarodne raziskave o vedenju v šolskem obdobju za leto 2010 povzela Koprivnikarjeva.
Zakon je nejasen, civilna družba bi bolj omejila proizvajalce tobaka
Zdravstveni in tržni inšpektorji, ki nadzorujejo izvajanje protitobačne zakonodaje, v praksi ugotavljajo težave, pravi Vesna Kerstin Petrič z ministrstva za zdravje. Tako je, na primer, nejasna definicija v zakonu, kaj je javni prostor, kjer se po zakonu ne sme kaditi, kaj je zaprti prostor v lokalu in kaj vse spada pod območje šole, kjer se torej ne sme kaditi.
Na ministrstvu za zdravje že nekaj časa prejemajo pobude za spremembe protitobačne zakonodaje. Številni se zavzemajo predvsem za popolno prepoved oglaševanja tobačnih izdelkov na prodajnih mestih.
Med drugim dobivajo tudi predloge o uzakonitvi enotne embalaže tobačnega izdelka, slikovna opozorila na škatlicah s tobačnimi izdelki in drugo. Podobni predlogi se pojavljajo tudi na mednarodni ravni.
Brez cigarete tudi v avtomobilu?
Med predlogi, o katerih razpravljajo na ministrstvu, je tudi prepoved kajenja v avtomobilu, zlasti če je v njem tudi otrok. Kot pravi Petričeva, gre tu za vprašanje zbranosti voznika med vožnjo, če kadi, zato bi to uredili v prometni zakonodaji. Po besedah predstavnika Svetovne zdravstvene organizacije za Slovenijo Marjana Ivanuša bo v prihodnjem desetletju v prometnih nesrečah umrlo toliko ljudi, kot jih samo v enem letu umre zaradi tobaka.
Tobačni industriji se prepovedano oglaševanje izplača
Predstavnik mladinskega združenja Brez izgovora Jan Peloza je opozoril na agresivnost tobačne industrije in tudi njeno brezbrižnost za morebitne kazni. Globa za nedovoljeno oglaševanje tobačnih izdelkov znaša 2.000 evrov, če jo plačajo v osmih dneh, se prepolovi.
"Tisoč evrov pa je znesek, ki ga tobačna industrija v enem letu zasluži iz enega kadilca. Torej se jim izplača tudi plačati kakšno kazen za nedovoljene načine oglaševanja," komentira Peloza.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje