V prvem četrtletju je glede na količino prodanih enot ohranil vodilni položaj Hewlett-Packard, s tretjega na drugo mesto se je povzpel Lenovo, Acer pa je zavzel tretje mesto. Foto: EPA
V prvem četrtletju je glede na količino prodanih enot ohranil vodilni položaj Hewlett-Packard, s tretjega na drugo mesto se je povzpel Lenovo, Acer pa je zavzel tretje mesto. Foto: EPA
Denar
Prvo četrtletje so zaznamovali finančna gospodarska nestabilnost, padec izvoza in uvoza, rast stopnje brezposelnosti ter velik padec borznega indeksa, s čimer se je zmanjšalo splošno povpraševanje na trgu in s tem potrošnja poslovnih subjektov. Foto: MMC RTV SLO

Rast prodaje osebnih računalnikov glede na isto obdobje preteklega leta je IDC zaznal le v Sloveniji, in sicer osemodstotno. Na Hrvaškem je bil zaznan 25-odstotni padec, prav tako je s podobno dinamiko padla prodaja osebnih računalnikov v Srbiji, in sicer za 24 odstotkov, so sporočili iz analitske hiše IDC.

Na slovenskem trgu prodanih 40.600 enot
V prvem četrtletju je IDC na slovenskem trgu naštel skupno 40.600 prodanih enot. Visoka stopnja rasti je bila ugotovljena v segmentu prenosnikov, saj je bilo v primerjavi z istim obdobjem predhodnega leta prodanih 67 odstotkov več enot. Na drugi strani pa se je prodaja zmanjšala v segmentu strežnikov x86, in sicer kar za 36 odstotkov, ter v segmentu namiznih računalnikov za 31 odstotkov.

Na slovenskem trgu tako primat že tretje leto zaporedoma ohranjajo prenosni računalniki, ki zdaj predstavljajo že 61,7 odstotka celotnega trga. Sledijo namizni računalniki s 35,5 odstotka, ostanek pa predstavljajo strežniki x86.

Prvo četrtletje zaznamovala kriza
Prvo četrtletje so zaznamovali finančna gospodarska nestabilnost, padec izvoza in uvoza, rast stopnje brezposelnosti in velik padec borznega indeksa, s čimer se je zmanjšalo splošno povpraševanje na trgu in s tem poraba poslovnih subjektov. Posledično je v primerjavi z istim obdobjem predhodnega leta prišlo do slabših prodajnih rezultatov pri strežnikih in namiznih računalnikih.

Na drugi strani pa so prodajalci in distributerji s pomočjo ugodnih promocijskih cen, promocijskih kampanj in vedno širšo ponudbo prenosnikov vplivali na visoko stopnjo rasti prodaje prenosnikov, kar je, gledano na celoten trg, privedlo do rasti na trgu osebnih računalnikov.

M. N.