Novi tablici, iPad Mini in iPad Air. Foto: EPA
Novi tablici, iPad Mini in iPad Air. Foto: EPA
Tim Cook
Applov izvršni direktor Tim Cook je na predstavitvi novih tablic povedal, da so prodali že več kot 170 milijonov iPadov. Foto: EPA

Novi iPad Air je s 7,5 milimetra debeline za 20 odstotkov tanjši od sedanje različice, tehta 450 gramov in je tako za 28 odstotkov lažji od navadnega iPada, vgrajen ima nov čip A7 s 64-bitno arhitekturo (ki so ga predstavili že na iPhoneu 5S) ter operacijski sistem IOS 7 in 9,7-palčni (24,6-centimetrski) zaslon Retina z resolucijo 2048 x 1536. Apple zagotavlja, da je iPad Air trenutno najlažja tablica na trgu.

iPad Air bo na prodaj ob vseh obstoječih različicah iPadov, prodaja pa se bo v več kot 40 državah po vsem svetu začela 1. novembra. Cene za lažjo različico iPada se bodo v ZDA začele pri 499 dolarjih, za iPad Mini pa bo treba odšteti od 399 dolarjev naprej. Starejše različice iPadov se bodo ob tem nekoliko pocenile.

Cook: Uporabniki imajo radi iPade
Izvršni direktor ameriškega tehnološkega giganta Tim Cook je na predstavitvi v San Franciscu dejal, da imajo potrošniki še vedno radi iPade, čeprav ti ne zasedajo več večine globalne prodaje tablic. "Kot kaže, danes vsi delajo tablice. Tudi nekateri dvomljivci jih delajo," je povedal Cook, a ob tem poudaril, da imajo uporabniki še vedno radi iPade, saj naj bi jih uporabljali bistveno več.

Nova iPada so pri Applu predstavili ravno na dan, ko je ameriški tehnološki velikan Microsoft začel prodajati nove različice svoje tablice Surface in ko je finska Nokia predstavila svojo lastno tablico Lumia. Novi tablici s podobnimi ekrani sta že napovedala tudi Amazon (Kindle Fire HDX) in Google (Nexus 7).

Apple izgublja tržni delež
Analitska hiša Gartner je sporočila, da se bo dobava tablic letos v primerjavi z lani povečala za 53,4 odstotka na 184 milijonov kosov. Vodilni tržni delež naj bi ohranili iPadi, a se ta zmanjšuje na račun vse ostrejše konkurence tablic z Googlovim operacijskim sistemom Android.

Ob tem je analitik podjetja Ovum Jan Dawson povedal, da najnovejša iPada predstavljata dovolj dobro izboljšavo obstoječih različic za spodbuditev prodaje, a da njuna razmeroma visoka cena ne bo zaustavila upadanja Applovega tržnega deleža.