"Številni zdravniki zamerijo, če se njihov pacient obrne na nas," je povedal Pilinger. Foto: MMC RTV SLO

Borut Ambrožič in Viktor Pilinger obenem poudarjata, da bi lahko veliko sporov rešili že bolniki sami, če bi se sami takoj pritožili zdravniku.

"Želimo si le korektne obravnave bolnika"
Pri Ambrožiču je lani poiskalo pomoč 307 ljudi, največkrat prek telefona ali elektronske pošte, v 68 primerih pa je šlo za osebno obravnavo. Na Pilingerja se je obrnilo 320 ljudi, od tega 106 osebno.

Največkrat so bile kršene pravice do primerne oskrbe, do varstva zasebnosti in osebnih podatkov, do spoštovanja bolnikovega časa, do obveščenosti in sodelovanja ter do proste izbire zdravnika. Pilinger je na predstavitvi letnega poročila sredi tega tedna izpostavil še pravico do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo ter pravico do drugega mnenja.

"Številni zdravniki zamerijo, če se njihov pacient obrne na nas," je povedal Pilinger. "Menijo, da smo laiki, ki se spuščajo na njihovo področje. A v resnici si želimo le korektne obravnave bolnika," je dodal.

"Smo predvsem mediacija"
Oba se strinjata, da sta za bolnike zelo koristna, saj jim tako pomagata komunicirati z zdravnikom ali zdravstveno ustanovo, ki pogosto ne želijo priznati napake. Obenem priznavata, da nimata na voljo zadostnih mehanizmov za ukrepanje. "Smo predvsem mediacija," je poudaril Pilinger.

Kljub temu se ne bojita, da bi jima zmanjkalo dela, saj že zdaj zahtevnejše zadeve čakajo najmanj en mesec, da pridejo na vrsto za obravnavo. "Število nezadovoljnih pacientov je zelo veliko," je pojasnil Pilinger, a hkrati dodal, da lahko velikokrat zadevo reši že sam bolnik, če se sam takoj pritoži. "Pred vsako ambulanto in v vseh čakalnicah morajo biti na vidnem mestu obešeni seznami oseb, ki rešujejo pritožbe. Običajno, če reagiraš hitro, se spor lažje reši," je pojasnil.

Sam opaža, da bolniki redko poskušajo sami rešiti spor, ampak pridejo k zastopniku, da ga on reši namesto njih. To jim zdravniki tudi velikokrat očitajo in ko se enkrat obe strani pogovorita, se težava po navadi tudi reši. Če tudi to ne pomaga, je po navadi zelo učinkovita zahteva za drugo mnenje, medtem ko so pravni spori redki.

Ambrožič in Pilinger sta delati začela decembra 2009, na položaj pa ju je imenovala vlada. Poleg njiju v Mariboru od leta 2002 deluje še varuh bolnikovih pravic, ki ga imenuje občina, - trenutno je to Franci Prosnik. Pri tem se je lani oglasilo 585 bolnikov.