Pet večjih slovenskih trgovcev (Spar, Comshop, Mercator, Merkur in Big Bang) smo povprašali, kako se v zadnjem mesecu prodajajo dekoderji pred uvedbo digitalnega prizemnega oddajanja. Po pričakovanjih so trgovci skopi s konkretnimi številkami, vendar so v večini zadovoljni s prodajnimi številkami, saj prodaja raste.
V Mercatorju tako vsak teden v povprečju prodajo za 20 odstotkov več dekoderjev (v zadnjem mesecu je bilo prodanih 100 dekoderjev več v primerjavi s septembrom), v Merkurju pa vsak dan prodajo okoli 100 sprejemnikov. Iz vseh trgovcev so odgovorili, da največji naval kupcev pričakujejo prav na dan izklopa analognega signala ter v dnevih in tednih, ki mu bodo sledili.
Za vse bo dovolj
Po podatkih ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo je bilo v prvi polovici novembra pri prodajalcih na zalogi še okoli 90.000 dekoderjev digitalnega signala. S to količino naj bi po besedah ministrstva pokrili vsa gospodinjstva, ki si do zdaj še niso omislili ustreznega pretvornika signala.
Da so dovolj dobro založeni, soglasno zatrjujejo tudi v trgovinah. Poudarjajo, da so predvideli povečano povpraševanje in se temu ustrezno tudi založili. Skrbi, da bi kdo 1. decembra ostal brez ustrezne naprave, sodeč po odgovorih prodajalcev, torej ni.
Trgovci: Naše blago je ustrezno
Zanimalo nas je tudi, ali so se že srečali s kakšnimi reklamacijami dekoderjev. Kot je pred dnevi povedal direktor direktorata za informacijsko družbo Marjan Turk, je bilo namreč prodanih okoli 10.000 dekoderjev, ki ne podpirajo zvočnega formata, v katerem bo po novem zakodiran zvok v multipleksu A.
Razen Big Banga, se trgovcem doslej ni bilo treba ukvarjati z nezadovoljnimi kupci, ki bi morebiti kupili neustrezno napravo. V omenjeni trgovini pa so reklamacije razložili s tem, da se te občasno pojavijo tako kot pri vsakem izdelku, vendar njihovo število ne presega nekega običajnega povprečja.
Preostali trgovci so pojasnili, da so njihovi izdelki tehnično povsem ustrezni, prav tako pa kupcem razložijo njihove tehnične lastnosti.
Kupce premamijo tudi televizorji
Za konec smo povprašali, ali se ljudje poleg nakupa pretvornika signala odločajo tudi za nakup novega televizijskega sprejemnika. Tu je prodaja malce manj uspešna, kar je razumljivo, saj nov televizor predstavlja precej večji strošek.
Vendar tudi v tem segmentu prodajalci opažajo rastoče prodajne številke. Najbolje se prodajajo televizorji z zasloni LED in LCD, manj pa plazemski televizorji. Kar se tiče velikosti zaslona, je tu precej odvisno od želja posameznikov. Vendar v Comshopu zaznavajo, da se kupci največkrat odločijo za LCD sprejemnike z diagonalo manjšo od 107 centimetrov, medtem ko kupci v Merkurju največkrat posežejo po 82-centimetrskih televizorjih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje