Letalo je na frankfurtskem letališču pričakalo deževno in megleno vreme. Foto: EPA
Letalo je na frankfurtskem letališču pričakalo deževno in megleno vreme. Foto: EPA
A-380 pred glavnim potniškim terminalom v Frankfurtu
Na letališču bodo testirali koridorje za potnike, delovanje prirejenih sistemov za prtljago in sistema točenja goriva. Foto: EPA

To je bil prvi pristanek letala zunaj Francije in nekakšna generalka pred poleti na Bližnji vzhod in v Azijo novembra. Pristanek letala v Frankfurtu, enem prvih letališč, opremljenih za pristanke takih letal, je privabilo številne radovedneže, po nekaterih ocenah se jih je zbralo 5.000.

Kar 72 metrov dolg in 80 metrov širok lepotec bo v Frankfurtu 24 ur, v tem času pa bodo opravili številna testiranja, med drugim tudi, kako bodo potniki vstopali in izstopali, kako deluje prirejen sistem za prtljago in sistema točenja goriva.

Oglejte si fotozgodbo prvega leta airbusa A-380

Težave z motorjem?
Predstavnik Airbusa je dejal, da so uporabili drugo testno letalo, saj so na prvem odstranili enega izmed štirih motorjev rolls-royce, ker so našli manjšo napako pri merjenju temperature. Imamo dva popolnoma enaka testna modela, ki sta oba opremljena za izvajanje vseh predvidenih testiranj, je še povedal predstavnik Airbusa v Toulousu, kjer je glavna tovarna za izdelovanje velikana.

Motor bodo razstavili in natančno pregledali strokovnjaki pri Rolls-Roycu, so sporočili iz Airbusa in poudarili, da gre za normalen zaplet v tej stopnji testiranja. Ob tem so zanikali pisanje nemškega časopisa Frankfurter Allgemeine Zeitunga, da je v motorju nastal požar.

Zahtevna logistika
Frankfurtsko letališče je eno izmed prvih na svetu, usposobljeno za sprejem tako velikega letala, medtem ko večina drugih nanj še ni pripravljena. Logistični zalogaj je namreč precej večji od širših pristajalnih stez. Samo v Frankfurtu bodo prilagoditve, tudi širitev letališča, stale 100 milijonov evrov.

Leta 2006 že s potniki
Projekt A-380 je v 80-odstotni lasti evropske letalske družbe EADS in 20-odstotni lasti britanske državne družbe BAE Systems. Zgradili bodo več različnih modelov, ki bodo v povprečju sprejeli 555 potnikov, največji med njimi pa tudi 850. Prvo letalo naj bi v rednem prometu začelo leteti že naslednje leto.